Arctic Accelero S2 Review

c0ne 2 september 2007, 1.183 views

Arctic Accelero S2

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Prestatie

Minpunten

• Installatie mem. heatsinks
  • Grootte

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
De accelero S2 besteld voor koeling van mijn X850 XT.
De stockcooler (Powecolor) is altijd al een heriemaker geweest, en dat werd alleen maar erger.

Installatie was redelijk te doen, zoals al vermeld bij de reviews van de S1, vallen de heatsinks van het geheugen er erg makkelijk af. Voor de rest is het redelijk simpel.
Enigste nadeel is dat mijn passieve NBcooler niet meer pastte, hierdool zit ik weer met de lawaaierige stockcooler.

Prestaties:
Idle houdt de S2 de GraKa op 39 graden, vs 43 stock.
Stressed (BF2, minimaal een uur) wint de S2 met 51 vs 67.

Ben erg positief onder de indruk van het ding. Zonder actieve cooling houdt de S2 de boel stiller (passief :)) en koeler als de stockkoeler.

Ik heb in mijn kast nog een 120mm fan hangen, die voor flow over de S2 en HD's zorgt. Als ik deze aanzet (fan control op low, 7v) zakken de Temps nog verder (idle 33, stressed 49).

Edit:
linkje

Heb jij ook een Arctic Accelero S2?

Verbetert de overklokability nog? ;)
Geen idee, heb niets overclocked lopen.
Enigste wat ik wel eens wel doen is met het standaard ATI Overdrive de boel wat omhoog gooien. Maar ben er niet serieus mee bezig.
Modbaarheid is juist goed, je kan er zelf koelers op zetten.
De koeler zelf is inderdaad wel makkelijk te "pimpen".
rechtstreeks erop een turbo module (optioneel) of gewoon een eigen fan.

Zelf heb ik een "extra" fan achter mijn HD's zitten. Als ik die aanzet dan zakt de temp van de VGA al meteen wat.