Dell Ultrasharp 2005FPW Zilver, Zwart Review

TERW_DAN 26 augustus 2007, 544 views

Dell Ultrasharp 2005FPW Zilver, Zwart

Pluspunten

• prijs
  • aansluitmogelijkheden
  • grootte van het scherm

Minpunten

• kwaliteit van het scherm. Het scherm brand in of de beeldkwaliteit is niet goed.
  • dsub is van belabberde kwaliteit.

In 2005 heb ik 3 van deze Dell 2005FPW monitoren gekocht. In het begin was ik er helemaal blij mee, maar al gauw bleek dat ze regelmatig stuk gaan. Het vervelende van de monitoren is dat ze namelijk inbranden op den duur, en dat is iets dat ook niet meer weggaat.

Het zijn mooie schermen als ze werken, de helderheid en contrast is prima en de aansluitmogelijkheden van het ding zijn ook goed te noemen. Naast DVI en VGA zit er ook S-Video en composite op. De DVI is gewoon goed, de dsub is om te huilen. Met diverse videokaarten geeft het gewoon erg wazig beeld, brakke filters zijn dus uit te sluiten.
Daarnaast heeft de monitor een ingebouwde USBhub. Niet dat deze te gebruiken is, want zelfs met enkel een muis en keyboard eraan valt het ding continu uit.

Ik heb inmiddels zo'n 12 van deze monitoren versleten, iedere keer netjes omgeruild door Dell, maar de problemen bleven komen. Uiteindelijk zijn alle 3 de monitoren omgeruild voor het nieuwere 2007 type, waar ik veel meer over te spreken ben.

Mijn advies is dus ook dat als je deze monitor (2ehands) kan kopen, doe het niet. Wil je toch per se bij Dell kopen (al dan niet omdat je moet) neem dan de 2007, die is kwalitatief beter en geeft hier stukken minder problemen.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2005FPW Zilver, Zwart?