HTC Touch UK Zwart Review

nielsbuik 30 augustus 2007, 4.996 views

HTC Touch UK Zwart

Pluspunten

• Windows Mobile 6 Pro.
  • Nieuwe Touchflo technologie
  • Goed scherm
  • Zeer klein en licht.

Minpunten

• Ontbreken van UMTS/HDSPA
  • 2MP camera had beter gekund.
  • De werking op de accu is bij intensief gebruik een dag.

Allereerst wil ik voor de duidelijkheid vermelden dat deze review een T-Mobile MDA Touch betreft. Dit is gewoon een HTC Touch met een SIMLOCK van T-Mobile en de instellingen van de provider zijn voor geconfigureerd.

De doos. Ik heb in andere reviews van de HTC Touch gezien dat de touch een erg mooie doos heeft met magneet sluiting aan toe. Die van mij kwam in een doos van t-mobile. Het was allemaal netjes verpakt en compleet. Nadat de postbode het pakket afgeleverd had kon de ontdekkingstocht beginnen!

De hardware.
Allereerst moet ik zeggen dat het werkelijk een schitterend toestel is wat perfect is afgewerkt. Een klein nadeel is dat als je de geheugenkaart moet verwisselen je de achterkant van de behuizing moet verwijderen. Je kan dan een klepje opendoen waarachter het geheugenslot en SIM slot zit. Het toestel hoeft niet te worden uitgeschakeld.

De camera (2MP) is van een redelijke kwaliteit. Hij maakt mooie foto's en ik heb tot dusver geen last van ruis gehad. Het is echter geen camera vervanger. Hiervoor had ik een Nokia N73, voor mij was die camera goed genoeg om geen normale digitale camera meer te gebruiken.

De telefoon mist UMTS/HDSPA. Ze bied enkel ondersteuning voor GPRS en EDGE. T-Mobile heeft geen EDGE dekking. Naar mijn weten heeft alleen Telfort dat en volgens mij stopt dat binnenkort ook. Om te browsen is het verder prima te noemen. Ik kan er fatsoenlijk mee surfen, ik doe dat voornaamlijk naar mobiel geoptimaliseerde site's (pda.tweakers.nl). De wifi en bluetooth verbinding werkt perfect en alle connectiviteit is gemakkelijk onder gebracht in het connectiecentrum.

Ik gebruik het tooltje om de cpu te over en onderclocken. Op het moment dat ik het toestel gebruik wordt de snelheid verhoogt naar 286mhz (std. 201Mhz). Als ik het niet gebruik verlaagd ze de snelheid naar 143Mhz zodat de accu langer meegaat. Dit werkt allemaal automatisch en zonder problemen.

Het scherm is van fantastiche kwaliteit. Het is haarscherp. Alleen in het buitenlicht is het minder goed leesbaar dan dat van mijn N73. Het is wel goed te doen.

De software.
Het apparaat draait op WIndows Mobile 6 Pro. Ik vind het een perfect os. Alles wat je nodig hebt zit erop en het werkt snel en stabiel. De nieuwe Touchflo interface is erg handig. Veel gebruikte onderdelen zitten hier in onder gebracht en het is net als de Iphone allemaal met een duim te bedienen. Ik heb wel een T9 keypad software addon geinstalleerd zodat ik niet met de Stylus hoef te werken voor bv smsjes. Soms ontkom je er toch nog niet aan dat je de stylus gebruiken moet. Iets dat bij bv de Iphone beter is gezien het feit dat daar software op draait die daar volledig voor ontwikkeld is. Al me al werkt het prettig en ben ik er erg tevreden over.

MSN messenger stond er standaard niet op. Ik heb dit moeiteloos er extra op geinstalleerd.

Dan nog een paar kleine dingetjes..
De accu gaat bij intensief gebruik prima de hele dag mee. Ik laad hem wel iedere avond op. Ik denk niet dat je er bij intensief gebruik (wifi, exchange direct push, etc.) 2 dagen gebruik van kan maken.
De bijgeleverde headset ziet er prachtig uit maar heeft weinig bass. Ik vind dat dat beter gekund had.
Er zit geen anti virus software licentie bij. Enkel een 30 dagen trial van F-Secure.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn review hebben. Al met al ben ik erg blij met mijn nieuwe vriendin.. :)

Heb jij ook een HTC Touch UK Zwart?

Reviews door de redactie

Welk programma gebruik je precies om de CPU te over- en underclocken?
Ik gebruik daar BatteryStatus voor. De aanbevolen instellingen en de download link zijn te vinden in het HTC Touch Deel 2 topic op het forum.
Goedkope vriendin heb jij.
Goede revieuw zo op het eerste oog, ga `m morgen ff uitgebreid lezen!