Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

fibonacci 2 september 2007, 1.549 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• Glijdt goed
  • Precisie
  • Uiterlijk

Minpunten

• Plastic behuizing

Algemene beoordeling
Het is een prima muis met zijn 2000 DPI en 1000hz usb polling rate. De knoppen reageren super goed en snel.

Ergonomie
Aan het begin is het even wennen voor je handen maar na 1 week was ik al gewend aan de vorm van de copperhead en ik stoor me er ook niet aan. Ik heb ook niks te klagen over het gewicht van de muis, maar anders had ik nog het Pro setje kunnen kopen waar gewichten bij zitten. De muis glijdt ook prima! het was echt een verbetering met mijn oude bal muis :P .

Functionaliteit
De muis heeft aan de rechter kant 2 knoppen om zijn gevoeligheid te veranderen, wat ik erg handig vindt voor bepaalde games. Aan de linker kant heb je je Next en Back knop voor bijv. internet pagina's, maar dit kan je veranderen met de drivers. De muis is zowel rechts als links handig.

Precisie
De muis reageert geweldig op elke beweging en gamen met 2000 dpi is aan het begin even wennen.

Vormgeving
De muis ziet er geweldig uit vindt ik en hij ligt ook geweldig in mijn hand. Het was wel even wennen hoe de muis aanvoelde in mijn hand maar na 1 week was ik er aan gewend. Ik heb de Groene versie genomen. zie de foto's

Bouwkwaliteit
Ondanks hij van plastic is, vindt ik dat hij stevig is. wat me wel opviel is dat er aan de onderkant krasjes zitten, maar dit kan natuurlijk ook gewoon komen omdat er een keer wat vuil aan de onderkant zat en dat is gaan krassen.

Drivers en onder- steuning
De drivers zien er mooi uit. Je kan er instellen wat welke knop moet doen. Ik heb hier nog geen problemen mee gehad.

Ik vindt het een dure muis maar hij is wel zijn geld waard.

Heb jij ook een Razer Copperhead?

Hmmmm, foto's?

Vormgeving is nogal subjectief ingevuld.. Je kan het bevoorbeeld hebben over de manier waarop hij gebouwd is, duim posititie etc

verder goede review
Ik had her foto's op gezet maar die zie ju nie niet, maar dat zal vast zijn omdat ze te groot waren 3.25 mb, ik zal ze nu wel even resizen!

Edit-
Plaatjes gefixt

[Reactie gewijzigd door fibonacci op 2 september 2007 20:41]

Moet zeggen dat hij er in het groen toch ook wel heel mooi uitziet.
Mooie review, ik ben zelf ook trotse eigenaar van een Razer Copperhead blue.
Wat je zegt over het wennen aan de muis, er zitten bij mij weleens vrienden achter m'n pc en die 'haten' mijn muis :P, Puur om het fijt dat hij reageert.

Ik snap alleen je minpunt niet 'Plastic behuizing' ? wat had je dan verwacht? aluminium?
logitech gebruikt een 1 of andere coating laag ik denk dat hij dat bedoelt.
waar door het net een beetje rubber achtig aan voelt
Dat zit ook op mijn Copperhead, op de knoppen dat is.
ik heb hem nu zo iets van een jaar, in begin veel troubles gehad met de drivers en firmware.
( ja firmware, deze muis kun je flashen ;) )

maar dat is sinds 2 updates opgelost, probleem was dat bij het opstarten xp de muis niet "zag" je moest dan steeds de stekker er ff uit en weer terug in steken.

het is een heerlijk ding idd met die 1000 / 2000, rap in game en met een druk op de knop op 125 / 400 om te snipen en weer terug.

die knoppen aan de zijkant vond ik op de logitech mx1000 beter bereikbaar maar het went, voor dpi switchen en ts zijn ze zeker bruikbaar.
het is een perfecte muis, zeker voor een linkspoot zoals ik,
enige is wel dat het een ontzettende toestand is om de nieuwste firmware te flashen; dit is nou niet echt handig gedaan.
De knoppen aan de zijkant gebruik ik alleen voor het switchen van dpi settings,
door hun ietwat onhandige postities zijn die niet echt ergens anders voor te gebruiken.
Ik heb deze muis nu ook al zo'n half jaartje ik vind het een prima muis! Hij lag me meteen al goed in de hand(ben platte muizen gewend ;) ) Alleen ik zie een minpuntje in deze muis met betrekking op de rechter zijknoppen, deze zijn natuurlijk zeer handig maar alsje in een game snel moet reageren is het toch wel lastig om er snel bij te komen. Vooral alsje net aant snipen bent en dan precies moet schieten, benje meestal al een stukje van de target af.