WD My Book Essential 3.0 2TB Zwart Review

majic 4 januari 2012, laatste update op 4 januari 2012, 2.324 views

WD My Book Essential 3.0 2TB Zwart

Pluspunten

• Zeer goede write performance
  • Goede read performance
  • Prettig en gedempt seek-geluid

Minpunten

• net niet perfect stil wanneer op een tafel geplaatst (roteren van de schijf zachtjes hoorbaar).

Voor de liefhebber even een crystalmarkje naast m'n review-feedback. Dit is dus géén echte review, maar een extra stukje informatie over de prestaties voor de potentiële koper.

Bij het kopieeren vanaf een voldoende snelle hardeschijf (Hitachi 1TB) haalde ik maarliefst 106MB/sec write speed bij het kopiëren van grote bestanden (films). Dit ligt vrij dicht bij de benchmarkscore en is daar mee de snelste externe usb hdd die ik ooit gebruikt heb. De HDD heb ik niet op USB 2.0 getest, maar ik verwacht daar dat hij gewoon 25-30mb/sec zal halen afhankelijk van drivers/os.

Geluidsproductie is prima, op een houten tafel geplaatst merk je wel dat hij er 'is' maar t klinkt meer als de zachte luchtverplaatsing van een fan in je PC dan een harddisk die toeren maakt. Bij write/read acties hoor je hem heel, heel zachtjes pruttelen O+

Al met al een aanrader, zeker met de betrouwbaarheid van WD afgelopen 2-3 jaar in ogenschouw nemende.

Heb jij ook een WD My Book Essential 3.0 2TB Zwart?