Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Thermaltake Armor LCS VE2000BWS Review

Pazo 4 september 2007, 3.263 views

Thermaltake Armor LCS VE2000BWS

Pluspunten

• Cable Management in de kast
  • Stevige, degelijke en kwalitatieve kast
  • Zeer goede airflow
  • Waterkoeling
  • Goede inbouwmogelijkheden

Minpunten

• Deurtjes moeten geopend worden indien DVD-station bedient wordt.
  • Twee 120mm fans voor waterkoeling zouden een andere plek moeten krijgen indien deze plek voor meerdere 5,25" stations wordt gebruikt.
  • Blauwe ledfans en groene slangen voor waterkoeling. Beetje foute combinatie...
  • Voeding wordt overdwars geplaatst: fan zit naast harde schijven
  • Gewicht: 21,8 kilo (leeg!)

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb de Termaltake Armor LCS nu een week in huis.
Per bovenstaand punt zal ik even een toelichting geven.

Bouwkwaliteit en afwerking
Thermaltake laat weer eens kwaliteit zien. Het is een erg stevige kast waarbij alle hoekjes en randjes netjes zijn afgewerkt zodat er geen scherpe punten zijn. Het enige kleine minpuntje is dat je de halve deurtjes aan de voorkant open moet zetten indien je het DVD-station wilt bedienen. De la past net niet tussen de deurtjes door en is te zwak om zelf open te duwen (magneetjes). Verder kan het netto gewicht van 21,8kg (!) een minpunt zijn. Na inbouwen van alle onderdelen weegt de kast 25,4kg. Ik vind dat niet erg, maar kan me voorstellen dat mensen dan een aangepast computermeubel moeten aanschaffen...

inbouwmogelijkheden
Daar het een Full-tower is, is er een zee van ruimte om alles in te bouwen wat je maar wilt. Er is plaats voor 10 5,25" stations (maar dan moet de ingebouwde waterkoeling wel verwijdert worden; er worden er 6 geblokkeerd). Tevens kunnen hier ook 3,5" schijven ingebouwd worden. Ook zijn alle gaatjes voor alle soorten formaten moederborden al voorgeboord en aangegeven met een letter (waar je voor welke moedebord de schroefjes moet plaatsen).

Een heel groot pluspunt is Cable Management. Het zijpanneel achter het moederbord kan verwijdert worden. Er zit dus een ruimte (ongeveer 1 vingerdikte) tussen de backplate van het moederbord en van de zijkant. Daar kunnen dus alle kabels achterlangs gelegd worden zodat deze niet door de kast slingeren en dus uit het zicht zijn.

Koelingsmogelijkheden
De kast wordt geleverd met 3 (blauw led verlichte) 120mm fans (2 intake en 1 outtake) en 2 80mm fans (2x outtake; 1x achter en 1x boven). De Airflow is daardoor echt ontzettend goed. De hardeschijven worden gekoeld door een 'eigen' 80mm fan. De outtake-fan naar boven is ook handig, daar warme lucht stijgt. Mijn moedebord wordt maar 18 graden :-) Echter is er nu geen ruimte meer om extra fans in de bouwen. Maar ja, er zitten er toch al 5 in...

Tevens is er dus een keurige set waterkoeling meegeleverd. In dit geval alleen voor de CPU, maar Thermaltake levert al een krachtigere pomp en een extra fles koelvloeistof voor uitbreiding naar de GPU mee. In de toekomst kan dus makkelijk een blokje voor de GPU gekocht worden om deze mee te nemen in het systeem.

Vormgeving
Smaken verschillen, maar ik vind het met een woord subliem! Echt een mooie strakke designkast. Blauwe fans zijn leuk als je er van houdt. Echter is het dan wel vreemd dat er groene slangen + vloeistof voor de waterkoeling wordt meegeleverd. Het kan, het vloekt niet, maar echt super staat het ook niet.

Modbaarheid
Door de grootte van de kast is de modbaarheid denk ik wel goed. Er is ruimte genoeg om extra dingen in te bouwen. Door de vele beschikbare 5.25" bays kan bijvoorbeeld een Fancontroller makkelijk ingebouwd worden.

Kwaliteit van voeding
Nu zit er geen voeding bij de kast, maar ik heb er een Thermaltake ToughPower 750W met een 140mm fan in gezet. Deze wordt overdwars geplaatst. Dit kan een nadeel zijn, daar deze fan dan naast de (warme) harde schijven zit. Ik heb er zelf nog niet veel van gemerkt, maar waarschijnlijk dan de temp wel naar benenden als de harde schijven naar de 5,25" bays gaan en niet achterin de kast naast de voeding zitten.

