OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB Review

gas0line 2 januari 2012, laatste update op 2 januari 2012, 303 views

OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB

Pluspunten

• Snel(ler)
  • Stil
  • Snel uit slaapstand

Minpunten

• Werd binnen een jaar niet meer herkend
  • Kleinere opslag

Wat moet ik hier nu van zeggen? Ik wilde een SSD met name om de snelle(re) start van programma's. En dat werkt redelijk goed. Dus de hele beleving is wat sneller.

Aangezien ik voornamelijk werk met Adobe CS5.5 Webdesign Premium heb ik verder geen klagen het gaat prima. Alleen kreeg ik na ongeveer een jaar een blue scherm en kon ik de pc niet gestart krijgen. Van alles geprobeerd maar de schijf was wel zichtbaar enzo, maar kreeg de zooi niet meer aan de praat. Heb dus uiteindelijk Windows 7 opnieuw moeten installeren.

M.a.w. dat kost je een dag, vooral al mijn programma's opnieuw installeren.

Een SSD werkt zoals je (ik) ervan verwachte, sneller. Maar die "storing" hoort niet. En ik zal dus goed nadenken welke SSD ik in mijn nieuwe systeem gooi. Want een SSD (als opstartschijf) wil ik zeker wel

Heb jij ook een OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB?

Dit komt door een ''slechte'' sata 600 aansluiting heb je toevallig een asus moederbord?
Ja, ik heb een asus moederbord:

Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Model P5Q (LGA 775)

SATA type SATA-II 3.0Gb/s

Wat kan ik daar aan doen? Behalve nieuw MB kopen?