Specificaties 450W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair VX450W Review

Eximius 3 oktober 2007, laatste update op 28 oktober 2008, 4.589 views

Corsair VX450W

Pluspunten

• Zwarte mesh om alle kabels
  • Prijs/Prestatie
  • Uiterlijk
  • 5jaar Garantie

Minpunten

• Nog geen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Sinds enkele weken ben ik de trotste eigenaar van een Corsair CMPSU-450VX voeding, deze voeding is gekomen ter vervanging van mijn Antec TruePower 380Watt.
Niet dat de Antec afdoende was, maar deze “ontbrande” toen ik de pc op wou starten na terugkomst van een weekje weg.

Het eerste wat mij opviel aan de voeding toen de doos openging was dat hij goed en leuk ingepakt zat, leuk wil zeggen dat er een tasje om de PSU heen zat. Wat het nut hiervan is geen idee maar het zag er in ieder geval goed uit.
De accessoires bij de voeding zijn uitstekend (bedenkend dat het een value voeding is van net geen 70,-). De doos bevat 4 zwarte schroefjes, een aantal zwarte tie-rips, en een case zwart-witte casebadge met de tekst “Powered by Corsair”.
Verder komt de voeding met een garantie van wel 5jaar!

De voeding zelf is matzwart van kleur met aan beide zijkanten een groen/zwarte sticker met het typenummer en het merk van de voeding.
De voeding is netjes afgewerkt en ziet er degelijk en stevig uit.
Over alle kabels van de voeding is een zwarte mesh getrokken waardoor het er allemaal net wat mooier uitziet, en je de indruk hebt dat er veel minder kabels in je pc hangen dan eerst.
De onderkant van de voeding is voorzien van een fluisterstille (< 22db) 120mm ventilator van “Adda” de fan is niet voorzien van ledjes, echter is hij wel temperatuur gestuurd.

De aansluitmogelijkheden voor deze value voeding zijn uitstekend te noemen.
20/24pins moederbord connector + 4pins CPU connector
2 kabels van 3x molex en 1x floppy
2 kabels van 3x SATA
1x PCI-e 6pins connector
1x EPS/ATX12V 8-4 pin
Het enige minpuntje is dat hij niet modulair is, maar de kabels met mesh maken veel goed.

De voeding is verder enorm stil en stabiel.
Je hoort hem niet boven andere casefans uit, ook niet als je wat meer vermogen gebruikt. Boven de 400watt wordt hij echter wel iets luidruchtiger maar dit is amper op te merken boven de andere omgevingsgeluiden
Ook is de voeding enorm stabiel, dit is mede te danken aan zijn dedicated single 12v lijn.
Door de 120mm ventilator is de voeding ook goed koel, de lucht wordt vanuit de behuizing naar binnen gezogen om zo aan de achterkant van de voeding het pand te verlaten.
Zodra de temperatuur in de behuizing boven de 30graden komt wordt de ventilator iets geluidruchtiger omdat deze dan op een snellere stand gaat draaien, echter is het nog lang niet storend te noemen.

De prijs is voor deze (als door Corsair bestempelde value) voeding uitstekend te noemen,
Voor nog geen 70,- heb je een goede mid-range voeding in huis die er degelijk en stevig uitziet, goed presteert, stabiel is en zeer stil is voor een actieve koeling.
Zeker een aanrader voor de niet veel eisende hobbyist, de voeding is niet bedoeld om 2 2900XT’s en een QuadCore Intel te trekken. Maar een gemiddeld tot high-end systeem kan prima met deze voeding overweg.
Ook is het een prima voeding om in een HTPC te verwerken, mede door het koelvermogen en het geringe geluidsproductie.

Opzoek naar een goede mid-range voeding? Dan is de Corsair CMPSU-450VX zeker geen slechte keuze!

PS: let niet op de cablemadness op de foto's ;) moet ze nog wegwerken.

Heb jij ook een Corsair VX450W?

Jij schrijft dat de voeding niet geschikt is om een intel Quadcore te trekken. Ik wilde deze voeding gaan inzetten voor een intel core i7 920 met een radeon 8750, 4 samsung spinpoints en een intel x25 M SSD. gaat dat lukken? volgens de aansluitingen moet dat lukken, ik wist niet dat het nog zo nauw luisterden....
er zit 33 A op de 12 volt, dus dat kun je uitrekenen, en bedoel je met radeon 8750, de 5750?
heb je er fotos van?
Zodra ik thuis ben zou ik wat fotos maken van de voeding, waar hij in hangt en van de accessoires.
Deze heeft geen 1x PCI-e 8pins connector.
De 550VX heeft dat wel.
Dat is een EPS/ATX12V 8-4 pin ;)

Zie ook: http://www.corsairmemory.com/products/vx.aspx

[Reactie gewijzigd door mdcobra op 4 september 2007 15:50]

Als jij het zegt, zover mij verteld is door de verkoper en wat ik dacht op de doos te hebben gelezen is t wel degelijk een 8pins pci-e.
Dit zou ik echter even gaan nakijken en er mits ik er tijd voor heb, wat fotos van bij posten.

edit: het betreft inderdaad een EPS/ATX12V 8-4 pin aansluiting, review aangepast!
thnx voor de toevoeging mdcobra!

[Reactie gewijzigd door Eximius op 4 september 2007 18:42]

deze garantie... wat houdt dat in? Is fabrieksgarantie neem ik aan? of pickup and return oid?
Zelf ben ik eigenaar van een HX510W. En ik moet zeggen dat corsair erg goeie PSU's maakt :)
Ik geloof niet dat Corsair ze zelf maakt, alle voedingen van Corsair zijn rebranded Seasonic voedingen. Heb trouwens ook deze voeding en ben er zeer tevreden over!
Had eerst een Antec Truepower 430 2.0, die stiller gemaakt was met een Noctua fan, maar deze is net zo stil en lekker krachtig!
Naar aanleiding van deze review de voeding zojuist besteld!
Dat geeft wel aan dat ik 't een goeie review vind! Ga zo door!!
De revieuw klopt van begin tot eind, super voeding.
Ik heb m zelf een jaar lang gehad, en hij heeft me nooit teleurgesteld.
Dus goede revieuw.