Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

HP W2408 Zwart Review

ekoningg 2 maart 2008, 9.038 views

HP W2408 Zwart

Pluspunten

• Een indrukwekkend mooi scherm
  • Zwart is zwarter dan op mijn CRT.
  • Waar voor je geld.

Minpunten

• Nog geen ontdekt.

Sinds een week in gebruik nu en geen enkel probleem gehad, geen ghosting, geen pixeldefecten.
Dit is de HP w2408 Vivid Color 24” Widescreen Flat Panel Monitor, er is gebruik gemaakt van een TN paneel, de kleuren zijn helder en vol, zwart is zwarter dan op mijn 19" CRT (Iiyama VMP-450) en ik heb wit nog nooit zo wit gezien.
Het is een glossy scherm die reflecteert als je hem uit hebt staan, zodra je hem aanzet merk je hier niks meer van.
De monitor zit prima verpakt met DVI kabel en Sub-D kabels erbij, ook een CD ROM ontbreekt niet.
Je komt bij de instellingen door op de menu toets te drukken of direct op de + te drukken, dan kan je kiezen uit een aantal voorgeprogrammeerde instellingen voor game, foto, tekst en film.

Deze monitor beschikt over een sensor die de helderheid van het scherm aanpast aan de omgevingsverlichting..zo hoef je dan niet zelf in een donkere of lichte kamer de helderheid steeds in te stellen..het scherm regelt dit zelf bijna onmerkbaar.
4-voudige USB 2.0 -Hub aanwezig, ook speakers ontbreken niet.

De monitor kan zich ook aanpassen aan de instellingen van je resolutie, als je een game speelt op 1024x768 of 1600x1200 dan past de monitor zichzelf aan dan heb je wel 2 zwarte balken aan de zijkant dit is in te stellen en eventueel ook uit te zetten, het scherm is dan natuurlijk anders van beeld en een beetje minder scherp dan bij 1920x1200.

Het scherm kan desgewenst aan de muur gemonteerd worden.
Scherm is kantelbaar, en de voet onder het scherm bied een mooie parkeerplaats voor je toetsenbord, handig als je aan het eten bent en je even plaats moet maken voor je bord.
Hij is Windows Vista, 2000 en XP gecertificeerd.

HD film content speelt prima af, de kleuren en objecten komen echter over als met een CRT monitor..staal is ook echt staal bijv.
HDCP compliant.
Kleurechtheid is zeer goed te noemen zeker voor een paneel met 5 ms. responsetijd.
92% color gamut.

Ik heb er zelf 548 bij Dixons voor betaald, iets meer dan in de pricewatch, maar ik haal mijn producten liever zelf in een winkel op.

Heb jij ook een HP W2408 Zwart?

Ik heb alleen de 22'' inch versie. maar het is echt een prachtig staaltje werk.
de 24 inch versie is nog niet zo gek lang op de markt. het enige verschil is de resolutie en jouwe heeft 2 extra usb poorten :)
Erg bedankt voor je review, ik heb de W2408 ook op het oog, maar de prijs hield me in 1e instantie meteen tegen. Nu ik hoor wat voor features erbij zitten en hoe het scherm uiteraard zelf presteerd, wil ik dit bedrag misschien wel overwegen. Ik denk dat ik nog even wacht totdat de prijzen wat zakken.
Je kan ook de 22 inch versie nemen, deze kost ''maar'' 370 euro.
Maarja... die 2 extra inches zijn natuurlijk ook wel lekker :P
Klopt, is inderdaad een optie. Maar ik vraag me af of alleen die extra'tjes DE verschillen zijn tussen de 2. Is er geen verschil in kwaliteit van het beeld, soort paneel of technologie?
Goede review.

Heb ,m zelf ook sinds eind augustus, en ik ben er zeer tevreden mee.
Was eerst wat bezorgt over de reflectie van het scherm.
Zag hem ook bij de Dixons staan, en als hij uit was kon je je haar erin kammen ;)
Maar als hij aanstaat is daar niks meer van te merken.

