HTC Evo 3D Zwart Review

WilliamP 5 januari 2012, laatste update op 5 januari 2012, 1.543 views

HTC Evo 3D Zwart

Pluspunten

• Strak design
  • Android
  • HTC Sense
  • 3D
  • Zeer snelle telefoon

Minpunten

• Accu duur
  • losse knopjes

Waarom heb ik gekozen voor de HTC Evo 3d?
- Mooi en strak design
- De specs zijn erg goed
- HTC sense
- 3D

Featureset:
Deze telefoon bied een hele hoop toepassingen.
Omdat dit mijn eerste smart phone is zal dit effect natuurlijk nog wel wat groter zijn, maar ik vind het geweldig wat ik er allemaal mee kan!
Naast het 3G internet, vele applicaties en dergelijke bied de HTC Evo 3D natuurlijk de 3D fuctie.

3D:
Veel mensen zeggen dat de 3D functie op een telefoon een gimick is, persoonlijk denk ik daar anders over.
Nu ik er een tijdje mee heb gespeeld vind ik dat 3D toch wel degelijk een leuke extra is.
Het kijken van 3D content is erg leuk en (voor mij) zeer goed te doen.
Wanneer je zelf 3d foto's/filmpjes maakt vind ik het wel wat lastiger om het 3D effect te zien, maar als je trailers, films of 3d games speelt vind ik het resultaat geweldig.

Bereik:
Het bereik is goed, geen problemen gehad met wegvallend netwerk. De 3G verbinding is lekker snel en zodra er wifi is schakelt deze daar direct op over wat ik erg handig vind!

Accuduur:
desondanks dat er maar liefst een 1730 mha accu in zit vind ik dit toch wel het grootste minpunt van de telefoon. Met normaal tot redelijk intensief gebruik gaat deze maar een dag mee.
Persoonlijk vond ik dit wel wennen omdat ik nog ben gewent dat een accu van een telefoon 3 4 dagen mee kan. Op zich is het geen probleem, ik leg gewoon standaard mijn telefoon tijdens het slapen aan de lader.

Gebruiksgemak:
Het is echt geweldig hoe alles zo simpel maar toch heel krachtig en uitgebreid werkt.
HTC sense was toch zeker een van de punten die er voor zorgde dat ik voor een HTC heb gekozen.
Naast dat HTC sense een geweldige gebruikers interface heeft, zorgt deze ook voor nog veel meer handigheden.

Design:
Ik heb voor de Evo 3D gekozen ipv de sensation omdat de Evo 3D een mooiere telefoon is.
De achterkant is mooi en strak afgewerkt (rubber achtig plastic met ribbeltjes), en de camera is omlijst met een mooie goud bruine ijzeren stripje.
De camera's steken heel licht uit en hebben 1 groot "raampje" met in het midden de dubbel LED flash.
Wat wel jammer is, is dat de dedicaded foto knop en de 2D-3D schuif knop een beetje los zitten, dit had ik liever anders gezien.
De telefoon is wat aan de dikke kant, maar dat vind ik zelf wel lekker in de hand liggen.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De telefoon voelt zeer solide aan, batterij cover zit er goed op gemonteerd, al haal ik deze er zo min mogelijk af omdat ik het wel wat gevaarlijk vind, de cover moet behoorlijk gebogen worden om die er af te halen.
De afwerking is strak en netjes, maar zoals ik in het kopje design al had gezegd: de knoppen hadden steviger vast mogen zitten.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Over het algemeen is Android een heel degelijk OS, maar toch heeft het zijn hapertjes en vastlopertjes.
Op zich niet erg, een reboot en het probleem is weg.

Opnamekwaliteit:
Het is een Dual 5Mp camera, de foto's zijn niet echt heel mooi.
Ik vind het een beetje tegen vallen maar ik heb deze telefoon niet om de camera gekocht.
Het is wel een hele verbetering in vergelijking met mijn vorig mobieltje!

Prijs:
Ik heb mijn telefoon i.c.m. een abonnement afgesloten bij Vodafone.
Voor 17,25 pm 1e jaar en 34,50 in het volgende jaar + 30 euro aanbetalen heb ik het volgende gekregen:

Gratis de HTC Evo 3D
200 bel of 400 SMS
1 GB internet.

totaal ongeveer 650 euro, ik vind dit zeer netjes.

Heb jij ook een HTC Evo 3D Zwart?

Ik ga ervanuit dat je what's app gebruikt vanwege je accu duur, mijn telefoon precies hetzelfde met what's app ging die net wel net niet een dag mee, zonder whats app gebruik ik hem nu al 3 dagen ZONDER op te laden :O:O terwijl g3 etc gewoon aanstaat, dit met een bb torgh 9860 tevens PRECIES dezelfde kosten bij KPN.
Ik zou whatsapp uitzetten om je accu duur aan te zien indien je deze tool gebruikt(accu vreter wat het is)
Hmm, serieus?
Nooit gedacht dat zo'n kleine applicatie zo veel stroom kon vreten!

Ik zal het eens testen!
als je batterijduur verschil merkt met whatsapp wel of niet geinstalleerd gaat er ergens iets fout of blijft hij hangen.

Hier geen verschil gehad, hero / wildfire / desire / sensation
Het is HTC Sense ipv Sence.
Opps, even aangepast.