Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart Review

KFredje 7 januari 2012, 557 views

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Pluspunten

• Hoge resolutie camera
  • Goed werkende GPS
  • Accuduur in standby

Minpunten

• Accuduur tijdens gebruik

Ik heb deze smartphone nu een aantal maanden en ben er erg tevreden van. Over het algemeen kan ik zeggen dat ik gewoon tevreden ben over Samsung. Mijn vorige GSM was ook een Samsung en heeft het 4-5 jaar uitgehouden zelfs na een aantal keer in de was te zitten :)

Ik heb de SGSII gekocht omdat een vriend van me deze aanraadde en heb het tot nu toe niet beklaagd. Zelf ben ik vooral tevreden over het iet was volgens sommige grote scherm. Het is erg handig wanneer je mails wil controleren, surfen op het internet, als je hem wil gebruiken als GPS of zelfs in de les als je PDF's of PowerPoints wilt bekijken. Door zijn grote vorm kan het soms moeilijk zijn bij het fietsen doordat hij in de weg zit. Dit is dan voor mij ook het enige nadeel aan de grote. Doordat hij zo dun is voel je hem anders nauwelijks zitten.

De accuduur van de SGSII is echter een ander verhaal. Als je er intensief mee bezig bent (gamen, GPS, ...) gaat hij bij mij slechts een uur of 3-4 mee naar gelang wat je aan het doen bent ermee. In standby gaat hij wel een eindje mee, 2-3 dagen. In sommige gevallen een stuk of 5.

SGSII gebruiken als GPS is ook geen probleem. Naar gelang welke software je gebruikt (betalend in mijn geval) duurt het gemiddeld 30 seconden tot een minuut om satellieten te vinden voor de eerste keer en als hij je daarna kwijt is (tunnel, ...) is het een kwestie van 5-10 seconden. De 8MP camera is ook niet niets. Niet te vergelijken met een echt fototoestel maar het is in mijn opzicht even goed als een dedicated toestel. Dit geldt ook voor de GPS.

Kwestie van crashen kan ik weinig slecht zeggen. Elk toestel komt dit wel eens tegen. In dit geval is het hoogstens 1 keer in de maand.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Zwart?

Accuduur van 3-4 uur tijdens intensief gebruik is vrij normaal bij een smartphone van 2011.
Verder een goede review.
dat het normaal is wil niet zeggen dat het acceptabel is natuurlijk. Het is bizar dat je niet gewoon langer met je batterij kan doen.
Het is inderdaad daarop dat ik druk. Ik veronderstelde dat het normaal is dat een smartphone zo lang mee gaat als je hem gebruikt. De Ipod Touch G1 die ik ook nog heb liggen gaat ook ongeveer zolang mee als je hem gebruikt. Daarom, 3 jaar later en nog steeds zo een kleine accurduur vind ik een minpunt en denk dat er nog mensen zo over denken.

Ik ben vooral benieuwd naar de Asus Eee Pad Transformer Prime, ze zeggen dat die iets van 9u kan meegaan als de dock erop zit als ik me niet vergis.