Razer Copperhead Review
Algemene beoordeling Het is een prima muis met zijn 2000 DPI en 1000hz usb polling rate. De knoppen reageren super goed en snel. Ergonomie Aan het begin is het even wennen voor je handen maar na 1 week was ik al gewend aan de vorm van de copperhead en ik stoor me er ook niet aan. Ik heb ook niks te klagen over het gewicht van de muis, maar anders had ik nog het Pro setje kunnen kopen waar gewichten bij zitten. De muis glijdt ook prima! het was echt een verbetering met mijn oude bal muis . Functionaliteit De muis heeft aan de rechter kant 2 knoppen om zijn gevoeligheid te veranderen, wat ik erg handig vindt voor bepaalde games. Aan de linker kant heb je je Next en Back knop voor bijv. internet pagina's, maar dit...
Pluspunten
Reageert snel Glijdt goed Precisie Uiterlijk
Minpunten
Plastic behuizing Prijs
Eindoordeel
Het is een prima muis met zijn 2000 DPI en 1000hz usb polling rate. De knoppen reageren super goed en snel.
Ergonomie
Aan het begin is het even wennen voor je handen maar na 1 week was ik al gewend aan de vorm van de copperhead en ik stoor me er ook niet aan. Ik heb ook niks te klagen over het gewicht van de muis, maar anders had ik nog het Pro setje kunnen kopen waar gewichten bij zitten. De muis glijdt ook prima! het was echt een verbetering met mijn oude bal muis
Functionaliteit
De muis heeft aan de rechter kant 2 knoppen om zijn gevoeligheid te veranderen, wat ik erg handig vindt voor bepaalde games. Aan de linker kant heb je je Next en Back knop voor bijv. internet pagina's, maar dit kan je veranderen met de drivers. De muis is zowel rechts als links handig.
Precisie
De muis reageert geweldig op elke beweging en gamen met 2000 dpi is aan het begin even wennen.
Vormgeving
De muis ziet er geweldig uit vindt ik en hij ligt ook geweldig in mijn hand. Het was wel even wennen hoe de muis aanvoelde in mijn hand maar na 1 week was ik er aan gewend. Ik heb de Groene versie genomen. zie de foto's
Bouwkwaliteit
Ondanks hij van plastic is, vindt ik dat hij stevig is. wat me wel opviel is dat er aan de onderkant krasjes zitten, maar dit kan natuurlijk ook gewoon komen omdat er een keer wat vuil aan de onderkant zat en dat is gaan krassen.
Drivers en onder- steuning
De drivers zien er mooi uit. Je kan er instellen wat welke knop moet doen. Ik heb hier nog geen problemen mee gehad.
Prijs
Ik vindt het een dure muis maar hij is wel zijn geld waard.
Reacties (8)
Vormgeving is nogal subjectief ingevuld.. Je kan het bevoorbeeld hebben over de manier waarop hij gebouwd is, duim posititie etc
verder goede review
Edit-
Plaatjes gefixt
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 27 juli 2024 03:47]
Mooie review, ik ben zelf ook trotse eigenaar van een Razer Copperhead blue.
Wat je zegt over het wennen aan de muis, er zitten bij mij weleens vrienden achter m'n pc en die 'haten' mijn muis
Ik snap alleen je minpunt niet 'Plastic behuizing' ? wat had je dan verwacht? aluminium?
waar door het net een beetje rubber achtig aan voelt
( ja firmware, deze muis kun je flashen
maar dat is sinds 2 updates opgelost, probleem was dat bij het opstarten xp de muis niet "zag" je moest dan steeds de stekker er ff uit en weer terug in steken.
het is een heerlijk ding idd met die 1000 / 2000, rap in game en met een druk op de knop op 125 / 400 om te snipen en weer terug.
die knoppen aan de zijkant vond ik op de logitech mx1000 beter bereikbaar maar het went, voor dpi switchen en ts zijn ze zeker bruikbaar.
enige is wel dat het een ontzettende toestand is om de nieuwste firmware te flashen; dit is nou niet echt handig gedaan.
De knoppen aan de zijkant gebruik ik alleen voor het switchen van dpi settings,
door hun ietwat onhandige postities zijn die niet echt ergens anders voor te gebruiken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

:strip_icc():strip_exif()/u/213293/crop5ccc38fc9b330_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/127590/crop5cce81c658561_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/186528/gabe.jpg?f=community)