Dit scherm maakt ook gebruik van HP's Brightview, en dat komt duidelijk
tot z,n recht.
Zeer heldere kleuren, hoog contast, messcherp beeld.....kortom geweldig scherm

Over de kwaliteit van de speakers kan ik helaas niks vertellen, alles gaat hier over m,n versterker.
Ga eerst eens kijken in de winkel zou ik zeggen, heb ik ook gedaan geloof me dat ik zeker een maand bezig ben geweest om een nieuw scherm uit te zoeken.
Zowel online als in de winkel.
RAF-Amsterdam heeft hem ook aan staan in de winkel.
Ik heb deze genomen voor de resolutie, en voor het volledig weergeven van 1080i.
En ook games moeten zonder ghosting zijn.
Ik heb net HL2 weer gespeeld op dit scherm, een hele verbetering met games t.o.v mijn oude scherm zowel qua kleur als contrast en helderheid, soms van levensbelang in games, voordeel van dit scherm is dat je alles precies op je eigen smaak kan instellen.
Wat dat betreft laat dit scherm niks te wensen over.
Geen inputlag of iets dergelijks.
Ik heb HL2 gespeeld sinds de game uitkwam op mijn CRT..en ik merk qua speelbaarheid geen enkel verschil.
De W2207 is 1680 x 1050 en is dus voor mij niet genoeg, ik wil minimaal een monitor die 1080p+i( de resolutie van HDTV, HDDVD & Blu-Ray) helemaal kan weergeven, dat was de reden om toch voor deze te kiezen.
Ik gebruik een NVidia 8800 GTS via DVI.

[Reactie gewijzigd door ekoningg op 8 september 2007 16:50]

Moet ik idd zowieso doen eigelijk, bij zo'n grote aankoopbedragen moet je je product eigenlijk eerst in levende lijven (liefst nog werkend) zien. Je kunt niet alleen uitgaan van cijfertjes op de site (van webshops).

Als ik het goed begrijp ziet HD materiaal er goed uit op dit scherm?

Nu heb ik het probleem dat in mijn omgeving en daarbuiten eigenlijk geen (tot weinig) winkels dit product uberhaupt al bezitten, laat staan in hun showroom hebben opgesteld. Nu heb ik al heel veel monitoren vergeleken etc en ik word er onderhand gek van, maar ik wil geen verkeerde keuze maken bij zo'n monitor van 400 a 500 euro.

Jou review heeft mij enigzins overtuigd dat dit ook een goede kanshebben is voor mij, daar dank ik je vriendelijk voor. Misschien nog wat meer informatie en wellicht kan ik na het bekijken van het ding irl de knoop doorhakken.

Ps. ik bezit de ATI HD 2900XT (zou geen probleem moeten zijn voor HD content)

ekoningg zou je via mijn tweaker gallery even contact met mij op kunnen nemen via email?

[Reactie gewijzigd door peakaboo op 8 september 2007 13:45]

Ben van plan dit schermpje ook aan te schaffen.

Ik zal er voornamelijk rechtstreeks achter zitten, een super grote kijkhoek is niet heel erg nodig voor me.

Het enige wat ik wel wil kunnen doen is films/series kijken op bed.. dit door de monitor lichtelijk te tilten voor een rechte lijn tussen monitor en ogen. Zal alleen op zo'n 4 meter afstand liggen. Zal ik hier problemen mee gaan krijgen aangezien het een TN panel is?
Je geeft de pixeldefecten geen maximum score, heb je kapotte (sub)pixels?
Er zijn 0,0 pixeldefecten, ik heb het scherm nog niet langdurig in gebruik..dus dan komt het streepje niet verder als dit.
Maar ik zit er nu bijna een hele week voor, en nog steeds alles goed..dit is gewoon een kwaliteitsscherm.
Heb het scherm vandaag in levende lijven mogen zien in de winkel, wat een prachtscherm! Nu nog even een en ander checken over garantie (of dit nu 1 jaar is wat velen beweren of 2-3 jaar zoals HP zegt op hun site). Dan ben ik verder alleen nog maar een beetje bang dat er een dode pixel op kan zitten, wat je eigenlijk niet mag verwachten bij zo'n duur scherm! :)
Heb je dode pixels, dan breng je het scherm terug naar de winkel. Binnen 8 dagen. Volgens de wet mag/moet het mogen/kunnen. Dus pixelgarantie is dus dikke bullshit. Die webwinkels kunnen hun eigen leuke regeltjes wel verzinnen maar de wet/rechter staat daar dik boven. Ha, maar goed wat ik dus wil zeggen is dat je hem gewoon kan terug brengen + geld terug. Wil de webwinkel dat niet begin je gewoon een rechtzaak die je in 95% gevallen gewoon wint als je je natuurlijk binnen 8 dagen terug wilde brengen.

