Huawei Ideos X3 U8510 Zwart Review

Drazzil 9 februari 2013, 1.131 views

Huawei Ideos X3 U8510 Zwart

Pluspunten

• Zeer goede telefoon voor die prijs
  • Goed en veelzijdig besturingssysteem
  • Compact en snel

Minpunten

• Kleine resolutie
  • Accuduur
  • Zwaardere apps gaan moeizamer

Ik heb de gsm nu bijna een week en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Het Android 2.3 systeem op de telefoon werkt goed, al heeft de telefoon niet sterk genoege hardware om sommige apps vlekkeloos te draaien. (Zoals het spelletje Tangram) De gsm voelt verder licht en stabiel aan en reageert snel. Het scherm is niet heel groot, maar groot genoeg voor fatsoenlijk websites te kijken, zelf vind ik een niet zo'n groot scherm wel een voordeel, aangezien het een mooi compact toestel is. Het merk is niet zo bekend, maar het is een degelijke telefoon voor een zeer goede prijs, vergelijkbaar met een Nokia C5-03, alleen die draait een oude, minder gebruiksvriendelijke versie van Symbian.
De camera is niet geweldig, maar daar heb ik de telefoon niet voor gekocht. Ook de accu houdt het zo'n 1,5 tot 2 dagen vol bij normaal gebruik (inclusief wifi, apps af en toe gebruiken). Mocht je 'm alleen gebruiken voor te bellen/sms'en, dan kun je er wel minimaal 4,5 dagen mee doen.

EDIT(09-02-2013):
De eerste bewering dat je er 4,5 dagen mee kan doen blijkt alleen zo te zijn als je daadwerkelijk niets met je telefoon doet en de wifi uitstaat. Bij alleen sms/telefoongebruik moet je eerder denken aan een ruime 3 dagen.

Heb jij ook een Huawei Ideos X3 U8510 Zwart?