Logitech Z-5450 Wireless Review

Pinjataaa 23 augustus 2007, 5.069 views

Logitech Z-5450 Wireless

Pluspunten

• Geluid
  • Draadloos
  • THX + DTS
  • Geluid in 5.1
  • Veel aansluitingen
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Plopjes af en toe
  • Wordt erg warm
  • Maakt mijn G7 onbruikbaar

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Voorwoord

Voor deze set had ik een Creative SoundBlaster Inspire T5400. Een leuk setje.
Hier kwam behoorlijk wat geluid uit, maar niet genoeg! Slechte bass en het geluid ging automatisch harder/zachter.

Ik had eerst de z-5500 op het oog, maar dat was er duur, dus ik wou een stapje lager. z-5400, deze was iets goedkoper.
Na even zoeken kwam ik de z-5450 tegen, de z-5400 maar dan met wireless rear speakers. En dat voor 50 euro minder!
Keuze was dus al gauw gemaakt.

Verpakking

Wow, groot :p Ik moest de doos uit de TNT bus beuren, want de vrouw van TNT kreeg het niet voor elkaar!
De doos bestond voor meer dan 50% uit subwoofer, alles was netjes verpakt.

Opbouwen

Opbouwen ging erg makkelijk bij deze set, dit kwam niet door de rear speakers, maar vooral omdat de speakers de kabels appart hebben zitten, dus niet die lompe tulp kabels die vast aan je speakers zitten zodat je geen langere kabels kan gebruiken.

De rear speakers hebben alleen een voedings stekker van +/- 2 meter. Dat was wel lastig plaatsen want ze moeten dus dicht bij een stopcontact. Heb hiervoor verleng kabel moeten gebruiken en dat is beter te zien dan zo'n klein audio kabeltje :p

Het control centrum is ook makkelijk aan te sluiten. Een lange kabel van +/- 3m die je als een com-kabel aan je sub moet knopen.
Hier kan je 2 optical kabels op aansluiten, 1x coax en de standaard computer audio kabel. Veel mogelijkheden dus!

De standaard audio kabel (front - rear - center/sub) kabel wordt bij geleverd, verder geen andere (digitale) kabels.

De rear speakers worden automatisch door het control center gevonden, hier hoef je verder niets voor te doen.

Het draadloze gebeuren heeft ook 1 groot nadeel, namelijk mijn G7 is onbruikbaar!
Wanneer de set aan staat hakkeld de G7 gigantisch, wanneer de set uitstaat doet ie het weer goed.

Heb de G7 maar omgeruild voor een andere muis met draad :)

Geluid

Super geluid! Gelijk de set op vol volume gezet, mijn raam vloog er bijna uit. (enkel zijdig raampje boven de deur). Echt super.
DTS klinkt ook perfect met films en games.
Bij vol volume blijft het geluid gewoon helder, geen vervorming e.d.
En het moosite, het blazen van de sub :D

Een prachtig geluidsetje, en dat voor 190 euro!!!
Wel jammer dat het de G7 onbruikbaar maakt. 2 Top kwaliteits producten van dezelfde fabrikant die elkaar tegenwerken... Raar!

Heb jij ook een Logitech Z-5450 Wireless?

ik zou eens met logitech bellen over dit probleem. Ik heb goede ervaringen met hun klantenservice..
Deze set heb ik ook......wat bij mij scheelde qwa warmte van het controlding was om die plastic onderkant eraf te halen.

Plopjes heb ik geen last van.
Nu met SPDIF heb ik geen last van plopjes op 1 of andere manier.
Dat control geval mag van mij wel warm worden, heb ik verder geen last van.

SPDIF werkt mooi, hij detecteerd zelf of het dolby of dts is. En wat een schrik momenten heb ik nu :D Prachtig!

[Reactie gewijzigd door Pinjataaa op 24 augustus 2007 00:56]

Wel vreemd dat je problemen hebt met je G7. Misschien een keer de achterspeakers opnieuw laten connecten. (Zit een knopje voor achterop, verborgen.)
Mijn MX1000 heeft namelijk nergens last van. :)

Verder ook zeer te spreken over deze set! :D Dat je met SPDIF geen last meer van plopjes hebt komt doordat er op een digitale kabel (bijna) geen interferentie van buitenaf kan optreden, en dat is wat er wel gebeurd als je hem analoog aansluit.
Klinkt als een goede set, vooral vanwegen het draadloos...
Ik heb alleen een vraag: ik heb bij een vriend en vriendin (2 verschillende setjes) van die standaard 2.1 en 5.1 logitech setjes gezien en gehoord, je weet wel, die zie je bij iedereen staan.
Wat me zo tegenstond was dat de bas, helemaal teruggedraaid, ongeloofelijk aanwezig was. Iets wat me ervan weerhoud eenzelfde setje aan te schaffen.
Hoe zit dat bij dit setje?
Is de bas (via de control unit) zo ver terug te schroeven dat het geluid 'droog' is?
Dat zou namelijk een heel verschil maken.
Sorry had je reactie helemaal niet gezien. Je kan de bass helemaal uitdraaien, zelfs met je afstandbediening. Dan heb je volgens mij wel dat 'droge' geluid ja.
Ik moet zeggen dat de bass echt een stuk beter is dat mijn oude T5400. Deze was altijd óf te hard óf te zacht, en het vervormde te snel.

Het maakt bij deze set echt niet uit wat je met de volumes, bass, rear speakers etc. doet, het blijft gewoon perfect.

En echt wat is DTS gaaf, ik ben helemaal weg van dit setje!!

Wat ook gek is, is dat ik hem voor +/- ¤180,- gekocht heb bij salland. Nu staat ie opeens in de PW voor 350!!! gaaf.

[Reactie gewijzigd door Pinjataaa op 11 september 2007 22:30]

Bedankt voor de reactie, helaas heeft tweakers geen notificatiesysteem (of misschien wel voor de betaalde accounts, ik weet het niet).

Die prijs in de pw zal wel een fout zijn; toen ik de post plaatste had ie inderdaad een prijs van zo ongeveer 180,- Best wat geld, maar een flinke bult geluid met een behoorlijke kwaliteit mag ook wel wat kosten, zit hier nu met van die kleine speakertjes (laptop) :'( en voor de desktop heb ik zon oud hifi setje, ziet er niet uit, gaat wel hard (apart baskastje) maar moest maar eens vervangen worden....net zoals de 17" crt....etc etc.

Dus ik weet even genoeg, ik ga eens naar de para om te luisteren: http://paradigit.nl/info.php?group=4&art=10010505
een scherm heb ik ook al op het oog, nu alleen nog een game-beest bouwen, alles tzt, eigenlijk heb ik ook te weinig tijd om ervan te genieten...twijfel twijfel...wie weet heb ik het setje vandaag nog gehaald, zo impulsief als ik kan zijn.

TNX again, DD.
PS: de prijs 'klopt weer': pricewatch: Logitech Z-5450 Wireless (5.1, 4x 38W + 42W, 116W, Wireless, Zwart/Zilver, THX)
1. Een kapotte draadloze achter speaker (rood knipperend lampje) kan gemaakt worden door de instructies in het volgende topic te volgen: http://forums.logitech.co...oubleshooting/td-p/283634

Werkt perfect, zo heb ik zelf de 2 condensators vervangen en hij is weer als nieuw. Zo'n dergelijke audio set vind je namelijk niet meer voor dezelfde prijs.