FF over review, leuk en bedankt ik ga hem ook kopen. Hoop dat dvd films er scherp op gekeken kunnen worden want dat doe ik nogal veel.

Even voor de mensen die twijfelen tussen bepaalde 24``schermen. Hier mijn conclusie:

Ik had de de twijfel tussen de iiyama ProLite B2403WS-B1, samsung 245B(W) en de HP 2408. Vandaag zag ik dat acer een leuk 24`` aankondigte, maar acer valt standaartd af dus dat ws mooi makkelijk. Gister kondigte NEC de LCD24WMCX aan. Mooi scherm en precies wat ik zocht met een HDMI aansluiting(geen must).

Ik had de iiyama gezien bij de computer winkel mooi scherm niks mis mee. De verkoper kon er alleen maar lof over spreken. Wat hoorde ik later van een kennis die in de computer wereld zit, iiyama hoort bij CRT en niet bij TFT. Hmm dit heb meegenomen in me beslissing. Op http://www.digitalversus.com heb ik dit iiyama met een aantal scherm vergeleken en toen was ik blij dat ik het scherm niet gekozen had. Maar verder mooi scherm voor huis tuin en keuken gebruik. Het was welliswaar wel het goedkoopste scherm. De samsung die welliswaar nog steeds mee doet in de race, is erg mooi, veel goede reviews, 3 jaar garantie en zo'n 60-70 euro goedkoper dan de HP 2408.

Ik gister weer naar de computerboer om de hoek. Hier een aantal schermen naast elkaar bekeken. Een HP scherm van 19`` of 20`` weet niet meer precies welke, maar ieder geval met Brightview technology. ERG MOOI was de eerste reactie van mij tegen de verkoper. Nadeel zei hij van de weerspiegeling, zolang je zorgt dat de zon er niet in schijnt heb je er geen last van. Let op als het scherm aan staat heb ik nog geen weerspiegeling gezien en er waren veel lichten in de winkel aan. En ja, de HP heeft maar 1 jaar garantie, op de HP.nl staat dat je 2 of 3 jaar kunt krijgen maar dit ben ik vergeten te vragen. Nu had ik ook een 20`` glossy scherm bekeken van samsung, de verkoper zei ook een erg mooi scherm maar HP is verder in de technology van dat glossy gebeuren en zei dus ook dat de HP mooier was. Maar er is geen 24`` van samsung met glossy dus dat is al geen mogelijkheid.

Conclusie: ben er nog niet uit, weet wel dat de HP mooier beeld weergeeft dan de samsung 245B, maar deze is dan ook weer wat goedkoper. De NEC doet ook nog mee maar over het algemeen zijn deze schermen 600 euro+ dus dan vallen die ook af, dit hoop ik nl. om me keus gemakkelijker te maken. Dan houdt ik de samsung en de HP over, kan ik dan 2 of 3 jaar garantie voor de HP krijgen dan is de keus gemaakt, kan dat niet moet ik er nog eens goed overnadenken.

[Reactie gewijzigd door Jeebo op 13 september 2007 15:48]

Kriemmie wat een verhaal, maar goed mss heeft iemand er wel wat aan :P :D :)