Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MP495 Review

Jumpman 30 december 2011, laatste update op 30 december 2011, 1.579 views

Canon Pixma MP495

Pluspunten

• Makkelijk en vlot in bediening;
  • Goedkoop;
  • WiFi;
  • Te gebruiken met enkel de drivers;
  • Mooi design (dat is smaak).

Minpunten

• Inkt blijft natuurlijk vloeirbaar goud;
  • 'Piept' redelijk vroeg dat de inkt bijna op is;
  • De plaats van de USB poort (eenmalig nodig bij gebruik WiFi).

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Deze printer bijna een jaar terug als vervanging van de Canon Pixma MP180 gekocht (waar de inkt van op was). De Canon Pixma MP495 was toen ¤ 65,00 (inclusief verzenden). Inkt zou me toen minimaal ¤ 35,00 kosten en voor die ¤ 30,00 had ik meteen een nieuwer, compacter, mooier apparaat en WiFi.

Nu gebruik ik de Canon Pixma MP495 af en toe, maar het is tot nu toe een heerlijke printer en scanner. Alles gaat vlot, en heerlijk over WiFi. Vandaag was de zwarte inkt cartridge pas op, de kleuren cartridge zit nog een beetje in. De printer begon al wel in augustus 2011 met 'piepen' dat de inkt bijna op was. Vorige week heb ik een orignele (PG-512 Zwart cartridge (grootste cartridge) en een originele kleine CL-511 Kleuren cartridge (kleine cartridge) besteld voor ¤ 29,99 inclusief verzenden. Doordat er zoveel prijsvechters op de inktmarkt zijn, blijft printen dus betaalbaar.

Moet u veel printen dan zou ik absoluut voor een kleuren laser printer gaan.

Voor mij is dit de ideale printer, printen, scannen, gaat allemaal heel makkelijk en vlot, zonder poespas. Wilt u foto's printen met fotopapier stel dan wel even de kleuren wat minder fel in, maar dan is het resultaat ook uitstekend voor deze prijsklasse te noemen.

Drivers werken uitstekend! Zelf installeer ik altijd alleen de echte printer driver van Canon en niet alle 'zooi' zoals printstudio's (MP Navigator heet het volgens mij), die je met de het complete pakket mee krijgt. In het verleden weleens printers voor mensen gëinstalleerd waar je verplicht was alle 'bloatware' te installeren om de printer werkende te krijgen. De USB poort zit overigens wel op een vervelende plaats aan de zijkant (achter was beter geweest), echter na één keer WiFi instellen heeft u die niet meer nodig.

Al met al na bijna een jaar zeer tevreden.

Heb jij ook een Canon Pixma MP495?

bij eerste gebruik zijn de inktcartdridges gevuld voor 20 printjes!!! 20 kleur printjes! Natuurlijk zal dit getal een beetje afwijken bij andere mp495 printers maar het is in de buurt van dit getal kan ik je verzekeren. Ik heb er namelijk 2. Gelukkig heb ik een vriend die een inktvulstation heeft en ik voor elk kleur gratis 300ml heb gekregen. Zodoende kan ik ze vullen. Als je de cartdridges open maakt dan zie je bv bij zwart een dotje inkt in het schuim ter grootte van een tieneurocent! Dat is toch je reinste afzet! Dus als een ieder een printer wilt aanschaffen dan gelieve het liefst een zakelijke inkjet versie of een laserprinter aanschaffen! Laser printer toners kosten maar 35e maar de grote winkels verkopen het voor ik schat nu 99e!

Graag gedaan :)