Philips Prestigo SRT8215 Review

rovri 30 december 2011, laatste update op 30 december 2011, 1.812 views

Philips Prestigo SRT8215

Pluspunten

• Gebruiksgemak, goed in de hand liggend, aantal mogelijk te bedienen apparaten

Minpunten

• Het zou nog mooier zijn als je de lengte van stuursignalen kon instellen. Sommige apparaten reageren nu eenmaal pas wat later.

Configuratie Score: 5
Bestellen
Razendsnel en gedurende het gehele traject constant op de hoogte gehouden. Zo werkte het bij Digideals. Ik moet eerlijk bekennen, eerst alles beoordeeld via Philips.com/nl en toen besteld bij eerder genoemde club. Dat scheelt in kosten gewoon te veel, en het logistieke deel zag er veel belovend uit en was ook gewoonweg te gek.

Ontvangst
Zoals gevraagd geleverd via Post.nl. Ging uitstekend en binnen een dag. Geen opsmuk, behalve dan de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Eerste indruk
Ziet er in een eerste oogopslag goed uit. Jammer dat een groen product als de Prestigo in een verpakking komt die plastic bevat. Dat kan waarschijnlijk nog beter. Let op met het kunststof zegel rechts bovenin de verpakking. Je kunt het er gewoon afhalen zonder schaar en later zonodig terug plaatsen. Doosje open en de afstandsbediening er gwoon uitschuiven. Het USB kabeltje valt dan waarschijnlijk. De batterijen blijven zitten. Uitstekend dus, zover.

En dan beginnen
Batterijen erin en dan een lief piepje. Ga naar www.myprestigo.com om te configureren. Nou dat doen we dan maar. Het gekke is dat op die site staat dat je eerst moet downloaden en pas dan je batterijen moet plaatsen. Vreemd want verder staat er nergens een aanwijzing dat je naar de genoemde site moet gaan. (Later blijkt ook de Quick start kaart uit de verpakking gevallen. Deze is wel voldoende duidelijk) Voor de Mac gebruikers: Niet altijd start de applicatie van zelf op. Je moet dus zelf wel even slepen. Dan Prestigo aangesloten met USB, en Configo opstarten. Hij herkent dat er nieuwe Firmware moet worden gedownload. In dit geval naar versie 2.1.10.0. Het apparaat nu niet loskoppelen. Even loskoppelen en dan weer aansluiten. Vervolgens gewoon de software volgen.

Configureren
We beginnen dan met het toevoegen van de verschillende apparaten. In ons geval een Top-box, TV, Receiver, Blu-Ray speler, Mediaspeler en Home sound bar. Het lukt zowaar allemaal. En dat is toch wel bijzonder, zeker omdat de receiver ruim vijftien jaar oud is.

En nu uitproberen
Dat gaat uitstekend dus. Alle apparaten doen de meest essentiŽle functies. Een paar omissies, foutjes dus. De receiver blijkt niet op alles te reageren. De mediaspeler reageert juist teveel. Maar dat gaan we nu eerst even onderzoeken. Gelukt. Er blijken meerdere sub-types te zijn van deze apparaten. Via de HELP knop kun je dan perfect de juiste toetsen instellen.

Activiteiten maken
Hiermee kun je meerdere acties in een druk op de knop programmeren. Je kent het wel: Een filmpje opzetten betekent DVD aan, TV aan, Versterker aan en op 7 ingesteld enz. Gewoon intuÔtief de software gevolgd en een aantal activiteiten geprogrammeerd. Eens kijken of het werkt? Tja, dat is lastig natuurlijk. Je kunt namelijk nergens een uitgangspunt vastleggen. De Prestigo gaat er van uit dat alles uit staat, in stand-by. Maar dan nog weet je niet hoe iets bijvoorbeeld naar DVD moet schakelen. Je kunt nu via instellingen alles nog eens fijntjes in programmeren. Mooi hoor...

Een mooi apparaat, zowel esthetisch (het ziet er mooi uit) als technisch (het kan behoorlijk veel). De bediening voelt stevig aan. Een rubberachtige kunststof draagt zorg voor een stevige grip. Scherm reageert goed, zolang je niet al te dikke vingers hebt. Wel regelmatig schoonmaken dat scherm hŤ, blijft een gedoe al die schermpjes. Kortom mooi ding wat veel kan. Wat mij betreft een 9- qua rapportcijfer.

Heb jij ook een Philips Prestigo SRT8215?

Ik heb deze AB ook onlangs aangeschaft en ben er erg tevreden mee. Ik gebruik 'm enkel om TV te kijken via met settop-box en audioset en dat werkt allemaal perfect. De settop-box (Motorola VIP1963) werd echter niet herkend, maar kon snel en eenvoudig toegevoegd worden. Enige nadeel tot nu toe vind ik het ontbreken van de kleur knoppen, deze zijn nu als soft button toegevoegd.

Inmiddels heb ik ook een aantal logo's voor mijn favoriete zenders gemaakt, die van Philips vind ik maar matig. Als je interesse hebt, dan kun je ze hier vinden. Als ik tijd en zin heb en wil ik er nog wel enkele toevoegen.