Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser Review

JunkieVirus 4 september 2007, 955 views

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Pluspunten

• Toetsenbord typt lekker. althans de toetsaanslag is goed
  • Muis ligt lekker in de hand.
  • Hoeveelheid extra functie toetsen.

Minpunten

• De enorme slecht vista support! al beweerd logitech het tegenover gestelde.
  • De drivers algemeen.
  • De prijs voor wat je krijgt.
  • Korte batterij duur. Komt waarschijnlijk omdat het apparaat zo vaak moet reconnecten

Naar dat de kat zijn grote fetisch bekend maakte namelijk het doorbijten van snoeren werd het tijd om toch eens draadloos te overwegen.
Bij de locale computerboer gaan kijken en zag daar de mx5000.
Op het eerste gezicht een goed toetsenbord en een lekker liggende muis.

Zoals je mag verwachten werkt het product in de winkel naar behoren!(draaide Windows Xp)
Vista zou daarin tegen geen probleem mogen vormen, aangezien de doos was voorzien van een mooie sticker met daarop Vista compatible. Een maal thuis het tobo en muis aangesloten en de software ge´nstalleerd. Toen begonnen de klachten, in eerste instantie de deed muis heel raar reageerde traag en soms helemaal niet. Dit was naar 1 connect opgelost.

Maar het toetsenbord bleek een veel groter probleem te zijn, deze had last van het laat maar hangen patroon. Dus druk je a keer je aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Waarna het tobo gewoon helemaal niet meer reageerde. Dit tot ongenoegen toch maar besloten terug te gaan naar de winkel voor een test. Hier werkte het naar behoren.
Helaas bleek het thuis weer een probleem op te leveren!
Ook de nieuwe drivers + patch van de logitech site maken geen verschil.
Helaas heeft logitech met dit product echt iets slechts afgeleverd.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser?

Wat je kan proberen is om de "sync" tussen je muis/keyboard en de receiver te resetten, soms(hoeft niet per-se het probleem te zijn) zijn er andere apparaten in het huis, of bij de buren die op de zelfde golflengte zitten.
Als je deze opnieuw synced verhelpt dit soms het probleem. Geen garantie maar zeker het proberen waard.

Persoonlijk houd ik het bij een snoertje, en zou ik eerder iets aan die kat doen ;)
bijv afleren om snoeren te kauwen : plantenspuit als je hem betrapt, of snoer insmeren met iets ranzigs.

[Reactie gewijzigd door bbr op 4 september 2007 17:05]

snoer gewoon een beetje strippen zodat als hij erin bijt hij een goede schok krijgt.

Beetje gemeen maar werkt vast en er loopt geen 220 door je muis :)
Ik heb deze muis/keyboard combinatie ook bij m'n nieuwe computer mogen ontvangen, en alles werkt naar behoren. Muis reageerd erg soepeltjes, en een fijne uitgebreide keyboard layout.

De basis functies van het keyboard werken standaard ook onder Vista, echter voor een aantal custom features moet je eerst even een drivertje installeren.

De problemen hierboven vermeld heb ik dan ook niet meegemaakt.

Wat mij betreft een aanrader.
had deze problemen ook (dinovo bleutooth met mx1000 muis). Bij mij was de oplossing om de usbdongle verder van de pc (voeding) te plaatsen. Als ik hem achterin prikte recht onder de voeding had ik een haperende muis en soms haperend toetsenbord. Voorin de pc heb ik nergens last van. Nu maar een verlengkabeltje van een metertje in gebruik en ligt de dongle ergens los achter het bureau. weet niet waar door de storing veroorzaak werdt maar ik dacht zelf aan een magnetisch veld ofzo van de voeding die misschien stoort op het signaal??
Bekend probleem ook hier..
Bij mij hielp het dan maar geen Setpoint te gebruiken en te gaan voor de standaard microsoft drivers voor mijn MX3200. De rare toetsaanslagen en het disconnecten van de muis waren toen voorbij.. je extra features werken dan maar deels, maar ok.. tien keer beter dan haperende apperatuur..
Dit bekende probleem heb / had ik ook.
Ik heb geconcludeerd dat het aan mijn metalen behuizing ligt.
Zodra de muis op een gebied ligt, waarbij de metalen kast tussen de muis en de ontvanger zit, reageert hij slecht tot niet.
Als ik de pc dan zodanig verplaats, dat het veld richting de ontvanger vrij is, dan werkt hij weer perfect. Dus een verleng kabeltje zou inderdaad de beste oplossing zijn.
ik heb ook niet egt veel probs. gehad met me MX5K hoor. t was in het begin ff kutten omdat ze niet wilde connecten, zowel K als M maar dat lukte op gegeven moment wel.
vond wel dat het tobo schokte dus ik heb de bluetooth adapter van logitech zelf (wat dus een bagger ding is) vervangen door een andere, universele bluetoot adapter (qmotion, koste me toen 19,95) en sinds dien nergens meer probs. mee gehad. het tobo en muis connecte zelfs zonder dat ik uberhaupt enige actie heb moeten ondernemen.

zeker een aanrader, maar als je wilt gaan voor gamen blijft draadloos en 'no-go'
EDIT: ook onder vista gedraaid, geen probleem (nu wel onder XP)

F4RR3L

[Reactie gewijzigd door F4RR3L op 24 november 2007 10:14]