Specificaties 27" @ 1920x1080 (PVA, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite X2775HDS-1 Zwart Review

Fordox 28 december 2011, laatste update op 28 december 2011, 2.594 views

Iiyama ProLite X2775HDS-1 Zwart

Pluspunten

• kleurweergave
  • pixeldichtheid
  • helderheid
  • kijkhoek

Minpunten

• enorm veel lag
  • geen enkele responstijd
  • ghosting

Vandaag kwam het scherm binnen en hij gaat ook gelijk weer terug helaas...

Het scherm zelf ziet er goed uit, hij kwam binnen met een klein krasje rechtsboven. maar daar valt overheen te kijken. bijna alle kabels zijn bijgeleverd, een man-man jackplug, dvi kabel, vga kabel, stroomkabel, scherm en voet.

ik had hem daarna gelijk aangesloten om te kijken of hij het doet, en ja hoor, hij doet het goed. was ik wel blij mee. was allemaal aansluiten en deed het goed.

maaaaaaar (de reden ook waarom ik hem terugstuur, en waarom deze review zo kort is):
onder de specificaties staat een reactietijd van 8 ms. dit is langer dan normaal en dat valt enorm goed te merken helaas.
je kunt er geen film mee kijken of een spelletje mee spelen. de ghosting is gewoon veel te erg.
wat ik hieronder versta: als je je cursor beweegt over een zwarte achtergrond, dan zie je de witte kleur nog even hangen op het zwart.
ik vond het enorm zonde, als het beeld gewoon stilstaat is het goed. je ziet bijna geen aparte pixels. ideaal als je naar grote foto's kijkt.
maar zodra het gaat bewegen, valt er niet mee te werken. alleen al rondkijken in een rpg gaat al enorm vervelend.

dus conclusie: voor foto bewerkingen of reclame zal dit scherm ideaal zijn. maar zodra je een beetje snelle responstijd nodig hebt, levert dit scherm het simpelweg niet...

het is een zeer mooi paneel, beter dan tn dat wel met kleurweergave en kijkhoek, alleen heeft het helaas ook zijn negatieve kanten.

zeer korte review, omdat ik relatief weinig ervaring heb met het paneel. ik stuur hem gelijk terug omdat dit niet het scherm is waar ik op gehoopt had...

Heb jij ook een Iiyama ProLite X2775HDS-1 Zwart?

Ik heb sinds vandaag ook het scherm in bezit. Op zich een erg mooi scherm, maar met films heb ik inderdaad het idee alsof er een lag in zit. Niet heel veel, maar toch wel storend. Zijn er tricks om dit probleem te verhelpen? Ik heb hem geprobeerd met zowel de hdmi-kabel als de vga. Hdmi werkt hierbij wel beter, maar alsnog is het niet erg bemoedigend om zo een film te kijken
er valt niks op te vinden. het is gewoon de responstijd van het paneel. zijn geen truucjes of work-arounds voor helaas.
Helaas zag ik jouw review net te laat, want de andere reviews over dit beeldscherm waren erg positief. Maar als je er geeneens films mee kan kijken, heb je weinig aan zo'n scherm.. Maar ff twijfelen of ik hem houd
klopt ik zag ook andere goede reviews.

zoals ik al zei, het scherm is goed voor foto bewerking en tekstverwerking en dingen in die richting. maar films afspelen en games spelen is bijna onmogelijk. ik heb hem weer retour gedaan met de 7 dagen afkoelperiode.
Nu een kleine 4 jaar later moet ik zeggen dat ik eigenlijk erg te spreken ben over het scherm. Al die tijd gebruikt als hoofdscherm, laptop ernaast via hdmi kabel, werkt super. En nooit echt last gehad van trage beelden of dergelijke, was dit wel het geval dan lag het aan m'n laptop.
En de 27" is echt ideaal als computer beeldscherm, 2 schermen naast elkaar of voor een serie/film.
Pixeldichtheid 'positief' ?
Ik zou een 27 inch scherm met 'slechts' 1920x1080 al snel 'te groot' vinden,
en de pixel-dichtheid dus 'te klein' ...
er zit een verschil tussen de resolutie en de pixeldichtheid.

1920x1080 word berekend door je gpu en vertaald door de interface kaart in je beeldscherm die het vertaalt naar instructies voor je scherm.

de pixeldichtheid van een paneel is belangrijk bij kromme lijnen. het is nooit een vloeiende lijn, en hoe meer pixels je hebt, hoe vloeiender de lijn lijkt te lopen.

lees de bbg van beeldschermen maar dan snap je het wel :)
Ik vind het raar om deze review en sommige reacties te lezen, ik heb met gamen/film kijken echt 0,0 last van ghosting, en verwacht toch vrij veel van een scherm...jammer dat ie jou niet zo goed bevalt!
Ik vind het zelf inderdaad ook jammer.
ik had hem trouwens wel aangesloten op mijn dvi, en niet op de hdmi. ik heb daar geen kabel voor. werd standaard ook niet meegeleverd, en dat vind ik best jammer.
Ik gebruik hem hier op zowel dvi als hdmi en heb er geen problemen mee.