Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

sranan 7 september 2007, 1.037 views

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit
  • stofvrij
  • stil heel erg stil
  • compleet met 2 fans

Minpunten

• montage HDD's

Om een 24/7 servertje op kantoor stiller te krijgen viel mijn oog op deze kast. Mede omdat er al wat reviews over verschenen waren die positief waren.

Beschrijving:
De voorkant is zwart, met 2 aluminium paneeltjes.
Een voor de power knop/ status leds en eentje voor de USB/FireWire/ audio pluggen. Het zwart is bij nader inzien een soort van gaas waarachter stoffilters zitten verwerkt.

De kast is misschien iets breder dan een gemiddelde miditower, dit komt omdat achterin een 120mm fan zit gemonteerd.
Het linkerzijpaneel heeft een fanduct, waardoor je de CPU warmte direct naar buiten kunt laten gaan. En aan de voorzijde , redelijk onderaan, zit nog een 80mm fan die helpt de HDDs te koelen
De bovenkant en de rechterzijde zijn normaal egaal zwart en kennen geen extra in/uitlaat voor koeling.
Daardoor is de kast natuurlijk makkelijk onder een bureau te schuiven.

Binnenkant:
wat me direct opviel lekker veel ruimte, meer dan de elcheapo kast die ik verving
Montage aan de voorzijde voor HDD, drives kan zonder schroeven via een kliksysteem. Systeem werkt bij mij goed, de onderdelen zitten trillingsvrij vast.
HDD's monteer je in de lengterichting, dus niet gedraaid. Jammer voor als je vaker bij je HDD's moet zijn en de kabelwarboel wordt er ook weer groter door.
Staat tegenover dat de 80mm fan de HDD's goed koelt

Insteekkaarten klik je vast. En eigenlijk zoals bij elke kast met een dergelijk systeem passen niet alle kaarten even goed. Kortom: klinkt leuk maar perfect is het niet, gelukkig worden er schroeven zat meegeleverd.

En die schroeven zijn niet het enige dat wordt meegeleverd. Het is de eerste kast die ik tegenkom met een echte handleiding. Wellicht voor de meeste tweakers niet echt nodig, maar voor anderen best handig.

Mijn advies : wil je een bestaand systeem stil (-ler) krijgen overweeg dan ook deze kast aan te schaffen

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?

zouden er nieuwe fans in zitten? in ouder reviews en ook in mijn kast is de 80 mm hdd fan behoorlijk luid. de meeste hebben deze ook vervangen.

bij de wat recentere reviews hoor je deze klacht niet meer.. :?
@ prulleman dat is een goede vraag van die 80 mm fan, die maakt herrie en is bij mij er ook meteen uitgehaald. Mijn model is van 11-06
Mij valt op al die Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 reviews nu allemaal komen, terwijl het eigenlijk al een oud model is. Of zou het door die reviews komen :)
Ik weet dat er verschillende revisies van deze kast in omloop zijn; de latere hebben nog maar 1 fan (tenminste dat stond in de beschrijving van een webshop).
Zelf heb ik 2 van deze kastjes en ze bevallen prima; er kunnen genoeg disken in en het blijft door de 2 fans allemaal koel.
[spuit 11] inmiddels een 2e kast aangeschaft. Nu om een gewone pc stiller te krijgen.
Wat betreft bovenstaande vragen: hier zijn de voorzijde 80mm fans aangesloten, ik voel dat ze werken. Horen doe ik ze niet. Het zou dus kunnen dat er recent een stillere 80mm wordt meegeleverd