HP Pavilion dv7-6b60ed Review

Atrejoe 4 maart 2012, 1.422 views

HP Pavilion dv7-6b60ed

Pluspunten

• Looks; clean en strak
  • Mat scherm
  • Lekker groot, maar handelbaar
  • Fingerpintscanner om in te loggen

Minpunten

• Pijltjestoetsen te dicht op elkaar
  • FN toetsen vervangen standaard de F toetsen

Prachtige laptop, snel en stijlvol.

De SSD en en 8GB werkgeheugen maken het tot een snelle desktop vervanger. Het matte scherm is prachtig en de hoge resolutie geeft een zeer ruime desktop.

Ik gebruik de laptop zowel voor alledaags thuisgebruik (films, muziek mail) als werk (softwareontwikkeling, grotere projecten in Visual Studio, waarbij de SSD onmisbaar is)

Mijn enige gemis is vooralsnog een backlit keyboard, aangezien ik nog wel eens in het donker wil werken.
Ik moet ook even wennen aan de toetsenbord layout; de pijltjestoetsen zitten dicht op elkaar en ook home/page up/end zitten voor mij op een nieuwe plek.

De behuizing aan de zij- en onderkanthad wel wat robuuster gemogen; dit is nu plastic, terwijl de boven- en binnekant van (dun) aluminium is.
----
Update 4-3-2012
De middelmatige degelijkheid liet van zich spreken; opeens deden mijn webcam en mic het niet meer. Aangezien ik deze niet supervaak gebruik dacht ik dat wellicht een softwareupdate roet in het eten had gegooid. Het was echt een losse kabel bij de webcam zelf. Schijnt vaker voor te komen:
In 1 minuut verholpen: klik voorzicht de plastig dekplaat los met behulp van bij voorbeeld een bankpasje, de de connector aan en klaar.

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-6b60ed?

FN toetsen vervangen standaard de F toetsen
Die rij toetsen die daarzitten, die hebben dus standaard een andere functie? of kun je die dan wel switchen (net zoals Logitech met z'n irritante F-locks?).
Je kunt dat switchen in de bios dacht ik. Dat kan mijn 6080ed wel.
De FN toetsen voor help, beeldschermverlichting, geluid, playback en wifi vervangen de standaard F-toetsen. Deze kun je in combinatie met de fn toets (linksonderaan) wel gebruiken. In de Bios kun je dit gebruik omwisselen.

Ik zou er graag een caps-lock-achtige variant op hebben.

Het touchpad kun je trouwens ook makkelijk aan en uit zetten, en eht backlight van het touchpad (bah) kun je uitzetten met fn-spatie.
Wat voor SSD heeft HP hierin gepeuterd btw?:P
Wel erg beknopt deze review :)