Netgear GS605 Review

johnwoo 4 januari 2012, laatste update op 4 januari 2012, 1.610 views

Netgear GS605

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Betrouwbaar
  • Makkelijk

Minpunten

• v3 niet backward compatible met v2

Features Score: 3
Al sinds jaren gebruik ik een GS605 tot volle tevredenheid; de switch is stil en goedkoop, dataoverdracht is snel, en omdat er niets aan te configureren valt (incl. patch/cross autodetectie) werkt het altijd.

Vanwege mijn goede ervaringen bestelde ik een tweede GS605 toen ik mijn netwerk wilde uitbreiden naar een nieuw aangebouwde kamer. Mijn oude GS605 was een v2, en inmiddels is men bij v3 aanbeland.
Het blijkt echter, dat een v2 niet aan een v3 gekoppeld kan worden. Dat wil zeggen, het koppelen kan prima, maar ze zijn niet compatible - op beide switches knippert het lampje van de poort naar de andere switch continu, en door dat vele spookverkeer blijft er bitter weinig bandbreedte over voor legitiem dataverkeer (ca. 10-30 KBps), en worden beide switches ook aardig warm (al zou dat geen probleem moeten zijn, ook bij normaal intensief gebruik worden ze warm zonder negatieve gevolgen).

Deze review schrijf ik dan ook vooral om andere tweakers te waarschuwen wanneer zij net als ik twee GS605's aan elkaar willen koppelen. Een zoekactie op google wijst uit dat dit probleem niet bestaat tussen twee GS605v3's, maar let dus op wanneer je een oudere versie wil koppelen met een v3. Omdat de switch verder prima werkt heb ik het probleem "opgelost" door mijn oude GS605v2 ook maar te vervangen door een nieuwe GS605v3...

Heb jij ook een Netgear GS605?