Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard Review

cat_18 3 september 2007, 628 views

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Pluspunten

• degelijk, stil toetsenbord
  • bijgeleverde batterijen (2xAAA)
  • multimedia toetsen
  • Trackball en scrollwheel
  • goede muisbediening

Minpunten

• kleur (kwestie van smaak)
  • knoppen erg dicht op elkaar
  • slecht ontvangst

Dit toetsenbord heb ik gekocht om mn pc te kunnen bedienen vanaf mn HT die zich boven de kamer bevindt waar mijn pc staat. Vanwege de prijs en de RF verbinding heb ik voor de Trust gekozen.

Toen ik het toetsenbord uit de doos haalde was ik verrast over de degelijkheid van het toetsenbord. Het voelt stevig aan en de knoppen zijn stabiel. Bij goed bereik werkt alles erg goed. Het balletje waarmee je de muis kan bedienen is wat overgevoelig maar werkt goed. De twee knoppen aan linker- en rechter bovenkant zijn erg fijn voor het bedienen van de muis, dit verplicht je echter wel om het toesenbord in je handen te houden wanneer je de muis bediend. Maar dit werkt erg fijn als je op je luie stoel naar een filmpje zit te kijken, het heeft een beetje het controller-effect. De multimedia toetsen werken ook allemaal goed.

Voor het echte typwerk raad ik dit toetsenbord echter niet aan, omdat de knoppen wat dicht op elkaar zitten en de plaatsing is niet altijd even handig. Ook ondervind ik nog een probleem met een aantal lettertoetsen waar cijfers onder zitten die normaal gesproken met de FN toets worden geactiveerd. Bij mij werkt het net andersom en moet ik de letters activeren met de FN knop. (bijv de 0 ipv M)

Wanneer ik echter in mn HT zit is het bereik heel slecht. Ondanks dat er alleen een houten vloer tussen zit wordt de helft niet doorgestuurd in het gunstigste geval. Wanneer ik me verplaats door mn HT varieerd het signaal van heel zwak tot niks.
Dit probleem is echter vrij simpel op te lossen door een USB-verlengkabel te trekken naar de plek waar je het toetsenbord wil gebruiken en daar de USB ontvanger in te stoppen.

Wanneer je eisen niet te hoog zijn heb je een prima toetsenbord voor een mooie prijs.

Heb jij ook een Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard?

Het probleem met de omgekeerde werking van de FN toets trad bij mij ook op. Op pagina 1 van de handleiding staat dat numlock werkt als een fn-lock. Dit loste het probleem direct op.