Specificaties 13,3" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung 300V3A-S03NL Review

nexius22 26 februari 2012, laatste update op 27 april 2012, 3.414 views

Samsung 300V3A-S03NL

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Goede processor
  • Grote schijfcapaciteit

Minpunten

• Geen SSD
  • Geen USB 3.0
  • Verticale kijkhoek scherm niet heel groot

Laptop met een goede prijs/kwaliteit verhouding op het moment van schrijven (¤ 639). De core i5 2430m processor biedt ruim voldoende rekenkracht. De 4GB RAM is ook ruim voldoende voor veel hedendaagse applicaties. Verder biedt de 640GB harde schijf ook voldoende opslagcapaciteit, hoewel deze maar 5400 rpm is, wat hem niet de snelste maakt.

De grafische prestaties zijn redelijk, maar voor het draaien van games niet heel geschikt. Verder heeft de laptop heeft een simplistisch design zonder onnodige toeters en bellen. Momenteel heb ik Windows 7 geinstalleerd, maar ik ben van plan hier later een installatie van Ubuntu aan toe te voegen.

Het ontbreken van een SSD-schijf zou als nadeel kunnen worden gezien, maar misschien mag je dat niet verwachten voor deze prijs. Verder zijn er ook geen USB 3.0 aansluitingen beschikbaar, maar dat is nog geen groot gemis.

Verder heeft de laptop een mooi mat scherm wat voldoende fel kan worden gezet, alleen is de verticale kijkhoek niet heel erg groot. Dit is een klein minpuntje.

In de bijgevoegde afbeeldingen kunnen de prestaties in 3D Mark 2006 en de Windows prestatie index worden gevonden. De 3,8 score voor de bureaublad prestaties voor Windows Aero wordt veroorzaakt door het feit dat nVidia optimus de onboard videokaart gebruikt voor deze test. De grafische weergave voor spellen die een 6,4 krijgt is daarom een betere indicatie voor de prestaties van de videokaart.

Hier enkele foto's van het apparaat:

Heb jij ook een Samsung 300V3A-S03NL?

Weet je misschien wat voor accu erin zit? Bij de T.net specificaties staat 65 Wh, maar andere bronnen reppen weer over andere getallen.

Samsung heeft nog geen Nederlandse productpagina van dit product, enkel van de S02. De Amerikaanse site heeft wel een pagina van de S03, maar daar verschillen de specificaties (o.a. heeft die S03 geen GT520).
Op mijn accu staat 48 Wh, dus ik denk dat de specificaties op tweakers wat dat betreft niet helemaal kloppen.
Hoi Nexius22,

Ik weet niet waar je hem gekocht heb, maar ik heb afgelope zomer 20 augustus bij de media markt een Acer laptop gekocht(weet zo even het type nr niet uit mijn hoofd) maar ik heb incl hun acties ¤560(normaal 620) betaald voor dezelfde specs, alleen heb ik 8 gb werkgeheugen, en ik heb usb 3.0 maar ook de i5 2430m (2e generatie) en het bouw/design is ook uitmuntend.
Kortom ik vind deze laptop qua prijs/kwaliteit duur, indien mogelijk zou ik eens bij de media markt kijken de acties zijn er in overloop maar dan heb je voor minder geld een stuk meer..

Wel heb ik geen losse videokaart maar een intel chip nou goed aangezien ik een enkele keer voor de lol Lineage2 heb gedraait kan ik ook zeggen dat dit spel op max settings goed draait.

Oja vergeten toe te voegen, mijn 6 cell accu gaat ong 7uur mee met beeld sterkte op het laagst en wifi / internet en kantoor programma's (office etc) open

Dit is geen flame of iets anders negatiefs, ik raad ja alleen aan bij de media markt te kijken en indien mogelijk geld terug vragen en daar 1 te kopen ( als je je samsung niet al bij de media markt hebt gekocht )
Een tamelijk misplaatse comment. Ik ken deze 300V3A laptops, en ze bieden ontzettend veel waar voor hun geld. Ik gok dat je Acer géén mat scherm heeft, géén chicklet-toetsenbord, en zoals je zelf al zegt géén dedicated graphics.

