Specificaties Single core @ 1,67GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon XP 2000+ Tray Review

Brd-Rec 6 september 2007, 894 views

AMD Athlon XP 2000+ Tray

Pluspunten

• Stabiel, betrouwbaar. Tot opheden laatste 2 jaar nooit in de steek gelaten.

Minpunten

• Warmte is verminderd na uitbreiding naar 2x 516 Mb PC2700 Kingston Sims

Blijft altijd een beoordelings punt, waar je hem voor wilt gebruiken. In mijn geval zit de AMD Athlon 2000+ in een Acer Aspire 1312LC Notebook (gebruikt gekocht). Hoofd functie van de Laptop is: inkomend geluid Internet-Streams. Verder rippen van audio naar MP3 en opnemen van muziek.

Juist voor deze taken is CPU power een must. Stabiel en betrouwbaarheid als nr.1 Toen ik de Notebook kocht had ik Tweakersnet al geraadpleegd en de andere ervaringen komen één met de praktijk. De standaard 2x 256 PC2700 Sims zijn vervangen voor 2x 516 PC2700 van Kingston. Intern geheigen is belangrijk voor muziekbewerking zeker met MP3 mixing. Ik gebruik nooit de nieuwste software (nieuw in niet altijd beter) voor muziekbewerking, ervaring heeft mij geleerd dat je beter een net wat oudere programma (minder CPU power) kan gebruiken dan nieuwste software die "de mes op de keel" zet bij de CPU.

Met de huidige configuratie XP-SP2 Home loopt de notebook probleemloos, is hij snel en merkwaardig genoeg is de temperatuur voelbaar lager geworden na plaatsen van meer geheugen.

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2000+ Tray?

leuk stukje, maar wat vind je nou van de processor?
Met Sebas eens, en beetje oude processor om nu een review over te schrijven vind je niet. Enne voor productsurvey is een bepaalde layout bedacht, zodat de meeste standaard dingen ingevuld worden.
Ik vind dat de leeftijd van het product er niet toe doet, maar verder is de review zeker ondermaats. Er word niks inhoudelijks verteld.
Leeftijd doet er zeker toe, dit platform is al een EOL. En de CPU ook en volgens mij al lang niet meer te krijgen.
CPU en platform zijn nog redelijk populair en tweedehands verkrijgbaar, DUS is het relevant.
Ik ben het niet helemaal met de kritiek eens.
Zo'n CPU is meer dan voldoende voor bijvoorbeeld een laptop voor drive in show werk ofzo.
Het rippen van CD's moet INC mp3 256 kbit encoderen op HQ settings toch ook wel met 9 a 10 speed kunnen .
In dat geval is deze CPU dus nog wel actueel , er is 2nd hand zat te krijgen en zelfs nieuw is een XP tje nog te krijgen.
dat ie EOL doet niet terzake aangezien en nog zat te krijgen is voor dit platform.

Dat de temps lager zijn is misschien te verklaren
De HD hoeft minder te swappen en daardoor word ie minder warm.
Aan de andere kant vind ik het vreemd dat je 1 gig geheugen nodig hebt om mp3 te rippen en streams af te spelen , en mp3's te mixen, dat lukt ook perfect met 512 MB ram.

Tip , als je je CPU wilt ontlasten met mixen moet je een externe USB kaart van M-audio of zoiets kopen
Warmte is verminderd na uitbreiding naar 2x 516 Mb PC2700 Kingston Sims
Het is 2x 512 MB en niet 516 neem ik aan ;)

maar sinds waneer is dit een nadeel? Ik ben altijd blij als mijn PC/notebook lekker cool blijft. OF je moet je PC/notebook als centrale verwarming gebruiken dan is het echter wel een nadeel dat de warmte minder is.
waar maak jij uit op dat dit nadelig is triflip?

Hij zegt enkel dat het een merkwaardig verschijnsel is en hier sluit ik mij volledig bij aan.
Onder het kopje:

Negatieve eigenschappen: