Canon PowerShot G3 Review

ArnoudJ 20 april 2005, laatste update op 20 april 2005, 164 views

Canon PowerShot G3

Pluspunten

• Zeer goede lens (f/2)
  • Zeer goede kwaliteit foto's
  • Zeer veel instelmogelijkheden

Minpunten

• In vergelijking met SLR: Geen verwisselbare lens (wel voorzetlenzen)
  • In vergelijking met compacte camera's: Erg lomp

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 4
Deze camera zit tussen een eenvoudige compacte camera en een spiegelreflex in. In vergelijking met een spiegelreflex camera is hij klein, zijn de instellingen beperkt en de uitbreidingsmogelijkheden nihil, in vergelijking met andere compacte camera's is hij lomp, maar heeft hij zeer veel instel-mogelijkheden en een zeer goede lens.

Toen ik deze camera kocht waren digitale spiegelreflex camera's te duur voor me. Maar vanwege de beperkingen, vooral het niet kunnen verwisselen van de lens, heb ik later toch een EOS 300D gekocht.

Als je niet meer kunt betalen en toch graag veel instelmogelijkheden en goede kwaliteit foto's wilt dan is dit een prima camera. Maar als je wat meer kunt betalen zou ik eerder voor de 350D gaan, eventueel in combinatie met een eenvoudige kleine camera voor die gelegenheden waarbij de 350D te groot is. Dan ben je wel veel meer kwijt, maar als je later alsnog naar een 350D overstapt ben je nog meer kwijt.

Heb jij ook een Canon PowerShot G3?