Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart Review

TsjuunTze 30 december 2011, laatste update op 30 december 2011, 1.157 views

Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart

Pluspunten

• Snel... Super snelle 1.4 GHz CPU
  • 4" Super Amoled scherm
  • Razend snel internetten

Minpunten

• Het enige wat ik me kan bedenken is het ontbreken van een LED flits voor de camera.

Eerder schreef ik een review over de Galaxy Gio (mijn 2e of back up toestel) nu ga ik verder in op mijn Galaxy S Plus, mijn hoofdtoetsel.

Ik kan heel kort zijn over de Galaxy S Plus: Een geweldige telefoon.
Maar gezien dat niet echt onder een goede review zou vallen zal ik mijn best doen om mijn enorme tevredenheid een klein beetje in bedwang te houden en met feiten over de brug komen :)

De 1.4 GHz (single core) CPU is razend snel. Je raakt het aan op het schem en hij doet het. Niet laden, geen haperingen, niet wachten, gewoon doen wat je wil dat hij doet. Nu is dit wel een van de laatste high-end toestellen met een enkele CPU denk ik, maar toch doet hij totaal niet onder aan de grotere broers die wel een dual-core CPU hebben. Ik moet er bij zeggen dat er één punt is waar dit niet opgaat... Games. Voor de wat betere, veelal betaalde, games is een dual-core misschien geen overbodigheid. Voor de casual games zoals Angry Bird is de S Plus zelfs een enorme overkill. Meerdere apps op de achtergrond, internet, mail binnen halen, en even een filmpje kijlen terwijl je net een update aan het downloaden bent..... Geen probleem, loopt allemaal net zo soepel door en zal zo goed als nooit vastlopen. Ook het 4'' schem is van perfecte kwaliteit. De kleuren zijn echt enorm helder door het Super Amoled scherm.

De prijs die bij een los toestel op dit moment rond de 300 euro ligt (echter voor 20 euro minder al bij veel online winkels te koop) is voor een high-end toestel als deze niet duur. Toen hij net uit was heb ik het toestel nog voor de veel hogere 420 euro gekocht wat toen al de bodemprijs was van dat moment. Zelfs dat geld zou hij nog steeds waard zijn wat mij betreft. Hij laat de concurentie in de classe 300 euro ver, maar dan ook heel ver achter zich.

De camera is van goede kwaliteit, maar had wel een LED flits mogen hebben vind ik.
Op dat ene punt na is de 5MP camera met autofocus een goede optie om fotos te maken om te delen of zelfs om te printen. De accu gaat bij nomraal gebruik ongeveer 2 dagen mee, maar in mijn geval moet ik toch elke avond de lader inpluggen want als je er regelmatig mee op internet zit, facebook bijwerkt en whatsapp berichtjes op stuurt is het wel handig om regelmatig even bij te laden.... Het kan wel eens voorkomen dat je misschien met deze computer op zakformaat ook een keer wil bellen ;)

Mijn mening: Prijs / kwaliteit is dit DE beste koop van het moment. Zeker nu je hem al kunt kopen voor 280 euro!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart?

Waarom zou deze beter zijn dan de Galaxy W en de Lumia 710? Qua snelheid dan?
@exelletor: De snelheid van bijvoorbeeld de Galaxy W is exact hetzelfde. Echter het scherm is een stuk minder van kwaliteit en ook de interne opslag is minder dan de helft.