Specificaties 23" @ 1920x1080 (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2312HM Zwart Review

Robus 1 januari 2012, laatste update op 2 januari 2012, 3.394 views

Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Pluspunten

• Stijlvolle vormgeving
  • Uitgebreide featureset
  • Geen ghosting waargenomen

Minpunten

• nog geen ontdekt (ook niet na anderhalf jaar gebruik)

Als je vette statistieken verwacht van energieverbruik, ghosting etc: lees svp niet verder. In deze review wil ik jullie een kwalitatief beeld geven van deze Dell Ultrasharp 2312HM. Hiervoor gebruikte ik een Iiyama Prolite H481S 19inch LCD in de klassieke 4 bij 3 verhouding een een resolutie van 1278 x 1024.

Installeren
De monitor bestaat uit twee delen: de voet en het scherm, die je eenvoudig in elkaar kan klikken. De installatie verloopt eenvoudig en intu´tief. Op een meegeleverde CD staat de bijbehorende driver.

Vormgeving
De vormgeving is sober en strak of rustig en stijlvol, hoe je wilt. De monitor bestaat uit matzwart kunststof (geen pianolak dus) met metaalkleurige kunststof acccenten. De bezel heeft een bescheiden breedte van misschien iets meer dan ÚÚn cm. Ook het scherm zelf is mat afgewerkt (zodat je geen last hebt van reflecties zoals (buiten)licht.

Gebruik
De voet kan draaien en ondanks dat de monitor niet heel zwaar is, staat het geheel stevig op het bureau. De monitor is in hoogte verstelbaar en kan bovendien gepivoteerd worden (kwartslag draaien zodat je evt op portait formaat je documenten kan bewerken). Ook kan je het scherm nog tilten en afstemmen op jouw favoriete kijkhoek. In de arm die het scherm vasthoudt, zit midden onder een gestyleerd gat waardoor je verschillende kabels (monitor zelf, maar bv ook je toetsenbord, muis etc) door naar achteren kan laten lopen. Simpel en effectief.

Aansluitingen
Dan de aansluitingen. Als je geinteresseerd bent in deze monitor, dan weet je vast wel dat de volgende aansluitingen aanwezig zijn:
- 1x DVI
- 1x Display port
- 1x RGB
- 1xUSB-in
- 4x USB-out (twee aan de linkerzijkant en twee onder bij de grafische ingangen).
Voor de duidelijkheid: deze monitor heeft geen speakers aan boord.

Het beeld
Dan het belangrijkste; het beeld. Smaken en voorkeuren verschillen, maar ik was erg onder de indruk van de out-of-the-box instellingen van deze IPS-monitor. Met een eenvoudig OSD kan je de instellingen geheel naar je hand zetten inclusief een aantal presets en een energiebesparende modus. Als de monitor aan staat, brand het aan-uit knopje rechtsonderaan discreet blauw; dit wordt oranje als de computer uit of standby staat.
Het beeld is mooi egaal en rustig en er is geen sprake van bv backlight bleeding of iets dergelijks. Zelf gebruik ik de monitor voor oa Office toepassingen, browsen, mailen en gamen. Ik was bang dat mijn GTX260 grafische kaart moeite zou gaan krijgen om deze monitoren in Battlefield 3 aan te sturen, maar niets bleek minder waar. Het beeld is helder en ik heb geen ghosting van betekenis waargenomen en gebruik de meegeleverde DVI-kabel (er wordt ook nog een RGB- en een netsnoer meegeleverd).

Op moment van schrijven wordt de monitor voor ca EUR 174,- aangeboden; daar krijg je een stijlvolle Dell Ultrasharp 2312HM monitor voor met een uitgebreide featureset die ook onder veeleisende omstandigheden zijn rug recht houdt. Nu maar hopen dat het beestje een lang leven tegemoet gaat ;-)

PS: Afbeeldingen? Ik heb niets aan mijn monitor veranderd en evt fotos zouden niets toevoegen aan wat Dell al op haar site heeft staan.

edit: HDMI aansluiting verwijderd (deze zit NIET op de monitor)

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2312HM Zwart?

Deze Dell ultrasharp heeft geen HDMI aanslutiing hoor.
Klopt je hebt helemaal gelijk. Geen idee hoe dit er in is gekomen. Beschrijving zal ik aanpassen, dank.
Dus, eigenlijk een slechte monitor zonder HDMI, hoe heb dat ding kunnen aan schaffen, op soort reviews zitten wij niet op te wachten.
Belachelijke reactie Pana. Zoals je kan lezen is de prijskwaliteit verhouding volgens Robus volgens mij dik in orde. Dus van een slechte monitor kan je niet spreken. En er zit geen HDMI op nee, maar voor veel zakelijke gebruikers is dat totaal overbodig en de prijs maakt het aantrekkelijk voor grote aantallen. Dus ik zit wel op zo'n review te wachten en niet op reacties zoals die van jou.