Apple iPod Nano V6 8GB Grijs

Niet beschikbaar
Specificaties 1,54" scherm met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Apple iPod Nano V6 8GB Grijs Review

Novah 3 januari 2012, laatste update op 5 januari 2012, 4.158 views

Apple iPod Nano V6 8GB Grijs

Pluspunten

• Afmetingen maken de MP3 speler zeer mobiel!
  • Aluminium behuizing voelt robuust en stevig aan.
  • Design is erg opvallend, zoals veel iPod's een echte eye-catcher.
  • Geluidskwaliteit is zeer goed!
  • Radio!
  • iTunes (overzichtelijk je muziekcollectie beheren)

Minpunten

• Scherm is té klein om lekker te kunnen bedienen met onze grote Hollandse handen.
  • Geen camera meer, zoals vorige generaties.
  • Geen videos meer, zoals vorige generaties.
  • Geen speaker meer, zoals vorige generaties.
  • Geen microfoon (voicememo's) meer, zoals vorige generaties.
  • iTunes (verplicht te gebruiken... niet voor iedereen even fijn)
  • Eigen iPod connector, terwijl de gehele wereld het universele micro-usb gebruikt.
  • Extra 'app'-achtige features had erg leuk geweest.

Geluidskwaliteit Score: 5
Heb de iPod Nano 6e generatie van 8Gb sinds een week in mijn bezig, heb hem inmiddels dusdanig veel gebruikt dat ik mezelf geschikt acht een oordeel te vellen over dit kleine doch machtig apparaatje.

Ten eerste is het eventueel belangrijk om te weten dat ik de iPod heb 'gekregen' van Apple ter vervanging van mijn 1e generatie iPod Nano in verband met de vervangingsprocedure. Zo'n 6 jaar geleden heb ik een iPod gekocht, en heb na al die jaren een gloednieuwe gadget van de grootmacht gekregen, chapeau!

Dan kan ik meteen met de deur in huis vallen; ik zou het bedrag (huidige winkelwaarde is ongeveer 130 euro) nooit hebben betaald voor een 8GB MP3 spelertje als deze. De opslagruimte is simpelweg té klein om 130 euro voor uit te geven. In principe wil Apple je de 160 euro laten betalen voor de 16GB versie, dat is al krapjes aan. Maargoed, het moet zijn doel blijven dienen, het is een Nano.

Heeft een losse MP3 speler nog wel bestaansrecht? We hebben allemaal een MP3 speler ingebakken in onze mobieltjes. Ik denk van wel! Al is het enkel om de accu van mijn telefoon niet te belasten. Mocht de accu op zijn einde raken richting het einde van de dag, dan kan ik alsnog mijn reis naar huis voorzien met lekkere plaatjes uit eigen collectie. Tevens tijdens het wintersporten is het fijn om niet je kostbare mobieltje de berg op te hoeven sleuren voor een muziekje. Verder kan ik geen voordelen van een losse mp3-speler bedenken.

De som/conclusie van mijn ervaringen; de MP3 speler is té klein om lekker te gebruiken. De speler is kleiner dan het klokje op mijn horlogeband. Dat maakt de touchscreen biediening moeilijk met grote vinger. Tevens houdt de mp3 speler niet lekker vast terwijl je het met je andere hand wil bedienen.

Verder is het een prachtige MP3 speler, een echte eye-cather, welke zeer robuust aanvoelt en mijn oortjes voorziet van zuivere klanken! Maar de 130 euro zou ik er nooit voor betaald hebben.

De specifiekere pro's en con's van deze MP3 speler heb ik opgesomt in het volgende lijstje.

Heb jij ook een Apple iPod Nano V6 8GB Grijs?

Mooie review, ik heb hem ook van Apple gekregen voor me 1g die ik op straat had gevonden, dus het koste me geen ene drol.

Maar goed, speaker oke maar hoe wou je die er ook inplaatsen (je hebt btw nu ook gewoon kleine speakertjes die veel beter klinken) , nut van een camera zie ik er niet echt in, net zoals video kijken op een formaat van een postzegel.

iTunes werkt wel fijn vooral syncen maar gewoon usb massaopslag zou ook wel leuk zijn geweest ja.

Of gewoon je eigen achergrond nemen, en niet de wallpapers die lijken op Win95 wallpapers..