D-Link ShareCenter Pulse DNS-320 Review

nmeen 6 januari 2012, laatste update op 6 januari 2012, 3.117 views

D-Link ShareCenter Pulse DNS-320

Pluspunten

• Goedkoop.
  • Makkelijk in Gebruik.
  • Redelijk snel.
  • Ziet er mooi uit.

Minpunten

• Ventilator blaast soms hard.

Kwaliteit voeding Score: 4
Algemene beoordeling
Over het algemeen voldoet dit apparaat zeker aan mijn verwachtingen. Dit is natuurlijk niet de meest snelle NAS maar je kunt natuurlijk geen snelheidsmonster verwachtten voor deze prijs.

Wat doe ik ermee:
Bestanden opslaan.
Back-ups maken.
Via mijn mediaplayer films kijken die op de NAS staan.

Dit gaat allemaal prima met deze NAS. Zelfs films in HD gaan prima.

Bouwkwaliteit en afwerking
De bouwkwaliteit is goed voor een NAS in deze prijsklasse. Je kunt hem natuurlijk niet vergelijken met bijvoorbeeld een Q-Nap, die voor een groot gedeelte uit metaal bestaat en daardoor steviger aanvoelt.
De D-Link bestaat namelijk meer uit plastic, maar voelt desondanks behoorlijk stevig aan.

Inbouw- mogelijkheden
De inbouwmogelijkheden zijn gewoon prima. 2x een 3.5'' hdd in te bouwen.

Koelings- mogelijkheden
De NAS begint soms zomaar ineens (Zonder dat er veel mee gebeurd) te blazen en lawaai te maken.

Vormgeving
Ziet er door zijn zwarte glansafwerking mooi uit.

Installatie- gemak
De NAS is zeer gemakkelijk in te stellen. Schijven kunnen er maar op 1 manier in, en ook de setup-wizzard is gemakkelijk te doorlopen.

Modbaarheid
Doordat deze NAS op een versie van Linux draait is er van alles op te installeren via de fun_plug.

Kwaliteit van voeding
Geen bijzonderheden.

PrijsGoede prijs voor een prima NAS.

Ik zou deze NAS aan iedereen aanraden die een simpele NAS zoekt voor een leuke prijs!

Heb jij ook een D-Link ShareCenter Pulse DNS-320?

Zou ik hier een 24/7 minecraftserver (buiten huis) op kunnen zetten en dan dat er meerdere mensen op kunnen