Kingston DataTraveler G3 16GB Blauw Review

u-two 7 januari 2012, laatste update op 7 januari 2012, 1.175 views

Kingston DataTraveler G3 16GB Blauw

Pluspunten

• Laag geprijsd
  • Grote opslagcapaciteit
  • 5 jaar garantie
  • Snel herkend
  • W7/etc en mac en linux compatibel
  • Stevig sleutelhanger-connectiepunt

Minpunten

• Slechts 14,92GB
  • Klinkt hol
  • Te smal connectie punt

Seq read 26,5 MB/s
4k read 6,5 MB/s

Seq write 16MB/s
4k write 0,005MB/s

Die stick schrijft verassend snel,
Ik heb 7 andere sticks waarvan de beste rond de 8a9 MB/s seq write zitten.
De read tijden zijn wel ondermaats aan mijn meeste andere sticks.
Hij choked volledig op 4k writes.

Hij is geadverteerd op 10/5 read//write en ik ga akkoord met kingston dat dit is wat ie haalt bij mp3 en docs in real life.
Over de betrouwbaarheid kan ik niets zeggen maar met 5 jaar garantie (vervangen of geld terug garantie) zit je wel goed.
Je krijgt ook een .exe op de stick met wat adverterende partners en 6GB online opslag.

Verdere opmerkingen:
Het connectiepunt voor de sleutelhanger is te small voor wat metaal dus heb met een koord en een metalen ringeyje gewerkt om hem aan mijn sleutelbos te hangen.
Als hij klettert tegen mijn sleutels klinkt hij heel plastiekachtig en hol, iets wat me niet zo aanspreekt.
Functionaliteit is in ieder geval top, casing voelt zeer solide en misbruik bestendig.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler G3 16GB Blauw?

16.020.357.120 bytes
Dus 14,92GB (it), het staat vooral bij negatieve punten omdat ik me erger aan het optimistische gebruik van informatica grootteordes door de geheugenfabrikanten. Maar je hebt gelijk, wiskundig gezien zou je het kunnen kwalificeren als 16GB(wisk). En daarom staat kingston recht in zijn schoenen bij de geadverteerde 16GB(wisk).

Het was misschien onterecht om kingston daarop af te rekenen.
Dan is de stick in elk geval zo groot als de geadverteerde ruimte, dan is dat dus niet echt een negatief punt.
Het is alleen vervelend als je (zoals ik wel eens bij de hand heb gehad) 15Gb mp3-tjes kado wilt doen en in je onschuld denkt met 16Gb uit te komen. Nu mocht ik de top 10 van de top2000 op een aparte stick weggeven ;)
Slechts 14,92GB
Hoeveel bytes is die stick groot? Je hebt altijd een afwijking doordat er gebruik gemaakt wordt van 10^3 of 2^10 om groottes te berekening. Dus handig is dan om te kijken naar de grootte in bytes.