The Lord of the Rings: War in the North, PC Review

Sjeng_ 5 januari 2012, 595 views

The Lord of the Rings: War in the North, PC

Pluspunten

• graphics
  • moves
  • skills
  • co-op
  • verhaal
  • loot

Minpunten

• kort
  • repetitief
  • menu
  • camera

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Ik heb deze game gekocht bij de Bart Smit voor PC voor 30,-.
Ik heb hem samen met mijn vrouw uitgespeeld in normal mode in ca. 22 uur.
Mijn beoordeling:

+: graphics zijn erg mooi, echte LotR feeling
+: bewegingen zijn vloeiend, stoere combat moves
+: de 3 speelbare characters hebben een interessante skilltree, en zijn allemaal leuk en gevarieerd om te spelen
+: co-op mode maakt dit spel gewoon. Erg leuk.
+: steam ondersteuning, achievements.
+: leuk verhaal, leuke sidequests (al zijn ze kort), je maakt een beetje deel uit van het originele LotR verhaal (langs de zijlijn)
+: leuke loot items. Armor is mooi, en kan geupgrade worden net als wapens met elf-stenen (bonussen), en als je een complete set armor weet te vinden krijg je benefits. En in co-op kun je gewoon spullen doorgeven/ruilen.

-: redelijk kort, maar wel goed herspeelbaar door lastigere speelmodi, en je kan alledrie de characters uitproberen
-: veel herhaling, alhoewel de vijanden wel redelijk gevarieerd zijn.
-: beetje onduidelijk menu qua starten van een game / co-op / saven
-: in nauwere ruimtes is de camera soms irritant (draait snel rond, als je nét in de richting kijkt die je op wilde)

Voor de prijs die het spel nu heeft is het wat aan de dure kant, maar als deze game onder de 20,- zakt, is het zeker het spelen waard!

• asrock 970 Extreme4
  • AMD Phenom II X4 965 Black Edition
  • Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
  • Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een The Lord of the Rings: War in the North, PC?

Vond de graphics persoonlijk aardig tegenvallen voor deze tijd.

Het menu is inderdaad een drama. Wisselen van character is tussendoor niet mogelijk en kan alleen aan het einde van een level of en het beginscherm.

De skill tree wordt helaas alleen gebruikt voor je eigen personage. De skills (en ook armor) van de overige personage's worden niet bewaard waardoor je niet je party kan samenstellen.

Al met al een aardige game, heb me wel vermaakt tijdens het buttonbashen!

Als ze character switch en skills/items hadden aangepast was het een veel betere game geweest.
Ja het is wel jammer dat je de door de AI bestuurde karakters niet zelf kan uitrusten/levellen, maar de pc brengt het er redelijk goed vanaf, en gebruikt zijn skills volop.

Grafisch vind ik het echt wel mooi, kijk maar eens hoe de regen over je armor loopt in Bree en het detail van je armor, vooral met maliën/schubben in het licht of in de regen. Wel je graphic settings op max zetten he ;)