1. Laagste prijs
    Niet beschikbaar
    Prijsalert ontvangen zodra er een prijs is?
  2. Gebruikersreviews
  3. Willen (1) Hebben (76)

Bekijk alle reviews

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

6 september 2007, laatste update op 6 september 2007, 1.417 views Rapporteer
0

Algemene beoordeling De kast voldoet aan al mijn eisen wat ik van een kast mag verwachten. Hij voelt degelijk aan en ziet er netjes uit. Gewoon goed. Voor volledige specs: zie linkje Koelingmogelijkheden De kast wordt standaard geleverd met 2 CoolerMaster fans (1x80x80x25 & 1x120x120x25). Deze fans zijn erg goed voor fans die standaard in kasten zitten. Heb deze twee fans in de kast gehad tot 05-09-2007 heb toen mijn twee A.C. Ryan Blackfire UV-Led Fans (1x80x80x25 & 1x120x120x25) (Green/Green) ingebouwd. Naar mijn idee waren de standaard fans meer dan goed. In het zijpaneel (als je de dichte variant hebt) zit een airduct voor je processor, die heb ik nooit gebruik in combinatie met...

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prijs
  • Installatiegemak
  • Vormgeving

Minpunten

• Maar ruimte voor 2 fans
  • Kliksysteem werkt niet handig met dubbelslotse kaarten (8800 GTS)

Eindoordeel

5 van 5 sterren (Uitstekend)
Algemene beoordeling
De kast voldoet aan al mijn eisen wat ik van een kast mag verwachten. Hij voelt degelijk aan en ziet er netjes uit. Gewoon goed.
Voor volledige specs: zie linkje

Koelingmogelijkheden
De kast wordt standaard geleverd met 2 CoolerMaster fans (1x80x80x25 & 1x120x120x25). Deze fans zijn erg goed voor fans die standaard in kasten zitten.
Heb deze twee fans in de kast gehad tot 05-09-2007 heb toen mijn twee A.C. Ryan Blackfire UV-Led Fans (1x80x80x25 & 1x120x120x25) (Green/Green) ingebouwd.
Naar mijn idee waren de standaard fans meer dan goed.
In het zijpaneel (als je de dichte variant hebt) zit een airduct voor je processor, die heb ik nooit gebruik in combinatie met mijn koeler: Zalman CNPS 9700 NT. En zat er een honingraat (dit koelt je grafische kaart) onder. In de variant met het windowed zijpaneel heb je die 2 zaken niet, maar het ruitje maakt veel goed :P
Temperaturen (idle):
Moederbord: 31 graden
CPU: 24 graden
GPU: 51 graden
HDD: 29 graden
Temperaturen (stressed):
Moederbord: 33 graden
CPU: 27 graden
GPU: 59 graden
HDD: 34 graden

Modbaarheid
Voor zo ver je van modbaarheid kan spreken (bij mij) heb 04-09-2007 een zijpaneel met ruitje besteld (CoolerMaster RP-53W-KWN1). Had namelijk de versie zonder ruitje. Dit gaf naar mijn idee een mooi effect.
Verder heb ik op 05-09-2007 twee A.C. Ryan Blackfire UV-Led Fans (1x80x80x25 & 1x120x120x25) (Green/Green) ingebouwd. Dit geeft een zeer strak effect mee aan de kast.
Voor zoveer je dit modbaarheid kan noemen is dit voor mij voldoende.

Bouwkwaliteit
De kast voelt robuust en stevig aan. De kast is gemaakt van aluminium. Verder weegt da kast aardig wat, namelijk 9.7 kg. Maar dit is voor mij niet een groot minpunt, want je loopt niet de hele dag met de kast heen en weer.
Wat ook goed is aan deze kast is het frontje deze is namelijk voorzien van een rooster structuur. Dat de airflow zeer te goede komt. De kast is qua grote ook goed: 202x435x480mm.

Vormgeving
Ik vind de kast er zeer mooi uit zien. Een van de mooiere in de Centurion serie van CoolerMaster. Verder voor zon kast is €55,- toendertijd bij Alternate niets te duur. Ik raad alle mensen deze kast aan (in de midi tower reeks).

Inbouwmogelijkheden & installatiegemak
Je hebt veel inbouw mogelijkheden in deze kast. Namelijk 5 5.25” bays (zichtbaar) en 5 3.5” bays (een zichtbaar, vier verborgen). Dit schept genoeg ruimte voor HDD’s en DVD spelers en/of DVD branders. Dit inbouwen gebeurd doormiddel van een soort klik/schijfsysteem.
Verder ging het inbouwen van het moederbord erg makkelijk. Het plaatsen van de insteekkaarten (8800 GTS, X-Fi XtremeMusic, Wifi kaartje) gingen er makkelijk met het schroefloze insteekkaartsysteem.

Alle afbeeldingen

Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties (3)

Sorteer op:

Weergave:

Netjes geschreven man! Leuk ook die fotootjes in het donker! :p
Nu nog meer neon (uv ofzo) in je case he ;)
Haha dankje voor de complimenten (is mijn 1e revview).
Ja denk dat dat het volgende projectje word 1 UV en 1 neon balkje erin :P :*)

[Reactie gewijzigd door Tweaker1987 op 26 juli 2024 09:05]

Wouw, mijn GPu ( zelfde ) 8800 GTS, word idle 59 graden en stressed 76, en dan staat er een 250 mm fan op te blazen. Zijn die load temps wel ingame gedaan? of met Atitool? Ik heb het volgens mij met atitool getest. Met die rondraaiende stof bal kubus. Kan je ook de temps mee af lezen. Ik dacht ook dat mijn GPu stressed maar 62 graden werd. ( Ik meetten de temp na een potje battlefield, toen ik het had af gesloten) Tsjah dat zijn foute metingen :P ( van mij )

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn