Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 Review

TERW_DAN 25 augustus 2007, 449 views

Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000

Pluspunten

• prijs
  • vormgeving/ergonomie
  • niet teveel frutsels

Minpunten

• had ietsjes hoger gemogen

Ik heb kortgeleden een Microsoft Comfort Curve 2000 aangeschaft, voornamelijk omdat ik een soldeerbout op mijn oude keyboard had laten vallen (vinden keys niet echt leuk) en omdat het een fijn keyboardje is.

Ik had er al eerder mee gewerkt op mijn stage waar we ze een tijdje als proef hebben gehad, en ze bevallen me prima.

De Comfort Curve is een keyboard dat niet helemaal rechtoe-rechtaan is zoals veel tikplanken, maar het typeoppervlak staat iets gebogen. Hierdoor vind ik het fijner om ermee te werken, omdat ik mijn handen er wat makkelijker neer kan zetten. Het werkt fijner dan een natural keyboard, omdat je je handen op een normale manier moet houden, iets wat niet het geval is met een natural waarbij je je handen mijn insziens te hoog hebt staan.
Het keyboardje is een degelijk ding, en de toetsen voelen lekker aan. Ze tikken niet te luidruchtig en het is een keyboard waar je makkelijk lange stukken tekst op kan tikken zonder problemen. De toetsen zijn iets dikker dan die van een keyboard, maar dunner dan die van een standaard keyboard. Ze drukken op een prettige manier in waardoor je niet het idee hebt te moeten rammen op het ding, maar wel de feedback krijgt die je van een keyboard mag verwachten, wat bij notebook keyboards imho wat te wensen overlaat.
Het enige nadeel vind ik dat hij eigenlijk net iets te laag is aan de achterkant, de pootjes hadden van mij wat hoger gemogen.

Verder is het ding uitgerust met een setje basic knoppen, back/forward, wat volume knopjes, een play/pauze ding en verder web/search/mail en naast de numlock leds zit nog een calculator knopje. Ik ben zelf niet gek op multimedia keys, maar een geluid mute ding is wel handig.

Verder is het een gunstig geprijsd ding. Voor 15 kan je denk ik geen betere keyboards vinden.

Heb jij ook een Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000?