Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Zilver Review

-Thunder- 5 januari 2012, laatste update op 5 januari 2012, 1.818 views

Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Zilver

Pluspunten

• Super mooi scherm
  • Snelheid ( Voorbeeld : Grand Theft Auto 3 draait hier behoorlijk goed op, soms last van framedrops ).
  • Mooi design

Minpunten

• Behuizing voelt wat goedkoper en is glad.
  • Accu duur is bij goed gebruik nog geen dag, bij weinig gebruik zou de 2 dagen wel haalbaar moeten zijn, misschien zelfs nog wel langer.

Sinds vorige week in het bezit van de Sony Ericsson Xperia Neo V.
Ik was al even aan het zoeken naar een andere telefoon ter vervanging van de HTC Wildfire en ik heb zoals meestal een budget van 250 euro en toen kwam deze telefoon, een LG en een Samsung bij mij onder de aandacht. Persoonlijk heb ik niets met Samsung, om de 1 of andere reden gaan die snel stuk bij mij 8)7 en bij LG denk ik eerder aan witgoed. Dus toen bleef bij mij de Xperia Neo V over.
Toen ben ik hier over veel reviews gaan opzoeken, filmpjes op youtube, informatie ingewonnen het het grote xperia neo topic op het forum van tweakers. En toen de telefoon besteld.
Eenmaal de telefoon binnen en eenmaal aangezet verbaasde mij hoe prachtig het beeldscherm is en hoe scherp de icoontjes zijn van het menu! Echt in 1 woord prachtig.

De behuizing voelt helaas wat goedkoper aan dan de HTC Wildfire maar zeker niet slecht. Je merkt echt dat het een plastic behuizing is. Wat ik nog meer een nadeel van de behuizing vind is dat hij glad is, hij is al een paar keer bijna uit mijn handen weg gegleden ( En nee ik heb geen 'mietjes' handen, maar ook geen bouwvak handen :P ).

Verder heb ik ook opgelet voor Android 4.0 en enkele weken terug is hier op tweakers dmv een nieuwsbericht aangekondigd dat de Neo V ook de update naar Android 4.0 gaat krijgen, wat ik zeker een flinke pluspunt vind!

Betreft het scherm, heel mooi scherm, al vind ik het soms nog wennen met typen want hij is wel erg gevoelig! Maar dat is vast en zeker een kwestie van wennen :)

Tevens heb ik ook gekeken naar de normale Neo, deze is ca. 40 euro duurder dan de Neo V, de normale Neo heeft als pluspunt dat deze een 8.1 megapixel camera heeft en de Neo V heeft een 5 megapixel camera, dat interesseerde mij eigenlijk heel weinig want voor de foto's pak ik mijn normale camera wel, foto's op de telefoon zijn vaak toch 'simpele' snapshots. Nog een ander voordeel van de Neo V is de update voor Android 4.0, deze schijnt hem eerder te krijgen dan de normale Neo omdat de Neo V later is uitgebracht.

Kortom, voor het geld van dit toestel krijg je waar voor je geld en hier onder even de plus en min punten op een rijtje.

Ik hoop dat ik zo andere mensen een beetje op weg kan helpen, dit is namelijk mijn eerste ( serieuze ) review ooit geschreven :D

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Zilver?

Merk je snel dat deze telefoon maar 320mb opslaggeheugen heeft? Want dan zet je applicaties op een sd kaart wat toch minder snel is.
Bij het eerste toestel wat ik had, had ik dat probleem erg snel.
Echter bleek dat toestel niet goed te zijn en had met veel punten problemen.
Dat toestel is ook retour gegaan en na veel ellende met belsimpel.nl mijn geld terug gekregen.
Uiteindelijk het toestel zonder problemen gekocht bij de phonehouse en tot de dag van vandaag heb ik geen geheugen probleem meer gehad.