Specificaties 12,1" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1215B-BLK216M Review

daddycewl 27 december 2011, laatste update op 27 december 2011, 1.062 views

Asus Eee PC 1215B-BLK216M

Pluspunten

• Licht
  • Goed scherm
  • Goede prestaties
  • Batterijduur

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit
  • Slechte prestaties ASUS technische dienst, lang weg voor reparatie, communicatie zeer matig.

Ik heb deze laptop aangeschaft om in de trein te kunnen werken en mee te nemen naar school voor studiedoeleinden. Hij is lekker licht, maakt niet veel herrie, en de accuduur is ongeveer 5 uur bij standaardactiviteiten. Het 12.1 inch scherm is qua afmetingen een stuk fijner werken dan een 10 inch scherm. Perfect voor on the road dus!

De prestaties zijn voldoende te noemen voor Office doeleinden, internetten en mailen. Gamen heb ik nog niet geprobeerd, zal ik later nog weleens uitproberen. Windows 7 64bit is pre-installed en draait lekker met 3 GB geheugen.

Over de bouwkwaliteit ben ik niet te spreken; ik heb de laptop in september aangeschaft en hij is van de 4 maanden 5 weken in reparatie geweest, sterker nog hij is nog steeds in reparatie! Eerst begaf het beeldscherm het, er toonde zich een donkere hoek van het beeldscherm, dit is inmiddels gerepareerd. Na deze reparatie laptop thuis getest, en bleek het geluid niet meer te werken. Alles geprobeerd, drivers opnieuw geinstalleerd, settings nagekeken etc. Inmiddels is de laptop alweer 2 weken weg, en heb ik te horen gekregen dat men (ASUS technische dienst) wacht op onderdelen.

De communicatie met ASUS TD is slecht, men beloofde voor de 2de reparatie een premium behandeling, echter waarschijnlijk door miscommunicatie op de ASUS TD, blijkt hier vooralsnog geen sprake van (laptop is alweer 2 weken weg)

Misschien heb ik gewoon geen geluk met dit product, ik heb meerdere ASUS producten in huis zonder problemen, wie zal het zeggen?

In ieder geval geen ASUS 1215B meer voor mij!

Heb jij ook een Asus Eee PC 1215B-BLK216M?

Ik geef je een tip, niet afgeven. Ik heb 3 keer moeten een laptop insturen waarbij ik drie keer duidelijk heb gemaakt dat er regelmatig BSOD's waren door een kapotte geluidskaart. Elke keer kreeg ik hem terug ongemaakt.

Pas na 3 keer en een heel boze telefoon kwam ik door op de manager die hem na een 4de keer opsturen heeft terug betaald.