Specificaties 500GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Porsche Harddrive 500GB 500GB Review

hlverstoep 6 september 2007, 2.131 views

LaCie Porsche Harddrive 500GB 500GB

Pluspunten

• Je kan er zonder problemen data op kwijt vanuit verschillende OS'en. (Getest op Linux (Ubuntu 7.04) en Windows, volgens doos ook geschikt voor Mac OS X)
  • Neemt weinig ruimte in.
  • Ziet er, naar mijn mening, niet slecht uit.

Minpunten

• Af en toe maakt de schijf wat hardere geluiden, maar toch acceptabel.
  • De schijf kan erg warm aan gaan voelen, wat vervelend is bij verplaatsen.

Mobiliteit Score: 5
Ik heb deze schijf aangeschaft omdat ik een schijf zocht met de beste prijs/GB verhouding, dat was deze op het moment van kopen.
Het is naar mijn mening een zeer geslaagde koop geweest, de harde schijf doet wat je ervan verwacht: je kan er zonder problemen data op kwijt op een prima snelheid, zonder lawaai.
Het standaard bestandsysteem van de schijf was fat32.
De schijf word voornameljk op een locatie gebruikt waar hij onder normale omstandigheden staat. Eventueel vervoer moet geen probleem zijn, het kastje is erg stevig.
Ik kan helaas niets zeggen over vergelijkbare producten.
Kortom, de schijf doet wat er (door mij) van verwacht doet zonder problemen te geven voor een goede prijs.

Heb jij ook een LaCie Porsche Harddrive 500GB 500GB?

Voor wie nieuwsgierig is, de Lacie Porsche hd's hebben meestal seagate hd's (de twee exemplaren die ik heb toch in elk geval, ben niet 100% zeker over deze)
misschien een idee om het standaard filesysteem te vermelden?
Bij mij was ie standaard helemaal niet geformateerd (geen file systeem vanuit de fabriek dus)
Ik kreeg de 250GB versie met fat 32 (waarschijnlijk om compatibiliteit tussen windows en mac os)
Bedankt voor de tip, ik zal het vermelden in de review.
Hier 1 met een samsung...
Beetje kort reviewtje, misschien kun je er ook wat transfer snelheden bij zetten?

Ik wil al een tijdje een review schrijven over mijn Packard Bell save&store 500Gb (gekocht bij de mediamarkt 2 maandjes terug voor 119 euro), maar officieel lijkt het ding helemaal niet te bestaan bij PB.nl. Wehkamp heeft 'm trouwens wel op z'n website staan. Maar waarom begin ik daar nou eigenlijk over....oh ja, daar zit iig wel een Seagate in, een 7.200rpm met 8mb. Wou ik ff kwijt, lol.
Je zocht iets met 'met de beste prijs/GB verhouding' maar dit criterium zie ik bij de Positieve Eigenschappen niet meer terug. Vermeld dan tenminste de betaalde prijs.
De prijzen veranderen continue. De verhouding zal dus ook continue veranderen, misschien zelfs zo dat dit niet meer de beste schijf zal zijn. Het is dus geen blijvende positieve eigenschap, daarom heeft het weinig nut om dit er bij te zetten.
Warm worden: mijn externe harde schijf (Packard & Bell) wordt ook warm. Nog wel aan te raken zonder je vingers te branden, maar het is wel opvallend. Blijkbaar hebben meer (externe) harde schijven daar last van. :)
Waarom moet in hemelsnaam een computer product altijd worden vergeleken met een auto...???? een Porsche hardeschijf... kunnen deze mensen zelf gewoon niets meer verzinnen? Sorry hoor maar dit moest ik gewoon even kwijt.
Lacie doet dit al jaren. Je heb tegenwoordig heel erg veel apparaten die met stoere, luxe of andere dingen gepromoot worden. Asus Ferrari en al die mobile telefoons. Tja niet echt hip om het te doen. Eigenlijk doet iedereen het nu om hun top spul te verkopen.
'Porsche' komt in dit geval niet van de autofabrikant, maar van de ontwerpstudio (Porsche Design). Ze maken al sinds de jaren 70 *ook* ontwerpen voor andere dingen dan auto's.

[Reactie gewijzigd door MiG_ op 28 augustus 2007 11:13]

LOL, Porsche is ook gewoon een achternaam. Hij is vormgegeven door F.A. Porsche (die overigens ook de 911 heeft vormgegeven). zie http://www.porsche-design.com/live/PD_History_en.PorscheDesign?ActiveID=44422
Edit: Beetje laat :S

[Reactie gewijzigd door FritsYpeij op 28 augustus 2007 11:36]

Die Lacie schijven zijn erg mooi en werken goed. Nouja bijna altijd. Een vriend van mij heeft er één vorige week gekocht, maar deze crashde al na vier dagen. Terug naar Media-markt en heeft direct weer een nieuwe gekregen. Bleek dat de hd stuk was. Wel een goed deal trouwens. Ze verkopen deze voor maar ¤99,-
Ik heb 2 250GB versies en één van de twee bromt soms best luid.
Ik heb altijd een probleem als ik hem inplug herkend ie een tusb boot device en dan doet ie het niet na veel geklooi werkt het pas, echt super irritant