Archos Arnova 9 G2 8GB Zwart Review

03-03 2 februari 2012, 3.728 views

Archos Arnova 9 G2 8GB Zwart

Pluspunten

• IPS scherm
  • multitouch
  • accu
  • dikte van tablet
  • prijs

Minpunten

• werkgeheugen
  • geen toegang tot de android Market (echter daar hebben we de ook ander manieren voor..)
  • (deze zal ik aanvullen als ik er meer vind)
  • batterij issues

hierbij een kleine review van de Archos Arnova 9 G2.

Ik heb besloten om een tablet aan te schaffen, echter was nog niet zeker welke ik zou aanschaffen. De reden dat hiervoor was dat ik het zat was om iedere dag met mijn laptop en toebehoren na school moest. Ik had bij verschillende merken gekeken zoals een hansspad en flyer. Heb m nu een week of twee.

eisen
Het budget wat ik te besteden had was 225 euro. De vereiste waren een goed scherm, moest niet te dik zijn en moest ook niet te zwaar zijn en er moest fatsoenlijk een word documentje op getoond kunnen worden. Daarnaast moet het minimaal 8gb aan geheugen (i.v.m. met Dropbox, hierdoor kan ik al mijn bestanden offline opslaan was ook een belangrijk punt als ik geen wifi had). Ook moest de accu redelijk lang uit kunnen houden

De behuizing
Goede behuizing valt me niks van tegen. In tegenstelling tot sommige archos behuizingen kraakt deze totaal niet en voelt zeer stevig aan. De onderzijde van het tablet is licht gecurved hierdoor wekt het de illusie dat hij heel licht is en ligt ook zeer fijn in de hand (vind ik zelf). Aan de zijkanten van het scherm loopt een plastic(?) metaaluiterlijk randje. Ziet er niet echt lelijk uit echter je moet er wel van houden ;). Of het enige stevigheid bied heb ik nog niet getest ben er iets te voorzichtig mee :+ ....

aan de achterzijde zitten twee boxjes netjes weggewerkt in de behuizing. Geluid komt er uit echter is het natuurlijk geen Bose of B&O. Maar is voor deze prijs best netjes.

Scherm

Dit was een van de redenen dat ik dit scherm kocht. Het scherm heeft een goede kijkhoek in vergelijking tot andere tablets die ik heb gezien (Yarvik, verschillende archos en andere budget merken). Echter is dit wel mijn eerste tablet dus heb vrij weinig vergelijkingsmateriaal.
Het touch gedeelte werkt redelijk, het is niet supergevoelig echter heb al gehoord dat er dingen in de market stonden die het konden verbeteren. Standaard is het voor iemand met wat dikkere vingers wel moeilijk om precies te klikken(moet af en toe eerst inzoomen).

meegeleverde software
Zit een officepakket op die goed werkt (officeSuite
Aldiko
angrybirds
appslib (de market van Archos)
briefme (wat het inhoud is voor mij nog een raadsel :? )
cinetrailer
emailapplicatie (werkt fijn trekt niet alles van je mailaccount eraf echter groot nadeel je kan niet bestempelen als gelezen dus je krijgt de mail 2 keer, of ben er nog niet achter hoe het werkt 8)7 )
Hublife (agenda)
Flash

en wat andere rotzooi (mag geen naam hebben)

De accu
De accu houd het z'n goede 6 uur uit met normale helderheid en internetten en filmpjes kijken. Ideaal voor mij. Maar mijn record staat op 7 uur.

De verwachtingen waren voor mij wel redelijk laag maar valt me hartstikke mee. Het is geen Ipad of een ander A merk echter hij doet het leuk. Heb af en toe wel problemen met het browser (standaard), (het niet goed kunnen weergeven van de pagina door elkaar) maar werk liever met Opra die heeft het probleem niet, dus is puur sofwarematig.
De enige tekortkoming is het RAM. Is soms wel jammer. Echter is niet een hekel punt. Kortom is een leuke tablet voor een leuke prijs.

Na een week verder ben nog steeds tevreden over mijn tablet Echter vandaag krijg ik hem maar niet opgestart. Hij starte het begin van deze week al moeilijk echter nu helemaal niet meer. ArnovaTech een mail gestuurd en hopelijk een goed antwoord op mijn vraag. (Hij start helemaal niet meer, ook geen pc verbinding niks. hopelijk is er een oplossing voor het probleem. Heb gelezen dat het wel vaker voorkomt bij de G2 serie dus hopelijk een fout in de software.
Als ik meer informatie heb zal ik het delen

Na even contact gehad met mensen van een ander forum (arctablet.com) hem weer aan de praat gekregen. Er schijnen eisen gesteld te worden aan het opladen. Wil je m daarna nog normaal gebruiken wist ik niet... :S

hij doet het weer

Update 1-4-2013 Hij is gesneuveld inde strijd. Hij heeft een losse baterijconnector en kan niet gerepareerd worden. En garantie is ook verlopen. Dus einde verhaal.

Heb jij ook een Archos Arnova 9 G2 8GB Zwart?