Iomega iConnect Wireless Data Station Review

hfos 1 januari 2012, laatste update op 1 januari 2012, 1.959 views

Iomega iConnect Wireless Data Station

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren. (Beheer-)software is overzichtelijk genoeg voor waar ik het voor gebruik. Ondersteunt tot twee USB-printers.

Minpunten

• Nog geen negatieve eigenschappen tegengekomen.

Gebruikt i.c.m. Windows 7 (verschillende exemplaren).

Ik gebruik dit apparaat nu al een hele tijd zonder problemen, met name om via WiFi te printen; handig in een huis vol laptops. Ook hangt er een externe HDD aan, dit omdat het 'moet' (er moet minimaal 1 USB storage device aanwezig zijn om de printserver te laten functioneren, ik weet niet waarom) maar het kan geen kwaad een soort van uitwisselschijfje te hebben. Dit is wel een USB 2.0-schijf dus echt snel gaat het niet.

Printers installeren is eenvoudig, gewoon de drivers installeren en via de Windows Explorer naar de iConnect gaan en de printer selecteren en installeren. Daarna staat hij gewoon in de lijst van selecteerbare printers.

Externe schijven worden nog gemakkelijker gevonden, gewoon inpluggen en gaan.

Heb jij ook een Iomega iConnect Wireless Data Station?

Ik heb een Samsung-CLP310 aan de Iconnect gekoppeld (laatste firmware is geladen) maar het resultaat is bedroevend. Meestal wordt er niet geprint! (windows-7 PC)
De print job is ook nergens terug te vinden: niet op de iconnect, ook niet in de print queue op de PC! Rechtstreeks aan de PC gaat het keer op keer wel goed met printen.
Wat mij betreft: slecht product. Al is het alleen maar omdat je op geen enkele manier kan tracen wat er aan de hand is als het niét werkt.
Ben ik dan de enige met een werkend apparaat? Ik las dit soort ervaringen eerder ook hier bij de product reviews. Dit terwijl het machientje hier nog nooit heeft gefaald (of het moet user error zijn geweest), we printen momenteel zonder problemen vanaf twee laptops en een standalone pc.
Nee, ik heb onlangs via V&A zo'n iConnect gekocht en herkent de omschreven problemen niet. Hij doet wat ie moet doen. De laatste firmware staat erop, 2.5.24.10916
en op de PC de laatste Storage Manager, 1.2.4.48286
Ik gebruik behalve een PC, ook een eMac en een Archos tablet en een Nokia N8 ermee. De printer is een Samsung ML-16xx-serie, ook die werkt prima via de iConnect op de Mac en op de PC.Toegevoegd op de Mac als Soho, IPP.
Enige nadeel is dat de laatste Storage Manger voor de Mac niet onder 10.4 werkt. En soms start de software niet op die Mac. Ik ben er tevreden mee.Snelheid heb ik nog niet gemeten. Maar lijkt me niet te snel. Moet ik nog eens naar kijken.

Op de website van Ibood, het forum van Jan. dit jaar staat ook nog de nodige info maar je iets aan kunt hebben.
Wat voor snelheden haal je met dit ding? USB2.0 doet zo'n 30MB/s maximaal, maar haal je dat ook via WiFi?
Net even geprobeerd: bij lezen piekt hij bij ongeveer 10 MB/s, met schrijven haalt hij ca. 6 MB/s.
De Samsung-CLP310 uitendelijk toch aan de praat gekregen met de Iomega-Iconnect!
Hiervoor de "generic" samsung driver gede-installeerd en een specifieke driver voor deze printer gebruikt.
Bij mij werkt het printer via de Iomega Iconnect helemaal niet.
Ik zie de printers wel op mijn management pagina en ik kan ze ook vinden op het netwerk.
Als ik de printers probeer toe te voegen krijg ik eerst de boodschap dat er geen drivers gevonden zijn op het netwerk waarna ik deze driver manueel selecteer.

Na deze stappen staan ze mooi bij mijn printers en kan ik ze selecteren.
Maar het maakt niet uit hoe ik afdruk (testpagina, kladblok, office, ..) er wordt geen printtaak aangemaakt en de printers reageren niet.

Ik heb het al geprobeerd met 3 verschillende printers .. geen resultaat .. heeft iemand een idee? :(
Daar had ik helemaal geen problemen mee.

Nu heb ik een wifi printer en daarvoor werkte ik met Iconnect.
Nu staat ie in de meterkast en heb ik er wat usb tjes in.
Elke met een eigen doel.

Maar ik heb er veel plezier van.