Specificaties 15,6" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K53SV-SX838V Review

SBTweaker 18 februari 2013, laatste update op 11 september 2014, 2.623 views

Asus K53SV-SX838V

Goede laptop, stevig, snel. Wat problemen met de adapter aansluiting gehad.

Pluspunten

• Processor
  • Videokaart
  • usb 3.0

Minpunten

• Formaat adapter.
  • positie connections.

Pakketje

De laptop werd geleverd in een niet al te grote doos.
In de doos zitten de laptop enkele boekjes de adapter en een accu.
Na de accu erin gedaan te hebben en de eerste installatie uitgevoerd te hebben kwam ik er al snel achter dat er vrij veel blootware geleverd werd.
Daarom heb ik hem opnieuw ge´nstalleerd met Windows 7 professional 64 bit.
Na het installeren heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd.

Specificaties

Processor: Intel Core I7 - 2670QM cpu @ 2.2 ghz
Ram: 8GBB
Videokaart: Nvidia Geforce GT540M
USB 3.0 : 1x
USB 2.0 : 2x
Hdmi :1x

Testen

de volgende noemenswaardige programma's heb ik in gebruik.
Photoshop CS 5.1 64 bit
Office 2010
Microsoft Visual Studio.
deze werken allemaal heel snel en je hoeft zelden te wachten op een bewerking.

deze spellen heb ik ook gespeeld en werken naar behoren op minimaal hoog.
Battlefield 3
call of duty 4
skyrim
dirt 3
mafia 2
tijdens het spelen van deze spellen gaat de ventilator redelijk hard te werk. maar niet al te storend.

far cry 3 is te spelen op medium met een lagere resolutie.

Design

op de buitenkant zit een zwart geribbeld plastic.
de binnenkant (om het toetsenbord) is van paarsachtig aluminium wat het apparaat cool houdt.

USB 3.0 aansluiting,

dvd speler
jack (koptelefoon)
microfoon
en 2 x usb 2.0

ook zit er aan de voorkant een sd sleuf.

voor een rechtshandige is het redelijk irritant dat de jack aansluiting rechts zit, omdat de kabel dus langs de muis zit.
Persoonlijk wil ik rechts zo veel mogelijk vrij hebben bij mijn muis hand.
De adapter is vrij groot, de kabel van het stopcontact naar de adapter is vrij kort, dit is onhandig voor als je de adapter op tafel wil hebben liggen.

scherm

het scherm spiegelt heel erg, het is dus geen scherm om buiten mee te werken.
ik heb tot nu toe nog geen dode pixels, en geen vlekken o.i.d. in het scherm
het is een helder scherm.
waarschijnlijk ga ik nog een ontspiegel stikker erop plakken, omdat ik in de zomer toch wel buiten wil zitten.

De laptop is zeer snel, je kunt er goed mee gamen.
zwaardere applicaties werken goed.
een goede laptop

Update

De aansluiting van de voeding is kapot gegaan, dus het gedeelte op het moederbord.
Oorzaak te veel speling, bij het aansluiten van de adapter heeft het einde van de adapter te veel ruimte het gat waar deze in gaat is veel te groot.

Heb jij ook een Asus K53SV-SX838V?

Mooie laptop maar beetje karige review.
Wat is het positieve van de USB 3.0 aansluiting? Wat voor apparatuur sluit je zoal aan?
Een usb 3.0 externe hardeschijf.
usb 3.0 is sneller dan usb 2.0 en levert meer stroom.

[Reactie gewijzigd door SBTweaker op 11 februari 2012 20:13]

Oh okÚ, das dan wel positief.

[Reactie gewijzigd door Namsan op 11 februari 2012 21:29]

Deze post ook niet meer nodig.

[Reactie gewijzigd door chronoz op 12 februari 2012 17:23]

Ik lees helaas niets over de layout van het Tobo. Jammer, want dat is bij asus best wel een minpunt. Wat je ziet is dat ze het "pijltjes toetsen" gedeelte hebben opgesplits tussen het nummerieke- en alfa nummerieke gedeelte. Naar boven, onder en links zit op het alfanummerieke gedeelte terwijl "rechts" op het nummerieke gedeelte zit. Mijns inziens is dat toch wel een misser van formaat...
Het toetsenbord is niks speciaals, alleen sommige toetsen zitten niet helemaal standaard.
zo zit de del knop boven de backspace.
er is wel een numeriek gedeelte, en in combinatie met de fn toets is het rekenmachinetje op te starten fn + enter.

de toetsen zijn niet opgelicht of gemarkeerd.
het klopt dat de pijltjes tussen het numeriek en alfa numeriek gedeelte maar dit ondervind ik zelf niet als storend.
hey ik heb nog een vraag..
ik heb deze laptop ook gekocht maar naar mijn idee werkt de GT540 alleen icm een extern beeldscherm, het primaire beeldscherm is gekoppeld aan de intelHD, hoe link ik dit aan de Geforce?
Zorg dat de drivers geŘpdate zijn, volgens mij deze (http://www.nvidia.com/obj...t-295.73-whql-driver.html)

Soms merk ik dat hij van de intelhd graphix naar de videokaart graphix overschakelt dan blijft het beeld ff hangen(1 seconden max), dus hij gebruikt alleen de gt540m als het nodig is zodat het energiezuiniger is.
hij schakelt alleen bij zware spellen naar de videokaart niet bij photoshop o.i.d. .
VGA KAART SELECTEREN

klik rechtermuisknop op het bureaublad. (willekeurig, maakt niet uit waar, alleen niet op een icoon.)

selecteer NVIDIA-configuratiescherm

klink links in de rij op 3D-instellingen beheren.
rechts, bij tabblad algemene instellingen, bij voorkeur grafische processor,
is het mogelijk de grafische kaart te kiezen.

High performance nvidia processor
of geintegreerde graphics (energiezuinig, maar meestal niet krachtig genoeg voor gaming)

vervolgens rechtsonderin klikken op toepassen.

bij programma instellingen kan je ook programma's toevoegen, en zo de computer
automatisch laten selecteren.

zelf geef ik de voorkeur aan met de hand de instellingen te wijzigen,
dan weet je altijd zeker dat je de snelle kaart gebruikt.

[Reactie gewijzigd door MetZyZteM op 7 maart 2012 19:31]

maar als ik een game afsluit zie ik het pictogrammetje van intelHD staan...
Die staat er bij mij ook altijd, als je zeker wilt zijn dat je altijd je videokaart gebruikt kun je de stappen volgen van MetZyZteM en dan gebruik je altijd je videokaart, let op je accu gaat wel sneller leeg !
ik heb nu de software er volledig afgehaald en opnieuw(schoon) ge´nstalleerd, ik heb de stappen van MetZyZteM opgevolgd, ik hoop dat het nu werkt..

is er een methode om dit te controleren?
ik heb de nieuwste driver
Even een vraag: ik heb eenzelfde probleem met de aansluiting van de voeding, deze is bij mij al 2x vervangen, hoe zit dit bij jou?

Hein
Ik heb hem 1 keer moeten vervangen maar er zit nog steeds speling in.
Toch vervelend want t koste toch 70 euro, het is naar mijn idee een grote design fout.
Bij de nieuwere modellen werd ook een rubbertje mee geleverd om de speling te verminderen (voor om de adapter plug).
Ik heb asus gemailt maar deze is niet los te krijgen.
Nu de 2e keer vervangen, ik ga opzoek naar een nieuwe als het nog eens gebeurd omdat het dan het investeren niet meer waard is.