Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Media Keyboard Elite Review

GAIAjohan 5 september 2007, 816 views

Logitech Media Keyboard Elite

Pluspunten

• Ergonomie, vormgeving

Minpunten

• Polssteun voelt gammel.

Ik heb dit toetsenbord inmiddels een jaar, en hij bevalt zeer goed. Ik zat al een tijdje te zoeken naar een Media toetensenbord, die zowel een PS/2 als een USB aansluiting had. Hierop heb ik dit toetsenbord gekozen.

De ergonomie van het toetsenbord is fantastisch, de aanslag voelt lekker, en de juiste hoek is goed in te stellen, het is net of Logitech daarvoor de perfecte polsen heeft gevonden naar mijn mening.

De functionaliteiten die dit toetsenbord biedt zijn er heel erg veel. Aparte toetsen waar je zelf een betekenis aan kan geven, en daarnaast kunnen de F-toetsen meerdere functies hebben. Dit verander je door een mooi knopje bovenaan. Daarnaast komt er op het beeldscherm te staan, wanneer je iets speciaals doet. Zoals op de knop van powerpoint drukken, dan komt er ook Powerpoint op het beeld te staan in het groen. Net als volume, enz.

Precisie van het toetsenbord vind ik wel goed.

De vormgeving is gelikt, strak in het zwart met glanzende F-toetsen. Daarnaast nog een glanzend randje. Erg goed.

Bouwkwaliteit is tot nu toe goed, allen het rechter klapvoetje zit nu erg los, maar heb je verder egen last van, alleen als je het toetsenbord optilt. verder voelt de polssteun gammel aan, maar dat is hij zeker niet.

Drivers worden om de zoveel tijd vernieuwd en het werkt allemaal perfect.

De prijs was voor mij 25,- en dat vind ik wel een goede prijs voor dit ding.

Heb jij ook een Logitech Media Keyboard Elite?

Polssteun voelt gammel? Staat je kb scheef of ergens op?

Hier voelt het goed aan, gebruik dit kb inmiddels al een jaar of anderhalf ( weet het niet precies ). Heerlijk toetsenbord, heel veel bang for buck.

Bedoel je met drivers SetPoint? Dit werkt ook erg goed imho.
Jep SetPoint. Mijn toetsenbord staat op een gewoon bureau, maar ik verplaats hem erg veel doordat ik ook aan simracen doe. Hierbij valt de polssteun welhaast los, en als de polssteun niet geheel op het bureau ligt, voelt het alsof hij elk moment kan breken. En door dat vele verplaatsen is dat voetje denk ik ook wat lam geworden.
SetPoint werkt gewoon erg lekker, elke F-knop is in te stellen zoals jij wilt. Dus de powerpoint knop kan je ook aan een ander programma toekennen.
Voor mijn vader is de zoomfunctie erg handig, gezien zijn niet al te beste ogen.

Ik ben gewoon erg enthousiast over dit tobo.
Heel fijn toetsenbord inderdaad, maar de nieuwe Setpoint (4) is een ramp. Hardware niet meer te installeren, instellingen niet meer mogelijk etc.

"Gemaakt voor Vista kan deze driversoftware vervelend doen onder XP, wij raden u aan uw oude drivers te gebruiken" zegt men vervolgens bij de helpdesk...