Logitech Z-5450 Wireless Review
Voorwoord Voor deze set had ik een Creative SoundBlaster Inspire T5400. Een leuk setje. Hier kwam behoorlijk wat geluid uit, maar niet genoeg! Slechte bass en het geluid ging automatisch harder/zachter. Ik had eerst de z-5500 op het oog, maar dat was er duur, dus ik wou een stapje lager. z-5400, deze was iets goedkoper. Na even zoeken kwam ik de z-5450 tegen, de z-5400 maar dan met wireless rear speakers. En dat voor 50 euro minder! Keuze was dus al gauw gemaakt. Verpakking Wow, groot Ik moest de doos uit de TNT bus beuren, want de vrouw van TNT kreeg het niet voor elkaar! De doos bestond voor meer dan 50% uit subwoofer, alles was netjes verpakt. Opbouwen Opbouwen ging erg makkelijk bij deze set, dit kwam niet door...
Pluspunten
Geluid Draadloos THX + DTS Geluid in 5.1 Veel aansluitingen Afstandsbediening
Minpunten
Plopjes af en toe Wordt erg warm Maakt mijn G7 onbruikbaar
Eindoordeel
Voor deze set had ik een Creative SoundBlaster Inspire T5400. Een leuk setje.
Hier kwam behoorlijk wat geluid uit, maar niet genoeg! Slechte bass en het geluid ging automatisch harder/zachter.
Ik had eerst de z-5500 op het oog, maar dat was er duur, dus ik wou een stapje lager. z-5400, deze was iets goedkoper.
Na even zoeken kwam ik de z-5450 tegen, de z-5400 maar dan met wireless rear speakers. En dat voor 50 euro minder!
Keuze was dus al gauw gemaakt.
Verpakking
Wow, groot
De doos bestond voor meer dan 50% uit subwoofer, alles was netjes verpakt.
Opbouwen
Opbouwen ging erg makkelijk bij deze set, dit kwam niet door de rear speakers, maar vooral omdat de speakers de kabels appart hebben zitten, dus niet die lompe tulp kabels die vast aan je speakers zitten zodat je geen langere kabels kan gebruiken.
De rear speakers hebben alleen een voedings stekker van +/- 2 meter. Dat was wel lastig plaatsen want ze moeten dus dicht bij een stopcontact. Heb hiervoor verleng kabel moeten gebruiken en dat is beter te zien dan zo'n klein audio kabeltje
Het control centrum is ook makkelijk aan te sluiten. Een lange kabel van +/- 3m die je als een com-kabel aan je sub moet knopen.
Hier kan je 2 optical kabels op aansluiten, 1x coax en de standaard computer audio kabel. Veel mogelijkheden dus!
De standaard audio kabel (front - rear - center/sub) kabel wordt bij geleverd, verder geen andere (digitale) kabels.
De rear speakers worden automatisch door het control center gevonden, hier hoef je verder niets voor te doen.
Het draadloze gebeuren heeft ook 1 groot nadeel, namelijk mijn G7 is onbruikbaar!
Wanneer de set aan staat hakkeld de G7 gigantisch, wanneer de set uitstaat doet ie het weer goed.
Heb de G7 maar omgeruild voor een andere muis met draad
Geluid
Super geluid! Gelijk de set op vol volume gezet, mijn raam vloog er bijna uit. (enkel zijdig raampje boven de deur). Echt super.
DTS klinkt ook perfect met films en games.
Bij vol volume blijft het geluid gewoon helder, geen vervorming e.d.
En het moosite, het blazen van de sub
Conclusie
Een prachtig geluidsetje, en dat voor 190 euro!!!
Wel jammer dat het de G7 onbruikbaar maakt. 2 Top kwaliteits producten van dezelfde fabrikant die elkaar tegenwerken... Raar!
Heb jij ook een Logitech Z-5450 Wireless?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (8)
Plopjes heb ik geen last van.
Dat control geval mag van mij wel warm worden, heb ik verder geen last van.
SPDIF werkt mooi, hij detecteerd zelf of het dolby of dts is. En wat een schrik momenten heb ik nu
[Reactie gewijzigd door Pinjataaa op 25 juli 2024 14:42]
Mijn MX1000 heeft namelijk nergens last van.
Verder ook zeer te spreken over deze set!
Ik heb alleen een vraag: ik heb bij een vriend en vriendin (2 verschillende setjes) van die standaard 2.1 en 5.1 logitech setjes gezien en gehoord, je weet wel, die zie je bij iedereen staan.
Wat me zo tegenstond was dat de bas, helemaal teruggedraaid, ongeloofelijk aanwezig was. Iets wat me ervan weerhoud eenzelfde setje aan te schaffen.
Hoe zit dat bij dit setje?
Is de bas (via de control unit) zo ver terug te schroeven dat het geluid 'droog' is?
Dat zou namelijk een heel verschil maken.
Ik moet zeggen dat de bass echt een stuk beter is dat mijn oude T5400. Deze was altijd óf te hard óf te zacht, en het vervormde te snel.
Het maakt bij deze set echt niet uit wat je met de volumes, bass, rear speakers etc. doet, het blijft gewoon perfect.
En echt wat is DTS gaaf, ik ben helemaal weg van dit setje!!
Wat ook gek is, is dat ik hem voor +/- €180,- gekocht heb bij salland. Nu staat ie opeens in de PW voor 350!!! gaaf.
[Reactie gewijzigd door Pinjataaa op 25 juli 2024 14:42]
Die prijs in de pw zal wel een fout zijn; toen ik de post plaatste had ie inderdaad een prijs van zo ongeveer 180,- Best wat geld, maar een flinke bult geluid met een behoorlijke kwaliteit mag ook wel wat kosten, zit hier nu met van die kleine speakertjes (laptop)
Dus ik weet even genoeg, ik ga eens naar de para om te luisteren: http://paradigit.nl/info.php?group=4&art=10010505
een scherm heb ik ook al op het oog, nu alleen nog een game-beest bouwen, alles tzt, eigenlijk heb ik ook te weinig tijd om ervan te genieten...twijfel twijfel...wie weet heb ik het setje vandaag nog gehaald, zo impulsief als ik kan zijn.
TNX again, DD.
PS: de prijs 'klopt weer': pricewatch: Logitech Z-5450 Wireless (5.1, 4x 38W + 42W, 116W, Wireless, Zwart/Zilver, THX)
Werkt perfect, zo heb ik zelf de 2 condensators vervangen en hij is weer als nieuw. Zo'n dergelijke audio set vind je namelijk niet meer voor dezelfde prijs.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/188460/horse.jpg?f=community)
:strip_exif()/u/63834/MeAngry-NewSmall.gif?f=community)