Toshiba Externe Harddisk 500GB Review

MeltedForest 4 september 2007, 889 views

Toshiba Externe Harddisk 500GB

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Goede prijs/gb verhouding

Minpunten

• Slechte verkrijgbaarheid destijds (misschien nu opgelost?)

Mobiliteit Score: 4
Sinds een paar maanden ben ik in bezit van deze 500GB Toshiba Externe Schijf.
Erg mooi is het design, mooi glanzend zwart met zilver dat perfect op mijn bureau staat.

Warmteproductie en geluidsniveau is laag. Vergeleken met de LaCie 500GB is deze wat stiller en kouder heb ik ervaren.

Prijs is goed, op het moment dat ik hem kocht was ie 150euro. Dat was de goedkoopste 500GB verkrijgbaar op dat moment.

Compabiliteit is goed, getest op verschillende winXP en Vista's en geen problemen.

Heb jij ook een Toshiba Externe Harddisk 500GB?

Welke LaCie 500GB bedoel je precies? (Zie http://www.lacie.com/be/products/range.htm?id=10033)

Dat de warmteproductie (aan de buitenkant) klein is en het geluidsniveau laag, wijst erop dat het beter geisoleerd is. De warmte van de harde schijf wordt dus slechter weggevoerd bij deze schijf van Toshiba. Daarom lijkt het me helemaal geen slechte eigenschap dat de behuizing van de LaCie warmer wordt. :)

Hoe groot/zwaar is de adapter? (vergeleken met die van de LaCie bijvoorbeeld) En wordt deze erg heet?

[Reactie gewijzigd door Yiu op 27 september 2007 10:02]

Ik bedoel de LaCie 500GB USB2.0 Porsche Design.
Adapter is een mooi klein dingetje (zoals je ze wel is bij de nieuwe acer laptops ziet), vergelijkbaar met deze laptop adapter