AMD Phenom II X6 1090T Black Edition Review

Themperror 9 januari 2012, laatste update op 9 januari 2012, 974 views

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Pluspunten

• zeer goed overclockbaar
  • lage warmte productie
  • zeer snel
  • goedkoop tegenover de andere hexacores
  • draait meteen prima (misschien hooguit nog de bios flashen als ie het niet meteen doet)

Minpunten

• Niet van de laatste architectuur ( dus alle optimalisaties heeft ie niet tegeover de bulldozers)
  • geen Hyperthreading (niet dat het nodig is met 6 cores)

Ik heb deze processor nu al voor ongeveer anderhalve maand, en ik moet zeggen dat ik extreem tevreden mee ben.
Mijn eerste levering van deze processor had een kapotte kern (kan gebeuren) en daarna heb ik netjes van dezelfde winkel een nieuwe gekregen ookal konden hun geen fouten vinden. (CD-ROM-LAND , coole winkel :P)

De processer zelf draait uitermate geweldig (krijgt ook een 7.9 in windows index rating) en heb hem nu overklokt op 4.2 Ghz
de warmte die die afgeeft is al helemaal top, hij wordt helemaal niet warm (luchtgekoeld) en ik denk hem zelfs op de 4,4 te krijgen met wat moeite, aangezien ik nu gewoon meteen de multiplier op x18(dacht ik?) heb gezet en het voltage op 1,55 en hij meteen goed en stabiel draaide.

Natuurlijk is voor tegewoordig 6 cores nogsteeds een beetje overkill aangezien niet heel veel echt volop gebruik maakt van meer dan 2-4 cores maar dan nog merk je het wel in Windows.

dus effe een korte + en - punt stukje

Pluspunten +++

* zeer goed overclockbaar
* lage warmte productie
* zeer snel
* goedkoop tegenover de andere hexacores
* draait meteen prima (misschien hooguit nog de bios flashen als ie het niet meteen doet)

Minpunten ----

* Niet van de laatste architectuur ( dus alle optimalisaties heeft ie niet tegeover de bulldozers)
* geen Hyperthreading (niet dat het nodig is met 6 cores)

kortom, Perfecte CPU

Heb jij ook een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition?

Het minpunt dat je noemt, dat hij niet van de laatste generatie is, is niet eens een groot minpunt, als je ziet dat de Bulldozers erg tegenvielen, denk aan: hoog stroomverbruik, prestaties bijna (uitgaande van het topmodel, FX8120) gelijk aan vorige generatie, duurder.
Van de buren: http://nl.hardware.info/r...-phenom-ii-klok-voor-klok

Van Tweakers zelf: reviews: AMD's FX-8150: een bulldozer in bedrijf

[Reactie gewijzigd door thekoekepeer op 9 januari 2012 14:06]

ja ok maar er zijn ook optimalisaties erbij gekomen en andere technieken (SSE4.1 dacht ik? enzo)
Heb je er ook benchmarks van? Die 7.9 rating in de WEI zegt eigenlijk helemaal geen fluit, dus die vind ik niet zo heel boeiend. Benchmarks als SuperPi, Wprime, Cinebench e.d. zijn eigenlijk veel interessanter.
nope, ik heb nog geen benchmarks gedraait, ik denk dat ik dat nog wel ga doen vandaag voor het belang van deze (eerste) review.

(ik zit tot 5 uur op school dus verwacht voor vanavond geen benchmarks, just so you know)

[Reactie gewijzigd door Themperror op 9 januari 2012 13:50]

Is die 7,9 (ook al vind men dat niet heel spannend) overgeklokt of niet? Want dat kan ik niet zo uit je review halen.
lees hieronder :P

(ik dacht al waar is die reageer knop heen, kon em effe niet vinden :P)
ja dies al overclockt
ik heb em maar 1 week standaard snelheid gehad om te kijken of ie het goed dee (ivm met vorige CPU die niet goed werkte)
wat zijn jouw temps met overklok
mijn 1090 is zonder overklok stresst 60
met en mugen 2