De reden dat ik er voldoende heb neergezet is dat de kast wel 230 euro kost... Dat is een hele hoop geld voor een behuizing. Echter krijg je wel kwaliteit.

Specs & prestaties
Het volgende systeem is in deze kast ingebouwd:

CPU: E6750 @ 2,66GHz

- Temps Stressed @ 3,2GHz:
CPU 40 graden
Mobo 30 graden
GPU 65 graden

SuperPi 1M op 2,66GHz: 19sec.
SuperPi 1M op 3,2GHz: 16 sec.

Een goede, kwalitatieve kast met veel ruimte voor inbouwmogelijkheden.
Tevens is de airflow door de 5 meegeleverde fans erg goed.

Heb jij ook een Thermaltake Armor LCS VE2000BWS?

- Gewicht: 21,8 kilo (leeg!)

LOL, je koopt toch ook een 'tank' dus dan krijg je dat ervoor terug ;).

Best mooi ding btw, mooie kleuren. Die slangen hadden idd blauw gemoeten.
Whaha! Ja, dat is waar, het is inderdaad een tank :P
Oei mooi ding.. maar zie me dat niet elke maand naar een LAN party slepen :D
Heb nou zo'n oude Thermaltake... jeez wat zijn die kasten erop vooruit gegaan.
Modbaarheid van mijne... eh 0 ofzo... was nou aan het kijken naar een kastje waar ik wel wat mee kan zoals Stacker of die Lian eerder... dacht geen Thermaltake meer...
Maar nou ik deze zie ga ik toch maar eens even een kijkje nemen op hun website :)

[Reactie gewijzigd door Cybermonk op 5 september 2007 09:40]

ik wist niet dat ie zo zwaar was, maarja daarom is hij ook extra stevig.
heb je ook temps van je CPU idle en load. nu weten we wel dat er waterkoeling bij geleverd wordt, maar nog niet of hij ook goed werkt:) (ok makkelijk als we weten wat voor CPU je hebt).

verder vind ik het een hele nette review, precies wat we moeten weten (op dat ene na dan(A))
Ik heb het één en ander bijgevoegd aan specs & temps.
zeer strakke cpu temps
-bericht verwijderd-

[Reactie gewijzigd door ExPlanE op 5 september 2007 14:51]

Volgens mij gaat het over de meegeleverde fans en de meegeleverde slangen.
Die zijn dan toch wel bij de case geleverd.
Mijn excuus, ik dacht dat het hier ging om de Thermalake Armor zonder de ingebouwde waterkoeling. 8)7
LoL. Nu heb ik je eerste bericht niet gelezen, maar bij de kast zijn de 3 120mm ledfans (blauw) en de slangen (groen) standaard meegeleverd.
Over die eerste foto: volgens mij zit dat draadje bij de voeding bovenin bijna tegen de fan aan. ;)
Schijn bedriegt ;)
Zit zeker 4 centimeter tussen.
mooie review, ik ben al lang van plan om deze te bestellen, maar nu ben ik zeker!
ik ben wel benieuwd hoe de watercooling werkt met een koelblok op de grafische kaart erbij...
ik heb hem nu zo ong. een jaartje, heeft al een paar MB voor zijn kiezen gehad.

maar het is lekker flexibel door de grote. zelfs de 850 watt past er lekker in.

tegen over de orginele review schrijver heb ik de GFX ook watergekoeld, der was eigenlijk geen andere optie bij de XGX 8800 GTX-XXX 630 die liep stressed naar 82 gr.

er is buiten om de standaard 120 x 240 radiator nog een losse 120 x 120 radiator bij gezet.

temperaturen zijn uiteraard gedaald, maar deze worden weer geuped door voltages te verhogen. maar overall zijn de temparaturen wel 20 graden gezakt.
en ik heb er maar 3 standaard fan,s in en offcourse de 140 mm van de voeding.

momenteel een opty180 derin op 2950Mhz, ja AMD dus altijd genoeg warmte ;) maar die GTX spant wel de kroon, staat stock in bios dat die pas bij 105 gr. uitschakeld.
zonder die WC der op stond het fannetje volgas te draaien, dat ontwerp van de standaard koeler steld niet veel voor.

maar al met al een kast met veel optie,s en waar je niet snel mee uitgespeeld bent.

Leuk dat je een aanvulling geeft!
Zal deze WC beter de boel koud houden als bv. een thermalright ultra-120 extreme??
kga hem alleen voor me q6600 gebruiken..
ik heb dezelfde kast ook maar dan met de 20 cm fan aan de zijkant erbij dat geeft wel wat extra geluid op de kast is wel jammer maarja doe je nix aan en in de winter haal ik de fan eraf is het niet meer nodig