Thermaltake Armor Jr. VC3000BWS Zwart Review

Bee1984 6 september 2007, 648 views

Thermaltake Armor Jr. VC3000BWS Zwart

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Installatiegemak
  • Vormgeving

Minpunten

• De oranje outtakefan ziet er niet echt mooi uit.
  • Het frontpaneel ziet er wat zwak uit.
  • Het gewicht kan wat veel zijn voor LAN's

Algemene beoordeling
De kast ziet er netjes uit, Lijkt misschien wat fragiel als je de losse deurtjes (klepjes) ziet en het plastic frontdeurtje. Voor de rest zorgt het grote window dat je een mooi overzicht hebt over al je hardware.

Koelingmogelijkheden
De kast wordt standaard geleverd met 2 120x120mm fans. De front(intake)fan is voorzien van blauwe leds. De achter(outtake)fan is een standaard thermaletake fan met oranje fanbladen. Op deze fans na is nog een 92x92mm fan in het window te plaatsen. Hiervoor zit standaard een gaasje wat eigenlijk uitnodigd om direct vervangen te worden voor een fan.
De kast is standaard voorbereid op een waterkoelingsysteem. Dit houdt in dat op de bodem van de kast hiervoor al gaten zijn geplaatst om een waterpomp te plaatsen, en achter is een 120x120mm fan waar een radiator geplaatst kan worden.

Modbaarheid
Modbaarheid is goed. Het nadeel is dat het hier om een miditower gaat. Hierdoor is geen plaats voor 30cm ccfl's. Maar met 10cm ccfl's kan ook een heel goed effect gecreŽrd worden. De standaard ingebouwde fans kunnen uiteraard ook goed vervangen worden. De oranje outtake fan vond ik niet mooi dus die heb ik meteen vervangen voor een coolermasterfan. Op een of andere manier lijkt de intakefan wel voor een hoop stof te zorgen. Deze heb ik ook vervangen voor een coolermaster fan. Hiermee is het stof verminderd. Vraag me niet hoe dat komt. Zoals al eerder vermeld kan in het window ook een fan geplaatst worden. Met ccfl's kan dus ook een hoop worden geregeld.
Door de gaatjes in de bodem geven ccfl's die op de bodem zijn geplaatst een leuke gloed onder de kast. Al met al vind ik de modbaarheid van deze kast erg goed.

Bouwkwaliteit
De kast voelt stevig aan. Alleen het frontpaneel lijkt wat fragiel als je het zo ziet met die klepjes en het plastic. Hij is wel vrij zwaar, 9.75KG. Is misschien wat aan de zware kant als je regelmatig naar LANParty's gaat. Maar aan de andere kant maakt dan de modbaarheid weer een hoop goed als je daar bent. Wel komt dan weer het frontpaneel met de klepjes aan bod als je gaat slepen met de kast. Bij mij is het bovenste dichtklikpunt van het frontpaneel al vrij snel afgebroken. Dit hoeft niet een groot probleem te zijn als je het paneel daarna vast zet met het slotje. Qua formaat zit het met de kast ook wel snor: 210x478x495mm.

Vormgeving
De kast ziet er goed uit. Toch kan ik me voorstellen dat mensen het nut van de klepjes aan de voorkant niet echt zien. Ik betaalde indertijd 109 euro voor. Voor het gemak van inbouwen van hardware en de stevigheid die je dan heb is dat een hele mooie prijs.

Inbouwmogelijkheden & installatiegemak
In deze kast zijn veel inbouwmogelijkheden. Er is plaats voor 6 5.25" bays (waarvan 1 op z'n kant) en 6 3.5" bays (waarvan 2 zichtbaar). Ruimte genoeg voor harde schijven etc. dus. Voor de hdd's is een speciaal rekje wat je uit de kast kan halen. Hier schroef je de schijven in tussen rubbertjes wat het geluid van de hdd's reduceert. De 5.25" hardware wordt ingebouwd door middel van plastic railsjes die je aan de hardware klikt die je daarna zo de kast in kan schuiven.
Het inbouwen van de voeding gaat wat lastig door de dwarsbalk die door de kast loopt. Maar na enig peuteren zit deze ook stevig op z'n plek. Het moederbord geeft weinig tot geen problemen. Ook de insteekkaarten zijn geen probleem. Hiervoor is een kliksysteem achterin de kast. De klikhandeltjes kunnen ook nog vastgeschroefd worden als dat nodig lijkt te zijn. In de regel is dit niet het geval.

Heb jij ook een Thermaltake Armor Jr. VC3000BWS Zwart?

Nette review, dae blauwe ccfl blakjes maken het helemaal af! :P
heb deze kast ook.
mooie en degelijke kast
goede review ;)
ik geef je wel 1 tip je kan je kabels van je voeding netjes achter de backplate leggen ;)
geeft een weer wat netter effect aan je case.
past een 21cm lange psu er ook in? (zalman zm850hp bijv)