Puur en alleen naar specificatie kijken is een grote valkuil bij laptops imo. Het is mooi dat sommige merken een rappe processor voor bodemprijs in hun laptop stoppen, maar het apparaat waar Nexius het over heeft is kwalitatief bijzonder goed, en vergeet niet dat de Samsung een 13"-apparaat is.

Ten slotte: zoals Nexius al hint, de tijden dat Mediamarkt de goedkoopste is zijn al lang voorbij. Om nog maar te zwijgen over de klantondersteuning.

@ Nexius: prachtig apparaat, het heeft maar één nadeel: waarom zijn de knoppen onder het touchpad van dat nep-metaal-plastic ;) ?
Acer laptops zijn inderdaad wel goedkoper, over de kwaliteit valt te twisten. Ik heb echter bewust besloten geen Acer te nemen omdat ik via een aantal bronnen niet veel positieve dingen hoor over de bouwkwaliteit en de garantie afhandeling bij Acer.

Deze laptop heb ik online besteld bij 4launch. Bij de mediamarkt heb ik deze ook zien staan voor 10 euro duurder, ¤ 649.
Gisteren de laptop binnen. Aardig dingetje, alleen jammer van het gemis van usb 3.0

Daarnaast heb ik problemen met de wifi verbinding. Erg traag. Lijkt opgelost te zijn door de bluetooth te disablen. Wel irritant natuurlijk als je niet beiden kan draaien.
Dat is vreemd. Ik heb gewoon bluetooth aan en maak tegelijkertijd zonder problemen gebruik van draadloos internet.
net zojuist de driver opnieuw geinstalleerd met de laatste driver versie. enigzins wat stabieler, maar nog steeds een trage connectie.

met name in utorrent zie ik een groot verschil:

- wanneer bluetooth aanstaat haal ik een snelheid van circa 20-80 kb

- zet ik hem uit, dan loopt ie direct op naar min 1 mb

wat ook vreemd is, dat na elke restart van de laptop, de bluetooth weer aanstaat.

als je zoekt in google op intel centrino wireless-n 130 is het een bekend probleem die opgelost kan worden, door je bluetooth uit te zetten.

jij hebt dezelfde wireless adapter neem ik aan? merk jij een verschil met je bluetooth aan/uit?
Ik heb inderdaad ook een wireless-n 130. Ik heb een paar keer een speedtest uitgevoerd en hij gaat inderdaad langzamer met bluetooth aan. Ik heb echter al wel eerder normale snelheden van meer dan 1 MB/s gehaald met bluetooth aan.
Ik had hetzelfde probleem met de internet wifi. Echter, ga naar de instellingen en vervolgens geavanceerd. Sta windows toe om dit apparaat uit te schakelen om energie te besparen. Tik dat uit.

Indien je een goed modem hebt (de laatste kunnen wel 54Mbps gaan) kan je de snelheid van auto gewoon op die snelheid gooien. Vervolgens is ook nog handig om te kijken welk kanaal je modem gebruikt ... mocht hij op kanaal 1 staan - gooi hem bijvoorbeeld naar 6 of 7.

Je zal merken dat het bereik een stuk toeneemt. En ik haal met het apparaatje gewoon 40Mbps (mijn internetsnelheid) zonder enige driver update. Kabel of wifi gaat beiden even snel.

Dit ten koste van 15 minuten batterij. Mocht je afvragen of het nu veel uit maakte door die energie aan of uit te toggelen.
instellingen van wat? en wat wil je uitschakelen? bluetooth?

ik merk wel dat bluetooth continue weer inschakeld blijft staan in de control center tool van samsung zelf, ook al heb ik dit aangepast. na een tijdje staat ie weer op on...
Weet iemand of de harde schijf te vervangen is met een een SSD?
ja dat kan. Lees hier maar eens:

Iets andere laptop, zelfde serie