Specificaties 2,4" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC S710 Zilver Review

mette 28 augustus 2007, laatste update op 28 augustus 2007, 2.925 views

HTC S710 Zilver

Pluspunten

• windows mobile 6
  • numeriek +qwerty toetsenbord
  • helder + groot scherm
  • design(compact)
  • connecties
  • geluid
  • sync met desktop
  • camera

Minpunten

• lastige kaarthouders
  • rubbertje bij de kaarthouders niet zo stevig
  • trage overgang naar landscape.
  • geen umts
  • qwerty toetsenbord heeft vrij kleine toetsen
  • accu iets te snel op

Review HTC S710 codename vox
(ik werk met externe afbeeldingen)
Foto doos
Waarom aankopen?
agenda
wanneer je veel afspraken hebt en veel taken te doen en je bent te lui om een agenda bij te houden in zo een heel mooi, leder boekje, dan is de htc een ideale oplossing. Uw agenda en taken kunnen direct in je "vox" gezet worden en met uw laptop gesynced worden zodanig dat je taken en afspraken ook zonder probleem op je laptop of desktop staan.
front keys
Het handige aan de "vox" is dat hij nog vooraan toetsen heeft die u kan bedienen. Wanneer u snel iets moet ingeven of navigeren is dit een zeer handig voordeel. Voor mensen die een touchscreen willen, is dit niet de oplossing. Persoonlijk vind ik dit veel handiger dan een touchscreen.
mobile 6
Er staat mobile 6 al op wat toch de nieuwe versie is van windows mobile
Compact
De "vox" is een zeer compact toestel dat niet veel groter is dan een normale gsm.
foto "vox" uit de doos

usb sync cable
user manual
getting started disk
in elkaar steken
Ik heb een tijdje gezocht naar de slot van de simkaart en na even zoeken zat hij aan da achterkant wanneer je uw smartphone openschuift. Daarnaast heb ik toch even gesukkeld om de sim kaart erin te krijgen. Uiteindelijk is het toch gelukt ;)
foto simhouder
Aan de andere kant vind je de sd kaart houder. Dit ging wel wat vlotter. Het rubbertje dat voor de sd houder zit en voor de adapter aansluiting vind ik minder. Ik denk dat ik deze snel zal kapot doen. Het is nu al wat gebogen. Het opstarten van de gsm gebeurt nog vrij snel voor een smartphone. Hij start sneller op dan de "tytn".

speelmoment
zoals altijd speel je even met je gsm vooraleer je er meer aandacht aan geeft. Wat mij direct opviel, is dat de overgang naar landscape vrij traag verloopt wat ik toch een minpunt vindt. Daarnaast voel je dat het bovenste stuk vrij losjes steekt. Dan viel me op dat er nogal een opening was tussen de twee stukken. Ik kon er zeker een paar papiertjes tussensteken. Maar het is zeker geen minpunt, hij schuifsysteem is zeer stevig.Het scherm is heel helder en groot voor zo een klein toestel.Het is echt aangenaam om naar u scherm te kijken :P Nog een klein minpuntje is dat op het qwerty toetsenbord de toetsen vrij klein zijn. Ik moest even wennen om op die knopkes te duwen. Mensen met dikke vingers hebben pech met deze aankoop. :/ Het toestel zelf is heel handig in de hand en vrij klein. Het navigeert heel soepel.
foto schuifsysteem
outlook email/sms/mms
internet explorer
windows media player

Camara 2.0 mega pixel
De camara heeft voor een 2.0 megapixel erg goede fotos. Hij trekt vrij heldere foto's ook in het donker. Er is wel geen flash lichtje. Natuurlijk is elk fototoestel anders maar deze is algemeen erg goed.Hieronder vindt je fotos die getrokken zijn met het toestel.
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
connecties
Er is wifi,gprs,gsm,edge,bleuthooth en infrarood. er is dus geen umts aanwezig maar persoonlijk vind ik umts niet goed genoeg. Ze zijn wel bezig met het updaten naar een umts toestel. De connecties werken heel goed en zijn makkelijk te bedienen via een menu speciaal hiervoor gemaakt. Wanneer je wifi opzet detecteert hij automatisch de netwerken in de buurt en geeft hij u de mogelijkheid om op de wifi netwerken te connecteren.
sync met windows vista
via de data kabel die bij het toestel wordt meegeleverd wordt u toestel gesynced met uw windows vista. Dit is zeer handig. Alle update van agenda, emails, taken en afspraken gebeurt volledig automatisch. Alleen is dit programma nog niet volledig bugfree. Na een tijd breekt hij de verbinding en dan zal hij de smartphone volledig niet meer herkennen tenzij je de kabels terug uittrekt en opnieuw synced. Als je gebeld wordt, wordt de verbinding met de computer verbroken. Zal om veiligheidsredenen zijn maar is soms irritant.
audio
De muziek die uit het toestel komt is ook zeer zuiver. wanneer ik met media player een liedje afspeel is er geen enkel geruis of gekraak van de "vox" zelf. Met een extra geheugenkaart en de bijgeleverde headset ook een ideale mp3 speler. Als je de muziek door de headset hoort is er echt niks op aan te merken. Echt heel helder en zuiver en klinkt verdomd goed _/-\o_
accu
de accu gaat wel niet zo lang mee. als je wifi op hebt staan dan zal hij vrij snel leeglopen. Bij mij staat de "vox" dag en nacht op en gebruik af en toe de wifi. ik kan er zo een 4-5(max) dagen mee zonder dat hij uitvalt. Het voordeel wel is dat je aan energiebeheer kan doen. Hiermee kan je toch wat batterij uitsparen.
data ingang
Onderaan de gsm bevind zich een data ingang. Dit is eigenlijk een all in one ingang. Hiermee kan je muziek luisteren, opladen, data versturen. Ik sluit hier mijn pc op aan en hij laad automatisch op. Zelfs met autokit van tomtom laad hij op _/-\o_
extra software
naast de bijgeleverde software werkt skype, live search,google maps en facade er perfect op. alleen is google maps wat trager dan de live search.
foto "vox" uitgeschoven
besluit
Het is zeker een aanrader wanneer je geen touchscreen wil en een gsm met alle functies van een pda. Voor de prijs van +- 400 euro heb je al de "vox".
ik ben een tevreden klant en ik zou niet twijfelen om hem te kopen.

groeten,
germaike aka mette

Heb jij ook een HTC S710 Zilver?

Goeie review ;)
Heb ook overwogen om dit toestel te kopen maar toen toch maar gekozen voor een PC upgrade. Misschien dat ik hem me over een paar maanden kan veroorloven :+
Goed bezig!
Heb er ook zoŽentje liggen maar die heeft duitse letterindeling, en duitse windows mobile.
Jammer dat je die niet zomaar kunt flashen.

Hele mooie revieuw btw. ziet er netjes uit!
Waar heb jij de IR zitten, die zit er bij mij toch niet op? :+

Edit: wat hebt gij een leuk homescreen, linkje? :*

[Reactie gewijzigd door Snake op 28 augustus 2007 18:16]

oeps infrarood zit er inderdaad ni op. Die homescreen komt van facade software voor smartphones. Dit is software om u homescreen beter te ordenen. Dit is geen freeware, dus wel betalen :)
anders moet ik ier ook is e reviewke over schrijven :9
moet me er ook nog in verdiepen, mijn moeder krijgt hem van haar werk.. Dat gaat zowieso wat worden (anti gsm en anti pc, en nu moet ze met een beide in 1 apperaat gaan werken :) ).. Maar ziet er goed uit, nette review ook
De foto's zijn offline!
Wat een slechte service zeg... :+