Samsung SSG-3050GB Review

Novah 11 januari 2012, 2.591 views

Samsung SSG-3050GB

Pluspunten

• Cheap(ste) Samsung 2011 bril (nu ¤29)
  • Zeer geschikt voor brildragers!

Minpunten

• Zeer irritant voor NIET-brildragers (i.v.m. open zijkanten)
  • Ontwerp blijft erg belachelijk.
  • Batterijduur bijna de helft van het duurdere broertje (nu ¤39)

Kwaliteit Score: 3
Heb met deze bril enkele 3D films gekeken inmiddels. Kreeg er 2 bij mijn UE55D6530, duo-pack verpakking. Erg vreemd, gezien een vriend van mij bij de UE40D6530 (aantal maten kleiner dus) de duurdere brillen kreeg. Deze zaten op de zelfde manier in de verpakking, enkel was mijn scherm 70% duurder. Maargoed, het gaat om de bril!

Bijna elke 3D bril voelt wel het zelfde, de één net iets anders dan de andere. Zodra je een langere tijd met de bril gaat kijken kan je het vergelijken. Één ding wat direct opvalt; het platte frame. Voor een brildrager is dit ideaal (wordt ook vermeldt op de Samsung-site, expliciet), maar voor mij als geen-bril-drager is het bijzonder irritant. Zolang je in een verduisterde kamer zit, is er niets aan de hand. Maar het zicht links en rechts lijdt erg af! Zijn grotere broertje heeft wél een gesloten zijkant. Heb deze ook op mijn hoofd gehad en moet zeggen dat die een stuk aangenamer kijken!

Het is wachten tot de prijzen van actieve brillen zakken, meer dan 15 euro voor een dergelijk brilletje moet je eigenlijk niet willen betalen. Het is logisch dat je, mocht je extra brillen bestellen, voor de goedkoopste oplossing gaat.

Voor één tientje meer ben je in het bezit van het grotere broertje. Die gaat ook nog eens zuinger met zijn batterij op, wat op de lange duur (aan batterijen), zichzelf zou kunnen terug betalen. Én deze heeft een gesloten zijkant, zodat je tijdens het kijken in lichtere omgevingen geen last heb van zij- of achterwaards licht inval op de glazen. De 3100 zou ik dus aanraden boven de 3050, de ¤10 extra meer dan waard!

Resumé:

Heb jij ook een Samsung SSG-3050GB?

Hmm jammer dat ze er zoveel geld voor durven te vragen terwijl het helemaal niet zo functioneel is als de media die het zo omhoog prijst met alle berichtgevingen van alle kanten.. Net als je zelf zegt zeer irri voor de niet brildragers ( dat zijn de meeste dus ) jammer dat heel dit idee in de kinderschoenen staat, ben benieuwd of het ooit een succes zal gaan worden :(
Echt optimaal is het inderdaad niet. Maar de 3100 van Samsung is dus wél een fijne bril om te gebruiken. Moet ik wel zeggen dat ik geen ervaring heb met de dure design brillen van Samsung. Maar ik weiger om 70 tot 100 euro voor een bril te betalen welke de functionaliteit heeft van die van 30.

Draag in de zomer vrijwel elke dag een zonnebril, dus ik vind een bril dragen helemaal geen probleem. Heb meerdere modellen van Ray-Ban versleten in de loop der jaren. Maar dat waren fijne monturen! Die sloten vaak mooi aan op mijn hoofd, gebogen monturen. Het wordt tijd dat er lichte aansluitende brillen worden gemaakt!