Sitecom Homeplug 200 Mbps dual pack LN-515 Review

gnokkieNewbie 7 januari 2012, 1.683 views

Sitecom Homeplug 200 Mbps dual pack LN-515

Pluspunten

• Relatief voordelig in prijs

Minpunten

• Gebruiksonvriendelijk. Alleen ondersteuning beveiliging op Windows.

Op zoek naar een voordelige powerline adapter is deze me aanbevolen in een grote elektronica winkel. De eerste teleurstelling thuis was dat de bijgeleverde software alleen op Windows werkt. Helaas wordt de steeds grotere schare Apple Mac gebruikers nog steeds genegeerd.

Gelukkig had ik nog een oude Windows computer staan. Vervolgens kwam ik erachter dat het beveiligd netwerk alleen werkt met de computer waarop de setup is uitgevoerd.

De homeplug beschikt ook over een knopje om het netwerk zonder computer te beveiligen. In de handleiding wordt deze procedure afgeraden. Ik weet nu waarom, na het uitvoeren van de instructies was de homeplug verbinding voorgoed verdwenen.

Ik heb nog diverse pogingen ondernomen, inclusief een factory reset. Maar het is me niet meer gelukt om een verbinding te krijgen. Enige optie is terug naar de winkel.

• Apple MacBook Pro
  • Windows XP

Heb jij ook een Sitecom Homeplug 200 Mbps dual pack LN-515?