Nuclear Dawn, PC Review

Exaken 29 december 2011, 438 views

Nuclear Dawn, PC

Pluspunten

• Strategie en fps, Verschillende klassen, Unlockables

Minpunten

• Geen (achtergrond)muziek, Weinig spelers

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Ik bezoek Tweakers al voor een lange tijd, vond ik het toch maar eens tijd om een account aan te maken. En vind ik het wel interessant om daarbij meteen een review te maken. Dit is dan ook gelijk mijn eerste review ooit.

Al ben ik zelf niet weg van shooters, vind ik Nuclear Dawn toch zeer leuk. Wat deze game interessant maakt is dat er ook een speler de commander mag zijn. Deze commander kan gebouwen bouwen en orders geven aan spelers. Ook heeft hij een top-down view van de map, waardoor het voor hem meer een strategie game maakt. Alhoewel ik strategie leuker vind dan een shooter, speel ik toch liever een shooter in dit spel. Er is wel enige communicatie nodig tussen de commander en de andere spelers, aangezien de commander veel meer kan zien dan de rest.

-Gameplay:
De gameplay is vrij simpel, makkelijk om in te komen. Pak de punten af zodat de je team resources krijgt, de commander gebruikt deze dan weer om gebouwen te bouwen of om dingen te researching en vernietig de vijandelijke bunker om te winnen. Schieten is vrijwel je richt op iemand, schiet en raakt met minimale terugslag.

Als commander is het ook vrij simpel, alleen is toch enige ervaring vereist om te weten waar je het best de gebouwen neer kan zetten.

-Beeld:
Het spel zit er niet slecht uit. Het ziet er vrij standaard uit. De verschillende thema’s van de 2 facties is er wel om er verschil uit op te maken. Bijvoorbeeld dat de stealth klasse bij de ene een man is en bij andere een vrouw.

-Geluid:
Geluid is ook niet dat ik zeg super. Wat ik wel jammer vind is dat er geen enkele achtergrond muziek of iets dergelijks is tijdens het spel. Muziek vind je alleen maar in het hoofd menu.

-Besturing:
Besturing is ook niks speciaal. Hoge reactietijd, zoals het hoort vind ik. Je kan ook springen in het spel, wat een beetje meer vrijheid geeft denk ik. Van wapen verwisselen gaat ook gewoon met cijfer toetsen. En dit is ook nog allemaal te veranderen. Voor de commander is het ook standaard strategie besturing.

-Prestaties:
Ik heb altijd maximale fps gehad. Ook nooit meer dan 100 ping gehad. Ik heb hier niks op aan te merken.

-Replaywaarden:
Net zoals elke multiplayer shooter, is het elke potje wel hetzelfde. Je profiel, maar ook appart per klassen kan levels omhoog gaan. Als je levels krijgt, speel je ook verschillende aanpassingen voor je geweer vrij, bijvoorbeeld een geluids demper. Met de verschillende klassen en maps, is er een reden om weer te spelen.

-Kwaliteit & stabiliteit:
De enige, en ook gelijk een heel irritante bug die vrijwel iedere speler tegen kwam, is de respawn bug. Om een één of andere reden kunnen maar een bepaald aantal spelers te gelijk op dezelfde plek respawnen. Als je een van de ongelukkige was, moest je opnieuw op de respawn knop drukken en dan maar hopen dat het dan wel goed gaat. Volgens mij hebben ze dit ‘verbeterd’, het komt nu minder vaak voor.

-Prijs:
Ik vind dit spel zeer vermakelijk voor de prijs en op Steam was er laatst een weekend waarin je dit spel gratis kon spelen. Tijdens deze periode was het spel ook 75% goedkoper.

Heb jij ook een Nuclear Dawn, PC?