Spire Blackfin IV SP-2711B Review

Caris 30 augustus 2007, 459 views

Spire Blackfin IV SP-2711B

Pluspunten

• Design
  • Heuse Casefan!

Minpunten

• Rubbervoetjes onderkant ontbreken
  • Niet passende 2e hd en cd/dvd

Heel goedkoop kastje (17,89 heb ik betaald)
Dat is natuurlijk géén geld! Maar dan moet je géén kliksysteempjes verwachten, en géén 600watt geruisloze voeding!

Buitenkant ziet er niet verkeerd uit, netjes voorin usb-aansluitingen, en grijs/zwart aan de voorkant, met chroomaccenten, en aan de zijkant plaats voor de outtake van de koeler. Hij weegt wel net zoveel als mijn gsm ongeveer, maar na montage van alles zal het wel meevallen. :)
Onderop zitten géén rubberen pootjes, wel jammer, dat is een misser!
(was me eerst niet opgevallen, las ik in de andere review)

De zijcover gaat open met heusse duimschroeven, dat is al een meevaller.
Mijn eerste blik ziet al een casefan aan de achterkant (80mm) dat is ook mooi meegenomen voor dat geld.
Verder is er niets op te merken, schroefjes zitten met een goedkoop stuk schilderstape erin geplakt, maar dat baat niet.
Bij de schroefjes zit een handleiding voor de usb-aansluiting.

Na montage van het moederbord blijkt inderdaad dat de dvdspeler in de weg zit, hij valt over het moederbord heen! :(
Dan is dit nog een mini-atx moederbord, en er hoeft maar 1 dvdspeler in, want een 2e had NIET gepast. en een 2e hardeschijf al helemaal niet. |:(

Voor iemand die een goedkoop kastje zoekt om een simpel systeem in te zetten prima!
Dat was ook de insteek voor deze kast, moest hier een systeem in maken voor mensen die weinig geld hadden, en moest er toch wel redelijk uitzien. :)

Heb jij ook een Spire Blackfin IV SP-2711B?

Heb deze kast zelf ook een keer besteld om een zelfbouw PC voor een kennis te maken :) Vind het een perfect kastje voor heel weinig geld.

Dat met die DVD-speler heb ik weer met mijn HDD Rack in een soortgelijk model (SP2709-B). Als je een DVD-brander tegenwoordig koopt (NEC Optiarc bijv.) dan past ie gemakkelijk in alle 5,25" bays zonder dat ie over de moederbord komt. Als je een oude optische drive plaats zal je hem in de bovenste bay moeten schuiven, daar komt de moederbord namelijk niet. Daar heb ik dus ook mijn HDD Rack maar ingeschoven (lang ding is dat :P) en mijn NEC AD7173-S DVD Brander eronder. Past perfect. Onder de brander zit nog een Zalman Fan controller maar die is heel klein.

Verder een superkast. Voor als je het nog niet weet, je kan op de linkerzijpaneel nog een 120mm casefan monteren op het onderste rooster. Nagevraagd bij Spire en heb er nu zelf een Blue LED casefan draaien :)