Toshiba Satellite Pro U300-100 Review

thijsleeuw 22 januari 2008, 1.974 views

Toshiba Satellite Pro U300-100

Pluspunten

• Toshiba
  • accuduur
  • helder beeld
  • formaat
  • prijs-kwaliteit
  • prestaties

Minpunten

• geen aparte videokaart
  • wordt erg warm
  • matige geluidskwaliteit

De laptop heb ik sinds vrijdag 24 augustus in bezit, tot nu toe kan ik zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

Het is een laptop met een ingetogen ontwerp. Het apparaat is compact oogt zakelijk en voelt degelijk aan.

Het toetsenbord is logisch ingedeeld en de home, page up, page down, delete, enz. -knoppen zitten daar waar je verwacht dat ze horen te zitten.

Bij 13,3" beeldschermdiagonaal denk je gauw dat het te klein is om prettig om op te werken. Het beeldscherm is breedbeeld en geeft de indruk dat je op een groter beeldscherm werkt. Het beeldscherm is een Truebright TFT en is daardoor erg helder, de helderheid is te vergelijken met een Sony X-black TFT.

De laptop is voorzien van een Graphic Media Accellerator, dit is jammer omdat een het werkgeheugen gedeeld moet worden. Met een aparte videokaart zou de laptop helemaal super zijn.

De accu, als ik het energieverbruik van het apparaat goed instel kan ik langer dan 3 uur op de standaart bijgeleverde accu werken.

Over de geluidsproductie ben ik erg te spreken, de laptop is nagenoeg stil. De warmteproductie is belabberd te noemen, zodra de processor aan het werk gezet wordt lijkt het meer op een fohn dan een laptop.

De laptop blijft ondanks de warmteproductie goed presteren. Laatst was ik bijvoorbeeld bezig met het renderen van een film in Adobe Premiere terwijl ik ondertussen in Adobe Photoshop en Illustrator aan het werk was. De laptop werd welliswaar warm, maar deed wat hij moest doen en dat is doorgaan!

Op de beeldkwaliteit valt weinig aan te merken, zelfs met de helderheid op minimaal is er prima mee te werken.

Zo af en toe kijk ik nog wel eens een film op de laptop, het geluid wat over de ingebouwde boxen wordt afgespeeld is niet om over naar huis te schrijven, maar is dat niet een trekje wat alle laptops hebben?

Heb jij ook een Toshiba Satellite Pro U300-100?

Ben je niet een beetje erg snel om een review te schrijven?
Waarom :P? het is een sattlelite pro, daar is nooit wat mis mee volgens mij haha, behalve dan de prijs (maar weer niet in vergelijk tot de kwaliteit) en de geintegreerde videokaart zoals hij al zegt.

Sattlelite pro doet zijn naam best goed eer aan :)
De review is herzien op 22 januari 2008
Is het minpuntje -Geen aparte videokaart niet een beetje je eigen schuld, ik bedoel je kiest voor die laptop en je had de specs toch kunnen inzien voordat je hem kocht?

Verder nette review hoor!
Goede keuze hoor Thijs. Toshiba maakt goed degelijk spul. En ik zou maar niet inzitten over die GMA kaart: Ik heb zelf een Toshiba met een HD 2600 en de accuduur is om te janken.
Maar deze heeft een betere processor... Hmm, nou wordt ik wel benieuwd naar die instellingen die je hebt gemaakt in het energieverbuik?

[Reactie gewijzigd door ELB op 23 januari 2008 01:35]