Specificaties 16GB SDHC, 0,526 per GB - Bekijk alle specificaties

Transcend SDHC 16GB Class 10 Review

wautah91 5 februari 2013, 2.074 views

Transcend SDHC 16GB Class 10

Pluspunten

• Class 10, 20MB/ps
  • 16GB
  • Stabiele lees en schrijfsnelheden

Minpunten

• Toch geen 20 MB/ps write

Naar aanleiding van het lezen van de andere reviews heb ik besloten een korte review te schrijven omdat ik las dat de HDtune benchmarks ontbraken. Deze zal ik toevoegen.

Voor mijn full HD camcorder had ik minimaal class 6 kaartjes nodig, omdat ik een twee slots camera heb, heb ik gelijk twee kaartjes gekocht. Omdat de prijs tussen class 6 en 10 niet veel was, een paar euro, heb ik gelijk class 10 kaartjes gekocht, van Transcend.

Ik heb deze kaartjes gekocht omdat ik betrouwbaar, snel en veel geheugen wilde voor mijn videocamera. Ik heb vorig jaar al mijn foto's verloren tijdens mijn vakantie door slechte kaartjes. Na de vakantie gelijk goede transcend kaartjes gehaald en de volgende vakantie geen last meer gehad. Ik wilde het risico niet lopen met m'n videocamera dus heb ik nu gelijk goed geheugen gekocht. (Later heb ik m'n foto's gelukkig wel terug kunnen krijgen met behulp van GetDataBack)

Na het openen van de verpakking ben ik de kaartjes gecontroleerd op fouten en schrijf/leessnelheid. Ik ben tevreden over de kaartjes, ze hebben een nette stabiele lees/schrijfsnelheid en doen het verder goed in de camera op full HD.

Edit: Typo, MB/ps en windows 8

Heb jij ook een Transcend SDHC 16GB Class 10?

Wat is de schrijfsnelheid? Getallen graag.

Je screenshot van HDTune zijn volgens mij enkel leesprestaties.

[Reactie gewijzigd door mountainbiker op 5 februari 2013 09:56]

Klopt ja, aangepast. Zie 2e screenshot
De read/write snelheden van CDM en HD tune zijn in MegaBytes per seconde...
20Mb/ps !??

20 MegaBIT per per seconde :?
MB met hoofdletters betekent MegaByte