Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser Review

Uil 24 augustus 2007, laatste update op 20 maart 2010, 1.083 views

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Pluspunten

• Veel extra toetsen op het bord o.a. handig rekenmachine.
  • LCD scherm
  • Draadloos
  • Muis veel functies

Minpunten

• Zeer slechte driver support
  • Batterijen toetsenbord snel leeg 4 weken dagelijks gebruik.
  • Lags
  • Synchronisatie met telefoon Samsung D500 lukt niet.

Ik heb de Duitse variant van het toetsenbord.

Ergonomie
Toetsaanslag is iets dieper dan een Saitek Eclipse II
Muis is voor rechtshandigen. Goede knoppen voor o.a. scrollen

Functionaliteit
Het toetsenbord is draadloos.
Toetsenbord reageert direct, maar moet je het wel eerst wekken. Want gebruik je het een paar minuten niet, dan blijft bij de eerste aanslag de letter hangen. bv. HHHHHHHHalo, maar daarna werkt het wel.
De batterijen 4 x AA gaan snel leeg van het toetsenbord ongeveer 4 weken dagelijks gebruik. Daar hadden ze beter ook een accu in kunnen doen zoals met de muis wel is.
Ik speelde er Need for speed underground op en dat werkt prima.
Het rekenmachine vind ik erg handig, werkt ook als pc uitstaat.
Er zit ook een temperatuur meter op (kamer temp.)
augustus 2008: gebruik met PS3 werkt soepel, maar veel extra functies worden overbodig.

Vormgeving
Zwart en donkergrijs met rondingen, ik moet denken aan Barbapapa en fam.

Bouwkwaliteit
Stevig toetsenbord geheel
Polssteun verbinding kan wat steviger, is al eens afgebroken.
Zoom/volume gedeelte is sensistive touch, je kan er met je vinger overheen aaien, maar wel kras gevoelig.

Drivers en onder- steuning
Aansluiten van de set, driver Setpoint 2.44c. Een muisaanwijzer die gaat lopen op het scherm. Of het toetsenbord die het wel doet bij start XP, maar als je inlogt op je naam niet meer. BTstick had ik intern ingebouwd in de pc kast NIET DOEN!
Helpdesk Logitech was ook een ramp, konden niks zeggen van het bord (was nog te nieuw blijkbaar). Installeer de driver maar opnieuw.
Eind 2006 nieuw mb Asus PW5 DH deluxe. En ja weer dezelfde problemen. Maar toen ik de BTstick op een usb had aangesloten die de pc continue stroom blijft geven (bedoelt voor o.a. WiFi) en je kan de pc daardoor ook uit slaapstand halen, werkte het setje wel (inmiddels ook een nieuwere Setpoint). Op de telefoon synchronisatie na dan want dat werkt nog steeds niet.
Tevens spreken de uitleg van de bijgeleverde uitleg kaart hoe je moet installeren en de pictogrammen achter op het keyboard elkaar tegen.

120 euro

Ik vind als je een toetsen bord koopt en je volgt de instructies zoals in de gebruiksaanwijzing staat het gewoon zou moeten werken. En dat deed het niet.

Update: gebruik het toetsenbord nu voor de PS3, maar dan kan je niet alle functies van het bord gebruiken. Mijn ps3 heeft i.i.g. geen livemessenger functie etc.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser?

Ik ben het hier niet mee eens.
@Davedoff
Misschien handig als je dit ook kan onderbouwen?

@Uil
Als het zo slecht werkte.. waarom heb je het dan niet teruggestuurt? Waarschijnlijk had je gewoon een slechte en kon dit makkelijk gefixed worden dmv een omruil.. Er zit notabene 3 jaar garantie op dat ding.
Wat is er overigens slecht aan de driversupport? Ikzelf heb wat betreft toetsenbord/muizen nooit wat te klagen gehad bij Logitech.
Bovendien vind ik 4 / 5 weken niet eens zo slecht voor de batterij.. ligt ook natuurlijk aan hoeveel je het gebruikt.
Ik zou ook graag wat plaatjes bij de review willen zien.
Conclusie:
NIET KOPEN! zeer groot risico dat het niet werkt.
Waarom is er een "zeer groot risico" als er iets mis is met 1 zo'n ding... vindt dat toch wel een beetje heel erg overdreven.

[Reactie gewijzigd door Remco Kramer op 23 augustus 2007 14:25]

Ik heb dit setje ook gehad met precies dezeldfe problemen. Het kwam door de drivers.
Wanneer ik deze uitzette deed het apparaatje het wel goed.
Heb em direct de deur uit gedaan :)
Deze lap tekst valt amper te begrijpen.
Zou je het wat beter kunnen structureren, zodat we er iets aan hebben? :)
Idd komt mij meer over als een gefrustreerde tweaker die niet happy is met z´n keyboard.. herzie ´t ff nog een keer aub zodat ie leesbaarder en tevens ietwat volwassener overkomt.
@ Remco
terugsturen heb het gewoon in de winkel gehaald. En waarom niet terugbrengen, ik dacht dat de oorzaak aan mijn pc lag.

Oke die Conclusie had ik iets anders kunnen uitdrukken, ik zou in ieder geval geen 2e kopen.
Maar ik baseer mijn conclusie niet alleen op deze review maar ook op die van andere. En andere forums.

@ Gesp heb het iets herschreven op verzoek.

[Reactie gewijzigd door Uil op 24 augustus 2007 02:37]

Ik zie de vordering ;)
Ben het met deze review niet eens; heb de combinatie hier ook staan en gebruik de set ook regelmatig. De muis moet ik dan n keer per week opladen, de batterijen in het toetsenbord gaan bij mij nu al een maand of vier mee, het zal ongetwijfeld samenhangen met hoeveel je typt, maar ook dat doe ik niet weinig. Het is zeker niet slechter dan mijn vorige cordless desktop van Logitech.

De nieuwste setpoint drivers bevallen inderdaad wel een stuk beter. En irritatiepunt kan ik ook beamen; het duurt even voordat hij wakker is en je de set kan gebruiken. Sporadisch is het me ook wel eens gebeurt dat hij helemaal niet herkend werd. De enige oplossing was dan het opnieuw opstarten van de pc.
@Astra Mag ik vragen welke batterijen jij gebruikt? Dan stop ik die erin. Ik heb niet oplaadbare, 4 voor een euro Panasonnic dacht ik (blauw en zwart).
Duracell... niet milieubewust maar werkt het best